Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sigma A 50-100 mm f/1.8 DC HSM - test obiektywu

25 kwietnia 2016

11. Podsumowanie

Zalety:

  • unikalne parametry,
  • solidna i gustowna obudowa,
  • genialna jakość obrazu w centrum kadru,
  • bardzo dobra rozdzielczość na brzegu kadru,
  • niewielka poprzeczna aberracja chromatyczna,
  • brak problemów z dystorsją,
  • świetnie korygowana koma,
  • znikomy astygmatyzm,
  • umiarkowane winietowanie,
  • ładny wygląd nieostrości,
  • cichy i celny autofokus.

Wady:
  • praca pod światło pozostawia sporo do życzenia,
  • widać lekki wpływ aberracji sferycznej.


Kolejna Sigma z linii Art i kolejny niezaprzeczalny hit. Zamiast rozpisywać się w podsumowaniu, wystarczy zauważyć, że Sigma 50–100 mm jest jednym z najostrzejszych obiektywów, jakie zdarzyło nam się tutaj kiedykolwiek testować. A jest przecież jasnym instrumentem zmiennoogniskowym, który trudniej skorygować na wady optyczne niż klasyczną „stałkę”.

----- R E K L A M A -----

Skomentować można jeszcze cenę. Dotychczas większość udanych modeli z linii Art kosztowała w okolicach 3000–3500 zł. W przypadku modelu 50–100 mm f/1.8 wchodzimy na poziom 5000 zł. Z jednej strony to dla Sigmy ryzyko. Z drugiej strony, nie mam najmniejszej wątpliwości, że gdyby ten obiektyw nazywał się Canon lub Nikon, cena byłaby wyraźnie wyższa.



Obiektyw do testów wypożyczyła firma:

Sigma A 50-100 mm f/1.8 DC HSM - Podsumowanie


W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Sigma A 50-100 mm f/1.8 DC HSM - Podsumowanie Sigma A 50-100 mm f/1.8 DC HSM - Podsumowanie