Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony zapowiada nowe wersje firmware

29 stycznia
2013 22:30

Firma Sony poinformowała, iż 4 lutego br. udostępni nowe wersje firmware dla swoich lustrzanek, bezlusterkowców oraz obiektywów. Nowe oprogramowanie ma dodawać wsparcie dla funkcji Dual-AF w 11 obiektywach Sony A, a także funkcji Fast Hybrid AF w sześciu modelach obiektywów Sony E.

Nowy firmware dla lustrzanki Sony Alpha SLT-A99 pozwoli skorzystać z funkcji Dual-AF przy współpracy z obiektywami:

  • SAL24F20Z
  • SAL85F14Z
  • SAL135F18Z
  • SAL70300G
  • SAL70200G
  • SAL35F14G
  • SAL1635Z
  • SAL100M28
  • SAL50M28
  • SAL85F28
  • SAL300F28
Nowe wersje firmware do bezlusterkowców NEX-6 oraz NEX-5R pozwolą skorzystać z funkcji Fast Hybrid AF przy współpracy z obiektywami:
  • SEL1018
  • SEL35F18
  • SELP18200
  • SEL30M35
  • SEL50F18
  • SEL18200LE
Dodatkowo konieczna będzie także aktualizacja oprogramowania systemowego w obiektywach:
  • SEL30M35
  • SEL50F18
  • SEL18200LE


Komentarze czytelników (43)
  1. Szabla
    Szabla 29 stycznia 2013, 22:44

    Raczej 5 lutego. :)

  2. dlaczegonie
    dlaczegonie 29 stycznia 2013, 22:48

    a dla pancolar 50/1,8 ? :-(

  3. Szabla
    Szabla 29 stycznia 2013, 22:49

    Pisz do Jeny. :)

  4. Michel
    Michel 29 stycznia 2013, 22:50

    Przecież już jest - możesz używać peakingu (szybko, ale możliwe błędy) albo lupy (wolniej, ale dokładniej) :-)

  5. dlaczegonie
    dlaczegonie 29 stycznia 2013, 22:58

    wiem, żartowałem sobie ;-)

  6. druid
    druid 29 stycznia 2013, 23:29

    Wygląda na to, że ten Duaf-AF będzie całkiem fajnym rozwiązaniem. Szkoda, że nie umieścili go w a77 :(

  7. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 10:55

    UUUU to firmware mega-maxi, chyba sobie odpuszczę tę aktualizacyję :)

  8. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 10:58

    Zmiany dotyczą większej ilości modeli, także A77, A65, A57, A37, NEX-5N oraz F3.

  9. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 10:59

    No ale, poza korektami do obiektywów w A77 raczej nic nie dorzucili nie?

  10. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 11:01

    Nie.

  11. 30 stycznia 2013, 12:37

    Szabla a czy są jakieś słuchy aby zrobić przycisk "?" programowalnym w A77? W trybie fotografowania jest on zupełnie bezużyteczny a fajnie byłoby sobie coś tam pod niego podpiąć...

  12. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 13:09

    Nic o tym nie wiem.

  13. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 14:14

    Jak już przy temacie, to się zapytam znacie panowie jakiś sposób, żeby w A77 można było ustawić, tak jak w zwykłej lustrzance - robienie zdjęć przez wizjer i 2 sek podgląd na LCD? Bo albo tego nie, ma albo nie umiem ustawić. Jest tylko opcja taka, że jak chcę podgląd to od razu w wizjerze mi wyskakuje.

  14. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 14:32

    Gdy masz oko przy wizjerze, ekran LCD zostaje wyłączony.

  15. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 14:47

    No czaje, czyli nie da się zrobić tak, żeby był se wyłączony, ale po każdym zdjęciu włączało się podglądowo na 2 sek to co wyszło? Tak jak w starszych alfach z OEV?

