Fujifilm X-Pro3 - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Ustawienie własne (wg wzorca),
- Temperatura barwowa w skali Kelvina,
- Światło dzienne,
- Pochmurno,
- Światło jarzeniowe (3 rodzaje),
- Światło żarówki,
- Pod wodą.
Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.
| Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
| Pochmurny dzień | Auto | 5.29 | 113.1 |
| Pochmurny dzień | Chmury | 4.26 | 110.2 |
| 3000K | Auto | 22.7 | 137.2 |
| 3000K | Żarówki | 6.39 | 102.6 |
| 3000K | 3000K | 6.34 | 103.3 |
| 5500K | Auto | 4.86 | 108.8 |
| 5500K | 5600K | 11.0 | 107.1 |
Rezultaty osiągane przez X-Pro są w zasadzie identyczne jak te, którymi mógł się pochwalić X-T3. Widać zatem, że w kwestii pracy balansu bieli zmian nie wprowadzono. X-Pro3 charakteryzuje się dobrą pracą w świetle dziennym, automatyka sprawdza się również poprawnie przy świetle 5500K. Z kolei przy oświetleniu żarowym ustawienie „Auto” da nam mocno pomarańczowe zdjęcie. Sytuację naprawi jednak zdanie się na nastawę „żarówki” lub ustawienie balansu bieli ręcznie.
Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki naszych pomiarów.

























Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.