Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła

2 maja 2016

4. Podsumowanie

W pięcioczęściowym cyklu staraliśmy się przybliżyć różne aspekty teorii koloru, opisy technologii wyświetlania obrazu oraz cechy monitorów komputerowych. Podsumujmy poprzednie części.

Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie
Monitor Eizo ColorEdge CG2420

pierwszej, zatytułowanej „Kolor i barwa”, przybliżyliśmy czym jest kolor, poznaliśmy podstawowe dane na temat teorii koloru, dowiedzieliśmy się, skąd bierze się wrażenie barwy. Poznaliśmy pojęcie koła barw, syntezy addywnej i substraktywnej oraz palety barw. Omówiliśmy także pokrótce kilka popularnych przestrzeni barwnych i ich graficznej reprezentacji.


----- R E K L A M A -----

RABATY DO 900zł NA OBIEKTYWY CANON
Raty 20x0%. Zostaw swój sprzęt w rozliczeniu.

Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie

Sposób tworzenia palet to najważniejszy element pozwalający budować kilkukolorowe przyjemne dla oka zestawy.

Paleta 3-kolorowa: triada
Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie
Paleta 4-kolorowa: kwadrat
Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie
Paleta 4-kolorowa: prostokąt
Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie

drugim odcinku przybliżyliśmy nie tylko budowę oka, ale też psychofizyczne aspekty postrzegania świata zewnętrznego. Dowiedzieliśmy się, jak działają czopki i pręciki, w jaki sposób w mózgu budowany jest obraz sceny i jak ją widzimy. Pokazaliśmy, jak te same kolory wyglądają w różnym oświetleniu.

Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie

Omawianie widzenia nie może się obyć bez przedstawienia kilku przykładów złudzeń. Percepcja kolorów, kształtów czy tekstur, jak cień pomaga w rekonstrukcji obrazu 3D. Dla wielu osób zapewne ciekawe było poznanie źródła zjawiska nazywanego kontrastem jednoczesnym.

Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie

Sporo miejsca poświęciliśmy odmiennemu, czasami ułomnemu postrzeganiu świata i temu, jak monitory Eizo pomagają w ocenie materiału, by był on czytelny dla użytkowników z wadami budowy oka.

Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie

Trzecia część to opis zasady wyświetlania obrazu zarówno w monitorach kineskopowych, jak i płaskich. Tajniki budowy paneli LCD nie powinny już być dla nas zagadką. Najważniejsze informacje tego odcinka to kalibracja wyświetlacza, zarządzanie kolorem oraz korekcja gamma, czyli przetwarzanie obrazu usuwające zniekształcenia wprowadzone przez urządzenia poprzez redukcję nadmiernego kontrastu obrazu wejściowego.

Monitor dla fotografa - część V : przyszłość, która nadeszła - Podsumowanie
Obsługa 10-bitowego koloru w monitorach Eizo

Poprzednia, czwarta część zapoznała nas z ofertą Eizo w typowych zastosowaniach. Przedstawiliśmy charakterystyczne cechy serii monitorów CG, CS i CX. Nie zabrakło też opisów specjalizowanych technologii pozwalających utrzymać równomierność podświetlania oraz stabilizacji koloru w czasie. Opis ten kontynuowaliśmy w tym odcinku, przedstawiając bliżej model Eizo ColorEdge CG248–4K.

Artykuł powstał na zlecenie firmy Alstor – dystrybutora monitorów Eizo.