Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Niezle zaklamany pseudoartykul. Autor wrzuca wszystko do jednego wora a nastepnie wyciaga z niego to co mu pasuje, posuwajac sie nawet do manipulacji, by nie napisac wprost, ze klamstwa. Coz Pan kaze, wyrobmik musi. Zaklamane, zmanipulkwane ale w sumie zabawne.
@Borat Pokaż mi jakieś bezlustro APS-C, który ma funkcje filmujące na takim poziomie. Ja osobiście do filmowania wybrałbym pewnie coś ze stajni blackmagic-a. Chociaż panasonic ma jedną gigantyczną zaletę. Uszczelnienia.
@Borat - po raz kolejny potwierdzasz że twoje pseudo nie jest wybrane bez przyczyny :P - chociaż są ciągle tacy którzy próbują cię uświadamiać - szacun :0
Aparat jest solidny, metalowy, skierowany do użytku profesjonalnego, więc nic dziwnego, że pewnie cięższy niż część lustrzanek APS-C, tych z plastiku. O ile wiem, to nikt ważny nie upierał się, że powinien być mały. Mały to jest np. Olympus E-PL9, czy Lumix LX100.
Pewnie jest odpowiednich rozmiarów do przewidzianych zastosowań, to w końcu całkiem ambitna kamera filmowa przede wszystkim, zresztą 70 dkg to nie tak wiele. A akcesoria? autor, w odróżnieniu od *Borata*, sprawia wrażenie znającego się na rzeczy, więc pewnie ma rację, że są mniejsze. Obiektywy do m43 zaś z pewnością są mniejsze i lżejsze, chyba żaden nie przekracza 1,5 kg, przeważnie w okolicy 0,5 kg (te bardziej zaawansowane). Ot, uroki formatu m43.
@tripper - autor stara sie usilnie wmowic czytelnikom, ze ten wynalazek Panasonica to jakies idealne rozwiazanie. W tekst wbudowuje klamliwe tezy o koniecznosci wyboru pomiedzy gabarytami i masa a jakoscia obrazu, jednoczesnie wypisujac farmazony, ze ta ostatnia bedzie ustepowala pelnej klatce tylko powyzej ISO3200. Sony A7S jest mniejszy, lzejszy i daje nieporownywalnie lepszy obraz przy kazdej czulosci, zas powyzej ISO3200 to juz nie roznice a pogrom. Wbrew bzdetom wypisywanym przez autora jakosc obrazu to nie tyljo szumy, ale przede wszystkim plastyka a w tej u43 ma sie do FF jak ego Lewandowskiego do rzeczywistosci. Glebia obrazu, z ktora autor ma problemy wymaga wiekszej pracy na FF, ale i daje duzo ladniejszy efekt . I nie jest ona zalezna od wielkosci matrycy a jedynie zmieniaja sie jej proporcje w stosunku do wielkosci kadru. W sumie caly ten teskt to tylko i wylacznie dosc prymitywna proba manipulacji. Niby reklama , ale przez swoja forme zwyczajnie niesmaczna.
No proszę, niektórzy wierzą, że to matryca tworzy obraz, jego plastykę. Oczywiście z matryc najlepsza jest fufu, ta jest boska; najgorsza zaś to m43, każdy wyznawca wie dlaczego. To chyba podstawowe dogmaty tego kościoła.
28 sierpnia 2018, 08:49
@banc
Nikt nie przeczy, że możliwości filmowe Pansonica są bardzo dobre tylko irytujące jest wciskanie takiego kitu jakie to małe i poręczne w stosunku do konkurencji jak jest odwrotnie.
Konkurencją dla GH5 nie są inne aparaty tylko kamery i od nich jest znacząco mniejszy.4k60p ma jeszcze tylko Canon 1DX i od niego ten Panas też jest mniejszy i poręczniejszy.Do tego ma lepszy kodek. Głębia ostrości GH5s po zastosowaniu Speedboostera jest zbliżona do FF.
Nie znam się zupełnie na filmowaniu, ale czy nie jest tak, że matryca i pozostałe elementy aparatu w tym trybie i dłuższych ujęciach mocno się nagrzewają? Jeśli tak, to nie dziwią mnie relatywnie duże rozmiary korpusów linii GH, bo to może zwiększać efektywność chłodzenia elementów wewnętrznych (korpus pełni rolę radiatora). Z tego co pamiętam, to któreś z pełnoklatkowych modeli Sony (bardzo małe w relacji do powierzchni matrycy) podlegały ograniczeniom jeśli chodzi o maksymalny czas ujęcia - co mogłoby potwierdzać moje podejrzenia.
@ Rotpil: "Wbrew bzdetom wypisywanym przez autora jakosc obrazu to nie tyljo szumy, ale przede wszystkim plastyka a w tej u43 ma sie do FF jak ego Lewandowskiego do rzeczywistosci. Glebia obrazu, z ktora autor ma problemy wymaga wiekszej pracy na FF, ale i daje duzo ladniejszy efekt ."