  16. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 15:12

    Masz przyzwyczajenia z lustrzanek? Fotografujesz przez wizjer, ale zdjęcie oglądasz na ekranie z tyłu aparatu? :)
    Możesz włączyć 2-sekundowy podgląd obrazu. Gdy oko jest przy okularze, wyświetli się w wizjerze, a gdy popatrzysz na ekran z tyłu - to tam.

  17. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 18:33

    Szabla to nie tak. Z tym problem ma wielu moich znajomych, którzy używają SLT. Mowa ściśle o reportażach i ślubniakach. Jest akcja, robisz foty nieraz w serii i nie chcesz mieć w wizjerze pokazu tego co przed chwilą zrobiłeś. Ale chwilę później robisz fotki bardziej statyczne i wolisz podejrzeć co wychodzi po każdym strzale. No i normalnie zerknąłbym na wyświetlacz, ale tu masz tylko do wyboru, albo koniecznie po każdej fotce masz podgląd w wizjerze, albo nigdzie. Pewno, że można sobie nacisnąć "play" i się wyświetli, ale to wszystko idzie o wiele wolniej i zamula pracę.
    No nic, jak tego nie ma, to trudno. Jak będziesz gadał z kimś od kolejnych firmwarów to powiedz, że takiemu jednemu maruderowi to przeszkadza :)

  18. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 18:49

    Gdyby ktoś mnie słuchał, świat byłby znacznie przyjemniejszy. :)

  19. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 18:52

    Swoją drogą, to stałe 2-sekundowe wyświetlanie tylko na dużym LCD zżerałoby energię.
    Generalnie, obydwa ekrany pokazują to samo. Rozdzielenie mogłoby być kłopotliwe.

  20. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 18:54

    :) No chyba że tak. A orientujesz się, czy jest teoretycznie możliwe, że do a77/a65 da się zrobić opcję mniejszych RAWów (takie coś jak sRAW)? Pytam, czy się da, bo czy będzie to pewno nie wiesz:)

  21. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 18:55

    Ja wiem co będzie, a nie co może być. ;)

  22. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 18:57

    A będzie a88? :D

  23. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 18:58

    Nie. :D

  24. pbu
    pbu 30 stycznia 2013, 20:21

    Pisałem już pod testem A99, ale powtórzę tu, ponieważ to właściwe miejsce. W A77 niewiele mi brakuje do pełni szczęścia. Chciałbym otrzymać możliwość robienia HDRów z samowyzwalaczem i zapisem oryginału w RAWie, możliwość zmiany jakości i typu pliku za pomocą Fn (bez potrzeby wchodzenia do menu) i to, o czym Pan Szabla twierdzi, że jest niemożliwe - podgląd zrobionego zdjęcia jak w klasycznej lustrzance - tylko po odsunięciu oka od wizjera, na zewnętrznym LCD. Możliwość "ożywienia" przycisku ? też byłaby mile widziana. A skopiowanie z A99 limitera odległości AF to byłby szczyt szczodrości. Sądzę, że nie są to wygórowane oczekiwania - w końcu jest to najwyższy model Sony z matrycą APS-C, w pewnych zastosowaniach nawet lepszy od A99. Wątpię jednak w dobrą wolę Sony - już im nie zależy tak jak kiedyś, w czasach A700... :-(

  25. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 30 stycznia 2013, 20:24

    Co to za mania sprawdzania zdjęc od razu po ich zrobieniu? I to jeszcze w czasie reportażu ślubnego... W domu jest czas na selekcję, albo w wolnych chwilach.

  26. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 20:46

    Mania? Normalny zdrowy odruch:) Jeśli masz w wizjerze obraz ustawiony na "wiecznie doświetlony", to chce się zobaczyć jak to wychodzi. Poza tym zawsze inaczej ocenia się fotkę na LCD po zrobieniu.
    Mniejsza z tym, mi by się przydało, ale nie będzie. Olać, przeżyję.
    Ale na sRAWy będę czekał bo wielkość plików boli jak opuchlizna w kostce po zbiegnięciu po schodach przed córką szwagierki sąsiadów wymacującą zardzewiałą szablą

  27. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 21:28

    W aktualnym menu jakość obrazu można przypisać jedynie do przycisków AF/MF, ISO lub AEL.

