Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony A6400 - test aparatu

Sony A6400
23 kwietnia 2019
Maciej Latałło Komentarze: 166

1. Wstęp

System pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony Alpha jest dość dynamicznie rozwijany. Regularnie prezentowane są nowe aparaty, rozszerzane jest także portfolio obiektywów. Szczególnie interesujące wydają się instrumenty G Master, które choć drogie, oferują wysoką jakość optyczną. Z kolei modele wyposażone w mniejsze matryce APS-C stoją niejako w cieniu Alph serii 7 i 9. Mowa tu zarówno o aparatach, jak i przeznaczonych do nich obiektywach. Przez ponad 5 ostatnich lat zobaczyliśmy jedynie dwa takie obiektywy, w tym jeden zaprojektowany specjalnie do filmowania.

Sony A6400 - Wstęp

Alphy serii A6xxx są obecnie najbardziej zaawansowanymi niepełnoklatkowymi bezlusterkowcami Sony. W zasadzie w tej kategorii trudno mówić o flagowcu z prawdziwego zdarzenia. Z pewnością nie jest nią też ostatnia nowość, czyli model A6400. Warto ponadto zauważyć, że w tym modelu, podobnie zresztą jak w A6300 i A6500,położono duży nacisk na funkcje związane z filmowaniem.

A6400 nagrywa obraz w rozdzielczości 3840×2160 pikseli przy 30p/25p z niewielkim przycięciem obrazu (crop 1.2x). W Full HD możemy rejestrować materiał nawet przy 120 kl/s, co pozwala na maksymalnie 5-krotne spowolnienie. Ponadto możliwe jest nagrywanie w HLG oraz S-logach. Zniesiony został także limit długości nagrywanego filmu i zmniejszono problem przegrzewania się podczas rejestracji wideo obecny w A6300.


----- R E K L A M A -----

Sony A6400 - Wstęp

Sony A6400 oferuje także sporo osobom fotografującym. Został bowiem wyposażony w matrycę w rozmiarze APS-C o rozdzielczości 24.2 Mpix, o rozszerzonym względem A6300 zakresie czułości (100–32000, z możliwością rozszerzenia programowego do 102 400). Możemy wykonywać serie zdjęć z szybkością do 11 kl/s z autofokusem.

Wzmianki wymaga również ulepszona funkcja śledzenia i automatycznego ustawiania ostrości na oko. W A6400 nosi ona nazwę Real-time Eye AF and Tracking, a do jej działania wykorzystywanych jest 425 punktów autofokusa oraz algorytmy sztucznej inteligencji. Aktualnie wciśnięcie do połowy spustu migawki może aktywować funkcję Eye-AF i automatyczne wykryć oko fotografowanej osoby.

Sony A6400 - Wstęp

Summa summarum, A6400 zapowiada się naprawdę funkcjonalnym aparatem już po lekturze jego specyfikacji. Zobaczmy zatem, jak wypadnie w naszym teście.

Porównanie specyfikacji A6400 oraz innych aparatów konkurencji można znaleźć tutaj.

Aparat do testu udostępnił polski oddział firmy Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe?”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model A6400
Data premiery 2019-01-15
Liczba pikseli 24.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Dostępny też tryb 3:2
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
Procesor obrazu BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
Zakres ISO Auto (100-32000 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 102400
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 25p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps
Ogniskowanie Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 425 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Dioda LED wspomagająca AF
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV
Ostrość od Zależnie od obiektywu
Balans bieli Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV
Programy Automatyka (iAuto/Superior Auto), P, A, S, M, film, panorama, scena
Zdjęcia seryjne Do 11 kl./s (8 kl./s w trybie cichej migawki)
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 10, 5 lub 2 s
Karta pamięci • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD Odchylany (o 180 stopni), 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera)
Komunikacja i złącza • USB (MTP)
• HDMI (typu D)
• Multi Interface
• Minijack 3.5 mm
• Bluetooth 4.1
• Wi-Fi
• NFC
Zasilanie • Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (1080 mAh), wydajność do 410 zdjęć (LCD)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Brak danych
Waga 403 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 120.0 x 66.9 x 59.7 mm
Dodatkowe informacje Funkcja „Real-time Eye Autofocus”
Funkcja „Real-time Tracking”
Profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma)
Krzywe gamma S-Log2 i S-Log3
Funkcja „zebra”


Poprzedni rozdział