Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X M100 PRO AF D 100 mm f/2.8 - test obiektywu

5 marca 2007

3. Budowa i jakość wykonania

Tokina przyzwyczaiła już nas, że wraz z serią AT-X Pro dostajemy bardzo solidną obudowę z metalowym bagnetem, której pod względem jakości wykonania trudno coś zarzucić. Pierwsze, co rzuca się w oczy to duży i wygodny pierścień do manualnego ustawiania ostrości. Niestety, aby przestawić go z pozycji automatycznego do ręcznego ustawiania ostrości, musimy przesunąć nim mocno w kierunku korpusu aparatu. Osobiście bardzo nie lubię tego rozwiązania, bo często zdarza mi się sytuacja, w której ustawiam ostrość w trybie AF, a potem chcę ją minimalnie poprawić dzięki ręcznym nastawom. Przeskok pierścienia z AF do MF jest jednak na tyle gwałtowny, że prawie zawsze psuje wartość ostrości ustawionej przez AF i cała praca spala na panewce...

Tokina AT-X M100 PRO AF D 100 mm f/2.8 - Budowa i jakość wykonania


Typowo już dla wielu konstrukcji makro, przedni układ soczewek jest schowany bardzo głęboko w obudowie. Gdy przestawiamy ostrość w kierunku jej minimalnej wartości, wynoszącej u Tokiny tylko 30 centymetrów, układ ten wysuwa się wraz z otaczającym go tubusem. Tubus ten, wyposażony w gwint filtrów o średnicy 55 mm, na szczęście nie rotuje, co umożliwia komfortową pracę z filtrami wszelkiego rodzaju.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tokina AT-X M100 PRO AF D 100 mm f/2.8 - Budowa i jakość wykonania


Druga charakterystyczna rzecz na obudowie, to przełącznik zakresu pracy ogniskowania FULL/LIMIT. W trybie LIMIT ostrość jest ustawiana w zakresie od 30 do 37 centymetrów lub od 37 centymetrów do nieskończoności.

Jeśli chodzi o konstrukcję wewnętrzną, to Tokina 2.8/100 składa się z 9 soczewek ustawionych w 8 grupach. Producent nie chwali się zastosowaniem jakiś specjalnych odmian szkła. Do tego dochodzi 9cio listkowa przysłona, którą można domknąć do f/32.