  28. Raflus
    Raflus 30 stycznia 2013, 23:23

    w menu ze śrubką jest auto podgląd... obojętnie czy zrobisz przez evf czy wizjer, to zdjęcie będzie wyświetlane przez taki czas jak sobie ustawicie 2s 5s... w wizjerze elektrycznym jak masz oko przy nim jeśli odsuniesz od wizjera to na lcd jak w zwykłej lustrzance :D

  29. Szabla
    Szabla 30 stycznia 2013, 23:40

    O tym pisałem.

  30. lordkain
    lordkain 30 stycznia 2013, 23:46

    No a ja nie chcę mieć przysłonek obrazu w wizjerze i też o tym pisałem:)

  31. Szabla
    Szabla 31 stycznia 2013, 14:17

    Przecież odrywasz od niego wzrok, żeby spojrzeć na ekran z tyłu aparatu. :P

  32. lordkain
    lordkain 31 stycznia 2013, 20:26

    Szabla ja daleki jestem od wymyślania sobie problemów, jak mówię że jest z tym problem to znaczy, że taki jest. Czasem chcę mieć podgląd 2 sek, czasem nie. Normalnie to się patrzyło na ekran LCD lub nie. A teraz latam po menu i szukam gdzie to jest.... no jest niewygodne i nie tylko ja to zauważam,
    Ale przeżyję - taki urok tego aparatu, nie jest to wada fabryczna jak w moim ulubionym przykładzie z SAL35F18, który jest popsuty w całej serii:) [sorry, nie mogłem się powstrzymać]

  33. Szabla
    Szabla 31 stycznia 2013, 20:39

    Ilu użytkowników, tyle pomysłów. :)

  34. lordkain
    lordkain 31 stycznia 2013, 20:58

    Pewno tak, ale obiecałem państw z infolinii, że przy każdej możliwości wspomnę o felerze trzydziestki piątki :)
    Ale z Twoim zdaniem się zgodzę, wszystkim nie dogodzisz (mowa o puszce, bo 35tka to inna sprawa:) )

  35. pbu
    pbu 31 stycznia 2013, 23:41

    "W aktualnym menu jakość obrazu można przypisać jedynie do przycisków AF/MF, ISO lub AEL"
    Przecież to wszyscy wiemy, a chcielibyśmy przez Fn. Albo "ożywić" przycisk "?" który dla większości użytkowników jest bezużyteczny. Przecież ISO/AF/MF/AEL służą do czego innego (i zawsze służyły!). Ale głową muru nie przebijemy - bo trafiamy na beton... Taka jest dyskusja o podglądzie zdjęć TYLKO na zewnętrznym LCD. Czy to tak trudno zrozumieć? NIECH WIZJER MA FUNKCJONALNOŚĆ OVF, CZYLI BEZ PODGLĄDU, A PO ODERWANIU OKA OD NIEGO, NIECH Z TYŁU POKAŻE SIĘ PODGLĄD OSTATNIO ZROBIONEGO ZDJĘCIA - ZGODNIE Z WCZESNIEJSZYMI USTAWIENUAMI W MENU 2/5SEK???

  36. Szabla
    Szabla 1 lutego 2013, 08:41

    Pisałem o rzeczywistości, a nie o marzeniach. :)

  37. Szabla
    Szabla 1 lutego 2013, 08:42

    I nie krzycz tak, bo teraz dzieje się dokładnie tak, jak napisałeś dużymi literami.

