Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm X-Pro3 - test aparatu

24 grudnia 2019

5. Balans bieli

W Fujifilm X-Pro3 odnajdziemy następujące tryby balansu bieli:
  • Auto,
  • Ustawienie własne (wg wzorca),
  • Temperatura barwowa w skali Kelvina,
  • Światło dzienne,
  • Pochmurno,
  • Światło jarzeniowe (3 rodzaje),
  • Światło żarówki,
  • Pod wodą.
Przycisk odpowiadający za ustawianie balansu bieli znajduje się na tylnym panelu obudowy, w postaci prawej strzałki głównego krzyżaka. Zmiany poszczególnych trybów możemy również dokonywać za pomocą głównego lub szybkiego menu. W menu jakości zdjęć odnajdziemy natomiast opcje związane z korygowaniem balansu bieli w dwóch osiach: czerwony–turkusowy i niebieski–żółty. W każdej z osi regulacja może odbywać się w zakresie od −9 do +9.

Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.

Światło Balans bieli dC S [%]
Pochmurny dzień Auto 5.29 113.1
Pochmurny dzień Chmury 4.26 110.2
3000K Auto 22.7 137.2
3000K Żarówki 6.39 102.6
3000K 3000K 6.34 103.3
5500K Auto 4.86 108.8
5500K 5600K 11.0 107.1

Rezultaty osiągane przez X-Pro są w zasadzie identyczne jak te, którymi mógł się pochwalić X-T3. Widać zatem, że w kwestii pracy balansu bieli zmian nie wprowadzono. X-Pro3 charakteryzuje się dobrą pracą w świetle dziennym, automatyka sprawdza się również poprawnie przy świetle 5500K. Z kolei przy oświetleniu żarowym ustawienie „Auto” da nam mocno pomarańczowe zdjęcie. Sytuację naprawi jednak zdanie się na nastawę „żarówki” lub ustawienie balansu bieli ręcznie.

----- R E K L A M A -----

Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki naszych pomiarów.

Światło
Balans bieli
Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Światło: pochmurny dzień
Balans bieli: Auto
Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli
Światło: pochmurny dzień
Balans bieli: Chmury
Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: Auto
Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: żarówka
Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: Temp. 3000K
Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli
Światło: 5500K
Balans bieli: Auto
Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli
Światło: 5500K
Balans bieli: Temp. 5600K
Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli Fujifilm X-Pro3 - Balans bieli