Tokina AT-X PRO SD 14-20 mm f/2 (IF) DX - test obiektywu
7. Koma, astygmatyzm i bokeh
50D, 10 mm, f/2.0, centrum | 50D, 10 mm, f/2.0, róg |
50D, 17 mm, f/2.0, centrum | 50D, 17 mm, f/2.0, róg |
50D, 20 mm, f/2.0, centrum | 50D, 20 mm, f/2.0, róg |
Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł tutaj 3.2%, co uznajemy za wartość bardzo małą. Warto wspomnieć, że był on dla ogniskowej 20 mm nieznacznie większy niż w przypadku pozostałych ogniskowych.
Jeśli chodzi o wygląd pozaogniskowych obrazów, to trudno tutaj mieć poważne zastrzeżenia. Rozkład światła w krążkach jest równomierny, a listki przysłony nadają im ładny kołowy kształt. Wyróżnia się jaśniejsza obwódka, ale w przypadku obiektywu zmiennoogniskowego jest to do zaakceptowania. Widać też, że obiektyw nie ma dużych problemów z winietowaniem mechanicznym, bo nawet w rogu kadru dla f/2.0 krążek nie jest wyraźnie pościnany.
50D, 20 mm, f/2.0, centrum | 50D, 20 mm, f/2.0, róg |
50D, 20 mm, f/2.8, centrum | 50D, 20 mm, f/2.8, róg |
50D, 20 mm, f/4.0, centrum | 50D, 20 mm, f/4.0, róg |