Szczerze powiedziawszy, to znacząco lepszej plastyki (cokolwiek to oznacza) i "dużo ładniejszego efektu" jakoś nie mogę dostrzec: link
No cóż panie @Rotpil, ego Lewandowskiego może jest rozbuchane, ale i rzeczywistość za nim nadąża, co by nie mówić, to jest uznawany za jednego z najlepszych piłkarzy. Podejrzewam raczej, że pańskie ego panie @Rotpil odkleiło się od rzeczywistości i zaczęło samodzielny żywot.
W nawiązaniu do mojej wcześniejszej wypowiedzi: link
28 sierpnia 2018, 20:01
@Rotpil "wypisujac farmazony, ze ta ostatnia bedzie ustepowala pelnej klatce tylko powyzej ISO3200"
W artykule jest wzmianka, że GH5 będzie ustępował GH5s (a nie pełnej klatce) powyżej ISO3200.
@Rotpil "Niezle zaklamany pseudoartykul"
Czyli takie stwierdzenie: "pod względem szumów, ale też i zakresu tonalnego, nie jest to jeszcze poziom pełnoklatkowego aparatu" jest kłamliwe, a w rzeczywistości jest na odwrót. ;)
@janek_wu: gość czytał i wyczytał nie to, co tam napisane, tylko to, co mu się zdawało. A jemu się zdaje właśnie to, co napisał, bo to troll atakujący m43, stały element sztafażu na tym portalu.
A moim zdaniek m4/3 to nprawdę fajny sprzęt do filmowania. Miałem ostatnio okazję pobawić się przez cały dzień olympusem omd em1 mark II z 12-40 2.8. O ile fotograficznie to mnie nie powalił (oczywiście sprzęt działał świetnie) to video wyszło naprawdę zacnie.
No gdyby Olympus do E-M1 II dał przyzwoite AF w trybie filmowania, to by była rewelacja. Bo to co tym aparatem można wyprawiać z tą stabilizacją to magia po prostu.
Fajnie, że wypuścili LUTa do DaVinci Resolve dla swojego "płaskiego" profilu. Widać, że coś tam w Olympusie zaczyna się ruszać pod kątem wideo.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
"Dlaczego? Bo mały i lekki sprzęt jest wygodniejszy w używaniu."
Mały i lekki? Przecież GH5 waży tyle co przeciętna lustrzanka APS-C :)
Belusterkowce APS-C Fuji, Sony czy Canona są znacznie mniejsze i lżejsze niż ten Panasonic. Nawet pełno klatkowe aparat Sony serii A7 są lżejsze :)
Niezle zaklamany pseudoartykul. Autor wrzuca wszystko do jednego wora a nastepnie wyciaga z niego to co mu pasuje, posuwajac sie nawet do manipulacji, by nie napisac wprost, ze klamstwa. Coz Pan kaze, wyrobmik musi. Zaklamane, zmanipulkwane ale w sumie zabawne.
@Borat
A7 jest mniejsze, ale za to obiektywy do matrycy FF potrafią być 2-3 razy większe/cięższe.
link
> Niezle zaklamany pseudoartykul... Zaklamane, zmanipulkwane ale w sumie zabawne
Ale się Troll pianą zapluł! wiadomo, m43, nie mógł odpuścić.
@Rotpil
Możesz konkretnie?
@Borat
Pokaż mi jakieś bezlustro APS-C, który ma funkcje filmujące na takim poziomie.
Ja osobiście do filmowania wybrałbym pewnie coś ze stajni blackmagic-a. Chociaż panasonic ma jedną gigantyczną zaletę. Uszczelnienia.
@Borat - po raz kolejny potwierdzasz że twoje pseudo nie jest wybrane bez przyczyny :P - chociaż są ciągle tacy którzy próbują cię uświadamiać - szacun :0
Aparat jest solidny, metalowy, skierowany do użytku profesjonalnego, więc nic dziwnego, że pewnie cięższy niż część lustrzanek APS-C, tych z plastiku. O ile wiem, to nikt ważny nie upierał się, że powinien być mały. Mały to jest np. Olympus E-PL9, czy Lumix LX100.
Pewnie jest odpowiednich rozmiarów do przewidzianych zastosowań, to w końcu całkiem ambitna kamera filmowa przede wszystkim, zresztą 70 dkg to nie tak wiele. A akcesoria? autor, w odróżnieniu od *Borata*, sprawia wrażenie znającego się na rzeczy, więc pewnie ma rację, że są mniejsze. Obiektywy do m43 zaś z pewnością są mniejsze i lżejsze, chyba żaden nie przekracza 1,5 kg, przeważnie w okolicy 0,5 kg (te bardziej zaawansowane). Ot, uroki formatu m43.
