Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Cena: Panasonic Lumix S 50 mm f/1.8: 1680zł Sony FE 50 mm f/1.8: 780zł Sigma C 50 mm f/2 DG DN: 2480zł ViltroxNikkor Z 50 mm f/1.8 S AF 50 mm f/1.8 FE / Z: 1270zł Nikkor Z 50 mm f/1.8 S: 2100zł
Rozdzielczość MTF50: Centrum; brzeg aps-c; brzeg FF [lpmm] -pełna dziura: Panasonic 50mm f/1.8: 53; 43; 39 Sony FE 50 mm f/1.8: 37; 30; 29 Sigma C 50 mm f/2 DN: 57; 55; 49 Viltrox AF 50 mm f/1.8 Z: 36; 33; 32 Nikkor Z 50 mm f/1.8 S: 71; 56; 38
-f/4: Panasonic Lumix S 50 mm f/1.8: 68; 53; 47 Sony FE 50 mm f/1.8: 67; 55; 39 Sigma C 50 mm f/2 DG DN: 78; 67; 53 Viltrox AF 50 mm f/1.8 Z: 61; 52; 48 Nikkor Z 50 mm f/1.8 S: 84; 63; 55
"Osiągnięte rezultaty układają się tutaj idealnie wraz ze wzrostem komplikacji optyki i ceny. [vs Sony i Nikkor] ... Podsumowując, możemy napisać, że Panasonic dał nam tutaj dokładnie to, czego można było oczekiwać od obiektywu o tej cenie i komplikacji optyki."
-Serio❓ Przecież jego cena nie jest wiele niższa od Nikkora i Sigmy.
Te porównania to kolejna manipulacja PDamiana. Po pierwsze Nikkor Z 50 1.8 jest dosyć nową konstrukcją z wyższej półki za ponad 2 tys.zl. a np. ten stary Sony 50 1.8 kosztuje niewiele ponad 700 zł. Zestawienie osiągów obiektywów z kilkukrotną różnicą w cenie jest zupełnie bez sensu.
Przedstawione przeze mnie mtfy pokazują, że temu Panasonic po przymknięciu bliżej do Sony FE 50/1.8 za 800zł [w centrum oraz na brzegu aps-c] i tylko na brzegu FF są one pomiędzy tym Sony, a Nikon oraz Sigma.
W normalnych pieniądzach dostajesz solidnie wykonany i uszczelniony obiektyw ostry od pełnej dziury i to w całym kadrze, który nie odpuszcza korygowania dystorsji i winietowania, a jednocześnie praktycznie nie ma żadnych innych wad. Masz pełne prawo nie zgadzać się z moją interpretacją tych wyników, tak samo jak ja mam prawo nie zgadzać się z Twoją, tym bardziej, że Twoja jest jakoś zawsze skrzywiona w kierunku jednej firny.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
"A jak za chwilę się przekonamy, nadwyżka pola widzenia wcale nie jest tutaj potrzebna, bo obiektyw nie ma żadnych, istotnych problemów z dystorsją."
Czyli dodatkowa cyfrowa stabilizacja Panasoniców też nie będzie miała pola do popisu?
Po co przepłacać ? Bardzo ładny obrazek.
Cena:
Panasonic Lumix S 50 mm f/1.8: 1680zł
Sony FE 50 mm f/1.8: 780zł
Sigma C 50 mm f/2 DG DN: 2480zł
ViltroxNikkor Z 50 mm f/1.8 S AF 50 mm f/1.8 FE / Z: 1270zł
Nikkor Z 50 mm f/1.8 S: 2100zł
Rozdzielczość MTF50: Centrum; brzeg aps-c; brzeg FF [lpmm]
-pełna dziura:
Panasonic 50mm f/1.8: 53; 43; 39
Sony FE 50 mm f/1.8: 37; 30; 29
Sigma C 50 mm f/2 DN: 57; 55; 49
Viltrox AF 50 mm f/1.8 Z: 36; 33; 32
Nikkor Z 50 mm f/1.8 S: 71; 56; 38
-f/4:
Panasonic Lumix S 50 mm f/1.8: 68; 53; 47
Sony FE 50 mm f/1.8: 67; 55; 39
Sigma C 50 mm f/2 DG DN: 78; 67; 53
Viltrox AF 50 mm f/1.8 Z: 61; 52; 48
Nikkor Z 50 mm f/1.8 S: 84; 63; 55
"Osiągnięte rezultaty układają się tutaj idealnie wraz ze wzrostem komplikacji optyki i ceny. [vs Sony i Nikkor] ...
Podsumowując, możemy napisać, że Panasonic dał nam tutaj dokładnie to, czego można było oczekiwać od obiektywu o tej cenie i komplikacji optyki."
-Serio❓
Przecież jego cena nie jest wiele niższa od Nikkora i Sigmy.
i ta aberracja link [vs N link ]
Serio. Tym bardziej, że w zestawie z body dopłacasz za niego niespełna tysiaka.
Analizowałeś ceny obiektywów jako dodatek do aparatów [za 10 i więcej tysięcy]
także u konkurencji?
Wady Panasonic Lumix S 50 mm f/1.8:
"-jakość obrazu na brzegu pełnej klatki mogłaby być trochę lepsza." [koniec, kropka]
-Aberracja sferyczna chyba większa niż w Viltrox link
a tam była wadą.
Te porównania to kolejna manipulacja PDamiana. Po pierwsze Nikkor Z 50 1.8 jest dosyć nową konstrukcją z wyższej półki za ponad 2 tys.zl. a np. ten stary Sony 50 1.8 kosztuje niewiele ponad 700 zł. Zestawienie osiągów obiektywów z kilkukrotną różnicą w cenie jest zupełnie bez sensu.
A widziałeś gdzieś zestaw body plus Sigma 2/50 czy body plus Nikkor 1.8/50?
Przedstawione przeze mnie mtfy pokazują,
że temu Panasonic po przymknięciu bliżej do Sony FE 50/1.8 za 800zł [w centrum oraz na brzegu aps-c]
i tylko na brzegu FF są one pomiędzy tym Sony, a Nikon oraz Sigma.
Gwoli ścisłości MTFy są przedstawione przeze mnie :) Ty je tylko, nie wiem po co i po raz kolejny, przepisałeś.
PDamian przestań manipulować i dobieraj do porównań sprzęt z tej samej lub przynajmniej podobnej półki
Ile minimalnie tysięcy trzeba wydać na aparat Panasonic,
żeby obiektyw Lumix S 50/1.8 mieć za niespełna tysiaka zamiast ~1700?
Nie ważne, to jest tylko dodatkowy argument.
W normalnych pieniądzach dostajesz solidnie wykonany i uszczelniony obiektyw ostry od pełnej dziury i to w całym kadrze, który nie odpuszcza korygowania dystorsji i winietowania, a jednocześnie praktycznie nie ma żadnych innych wad. Masz pełne prawo nie zgadzać się z moją interpretacją tych wyników, tak samo jak ja mam prawo nie zgadzać się z Twoją, tym bardziej, że Twoja jest jakoś zawsze skrzywiona w kierunku jednej firny.
Testy oraz zdjęcia przykładowe (zwłaszcza zdjęcia) pokazują, że to jest bardzo dobry obiektyw