  38. marcin.l
    marcin.l 1 lutego 2013, 10:19

    Krzysztof - a czy aktualizacja zadziała dla szkieł minolty przebrandowanych na SAL póżniej - np. 70-200SSM, makro 100 mm, 300 SSM?

  39. pbu
    pbu 1 lutego 2013, 16:35

    Panie Szabla - znam "netykietę" i było to zamierzone działanie w celu ostatecznego opisania problemu. Po prostu wałkujemy w kółko to samo na wielu forach i w wielu wątkach, i już brakuje mi cierpliwości. Szkoda, że te nasze wypociny pozostaną bez odpowiedzi - zapewne firma ma już opracowane kolejne modele, a te o które kruszymy kopie, już się nie liczą :( Smutne, że czasy, w których firmware dochodził do wersji 4.0 już nie wrócą...
    Jak do pierwszych SLT nie dołożyli peakingu, to i do A77 nie dołożą AF-Range ani nawet nie uruchomią przycisku "?". Zastanawiam się tylko, czy AF-D nie powinien działać z każdym obiektywem Sony/Minolta A, skoro w założeniu system miał być kompatybilny wstecz? No i co ze szkłami innych marek? Nigdzie nie znalazłem informacji, że aparat Sony będzie działał tylko z obiektywami Sony. To podchodzi pod nieuczciwą konkurencję i przypomina słynny problem Canona z Sigmą - w ogólnym rozrachunku szkodzi wizerunkowi marki.

  40. ***s***
    ***s*** 1 lutego 2013, 21:52

    Takie strony sa zdecydowanie po to zeby firmy mialy szanse sie dowiedziec co nam nie pasuje i niestety trudno ale czasem trzeba pisac duzymi literami bo nie dociera.
    Mnie akurat wizjer bardzo pasuje a te 2 sek zeby zerknac na efekt fotki wysmienite.
    Kazdy jednak chalby czegos innego. Toz to tylko elektronika i nie powinno byc problemu z konfiguracja pod kazdego. Sa sprawy ktore sa paralizujaca niebezpieczne bo mowia ze goscie ktorzy tworzyli aparat nigdy nie fotografowali - to naprawde niebezpieczne zjawisko.
    Bo jak nazwacbrak mozliwosci odpalenia HDR z samowyzwalacza na statywie?
    Jak nazwac brak zapisu jesli juz nie RAW to choc golego jpega przy wyborze zdjec z uzyciem "filtrow" ?

  41. lordkain
    lordkain 1 lutego 2013, 23:50

    ***s*** 2 sek podglądu są ok, ale szybkie wyłączenie tego podglądu jest potrzebne jak się nagle dzieje akcja i muszę cykać momenty na prędkości. Nie chcę wtedy przysłaniania kolejnych scen podglądem zrobionych zdjęć. Chcę tylko móc to albo szybko zmieniać, albo przełączać na tryb "klasyczny" z optycznego wizjera.
    A HDR z samowyzwalacza to powinno być w wersji 1.0. A jego zapis w postaci RAW, to by było złoto, no ale..

  42. Szabla
    Szabla 2 lutego 2013, 00:50

    @marcin.I: dla A99 to są te same szkła, więc różnicy raczej nie będzie.
    Obiektywy innych marek z reguły podszywają się pod różne szkła Minolty lub Sony. Co wymyślą ich projektanci, trudno przewidzieć. To nie Sony ma problem z obiektywami Sigma, tylko Sigma ma problem z korpusami Sony. Z jakiegoś powodu nawet najstarsze obiektywy Minolta AF nie mają kłopotów z nowymi korpusami Sony.

  43. 5 lutego 2013, 19:10

    "Z jakiegoś powodu nawet najstarsze obiektywy Minolta AF nie mają kłopotów z nowymi korpusami Sony." i oby nic w tej materii nie uległo zmianie ;-) nawiasem mówiąc pytałem o przyszłość bagnetu A pod którymś newsem i mój komentarz został usunięty (?)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.