@tripper - autor stara sie usilnie wmowic czytelnikom, ze ten wynalazek Panasonica to jakies idealne rozwiazanie. W tekst wbudowuje klamliwe tezy o koniecznosci wyboru pomiedzy gabarytami i masa a jakoscia obrazu, jednoczesnie wypisujac farmazony, ze ta ostatnia bedzie ustepowala pelnej klatce tylko powyzej ISO3200. Sony A7S jest mniejszy, lzejszy i daje nieporownywalnie lepszy obraz przy kazdej czulosci, zas powyzej ISO3200 to juz nie roznice a pogrom. Wbrew bzdetom wypisywanym przez autora jakosc obrazu to nie tyljo szumy, ale przede wszystkim plastyka a w tej u43 ma sie do FF jak ego Lewandowskiego do rzeczywistosci. Glebia obrazu, z ktora autor ma problemy wymaga wiekszej pracy na FF, ale i daje duzo ladniejszy efekt . I nie jest ona zalezna od wielkosci matrycy a jedynie zmieniaja sie jej proporcje w stosunku do wielkosci kadru. W sumie caly ten teskt to tylko i wylacznie dosc prymitywna proba manipulacji. Niby reklama , ale przez swoja forme zwyczajnie niesmaczna.
No proszę, niektórzy wierzą, że to matryca tworzy obraz, jego plastykę. Oczywiście z matryc najlepsza jest fufu, ta jest boska; najgorsza zaś to m43, każdy wyznawca wie dlaczego. To chyba podstawowe dogmaty tego kościoła.
@banc
Nikt nie przeczy, że możliwości filmowe Pansonica są bardzo dobre tylko irytujące jest wciskanie takiego kitu jakie to małe i poręczne w stosunku do konkurencji jak jest odwrotnie.
Konkurencją dla GH5 nie są inne aparaty tylko kamery i od nich jest znacząco mniejszy.4k60p ma jeszcze tylko Canon 1DX i od niego ten Panas też jest mniejszy i poręczniejszy.Do tego ma lepszy kodek. Głębia ostrości GH5s po zastosowaniu Speedboostera jest zbliżona do FF.
Nie znam się zupełnie na filmowaniu, ale czy nie jest tak, że matryca i pozostałe elementy aparatu w tym trybie i dłuższych ujęciach mocno się nagrzewają?
Jeśli tak, to nie dziwią mnie relatywnie duże rozmiary korpusów linii GH, bo to może zwiększać efektywność chłodzenia elementów wewnętrznych (korpus pełni rolę radiatora).
Z tego co pamiętam, to któreś z pełnoklatkowych modeli Sony (bardzo małe w relacji do powierzchni matrycy) podlegały ograniczeniom jeśli chodzi o maksymalny czas ujęcia - co mogłoby potwierdzać moje podejrzenia.
@ Rotpil: "Wbrew bzdetom wypisywanym przez autora jakosc obrazu to nie tyljo szumy, ale przede wszystkim plastyka a w tej u43 ma sie do FF jak ego Lewandowskiego do rzeczywistosci. Glebia obrazu, z ktora autor ma problemy wymaga wiekszej pracy na FF, ale i daje duzo ladniejszy efekt ."
Szczerze powiedziawszy, to znacząco lepszej plastyki (cokolwiek to oznacza) i "dużo ładniejszego efektu" jakoś nie mogę dostrzec: link
No cóż panie @Rotpil, ego Lewandowskiego może jest rozbuchane, ale i rzeczywistość za nim nadąża, co by nie mówić, to jest uznawany za jednego z najlepszych piłkarzy.
Podejrzewam raczej, że pańskie ego panie @Rotpil odkleiło się od rzeczywistości i zaczęło samodzielny żywot.
A który to jest ten zwany w branży "noktowizorem"?
W nawiązaniu do mojej wcześniejszej wypowiedzi: link
@Rotpil "wypisujac farmazony, ze ta ostatnia bedzie ustepowala pelnej klatce tylko powyzej ISO3200"
W artykule jest wzmianka, że GH5 będzie ustępował GH5s (a nie pełnej klatce) powyżej ISO3200.
@Rotpil "Niezle zaklamany pseudoartykul"
Czyli takie stwierdzenie:
"pod względem szumów, ale też i zakresu tonalnego, nie jest to jeszcze poziom pełnoklatkowego aparatu"
jest kłamliwe, a w rzeczywistości jest na odwrót. ;)
@janek_wu: gość czytał i wyczytał nie to, co tam napisane, tylko to, co mu się zdawało. A jemu się zdaje właśnie to, co napisał, bo to troll atakujący m43, stały element sztafażu na tym portalu.
A moim zdaniek m4/3 to nprawdę fajny sprzęt do filmowania. Miałem ostatnio okazję pobawić się przez cały dzień olympusem omd em1 mark II z 12-40 2.8. O ile fotograficznie to mnie nie powalił (oczywiście sprzęt działał świetnie) to video wyszło naprawdę zacnie.
No gdyby Olympus do E-M1 II dał przyzwoite AF w trybie filmowania, to by była rewelacja. Bo to co tym aparatem można wyprawiać z tą stabilizacją to magia po prostu.
Fajnie, że wypuścili LUTa do DaVinci Resolve dla swojego "płaskiego" profilu. Widać, że coś tam w Olympusie zaczyna się ruszać pod kątem wideo.