Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Raport Foto Lumix - preferencje Polaków w fotografowaniu

Raport Foto Lumix - preferencje Polaków w fotografowaniu
4 października
2007 13:52

Firma Panasonic Polska udostępniła wyniki badań dotyczących preferencji i nawyków fotografowania. Badania na jej zlecenie wykonało TNS OBOB w czerwcu tego roku. Reprezentatywnej próbie Polaków w wieku powyżej 15 roku życia zadano pytania dotyczące: rodzaju używanego sprzętu, najważniejszych kryteriów wyboru nowego sprzętu fotograficznego, ulubionych obiektów do fotografowania, najczęstszych okazji do robienia zdjęć i formy przechowania zdjęć. Oto wyniki!

Na pytanie ''Jakiego sprzętu Pan(i) używa do fotografowania?'' 26% respondentów odpowiedziało, że cyfrowego, 19% zadowala się aparatem wbudowanym w telefon, 14% ciągle używa aparatów analogowych, 3% to użytkownicy lustrzanek cyfrowych i 1% stanowią osoby fotografujące Polaroidem. Bardzo ciekawe, że blisko połowa pytanych w ogóle nie fotografuje. Widać też, że taniejące cały czas proste lustrzanki mają ogromne rzesze fotoamatorów do zawojowania - 3% to naprawdę mało.

Raport Foto Lumix - preferencje Polaków w fotografowaniu


Odpowiedź na drugie pytanie ''Jakie czynniki są dla Pana(i) osobiście najważniejsze przy wyborze nowego aparatu fotograficznego?'' może niektórych dziwić. Dokładnie połowa przyznała, że najbardziej liczy się marka. Dla 39% znaczenie ma ilość pikseli, a niewiele mniej osób wybiera aparat ze względu na cenę. Z badań wynika, że jesteśmy także podatni na radę przyjaciół (22%), czy aktualnie przeprowadzane promocje (20%) i ukazujące się nowości (10%). Tylko 8% badanych opowiedziało się za braniem pod uwagę rekomendacji pism, czy rankingów.

Raport Foto Lumix - preferencje Polaków w fotografowaniu


''Co lubi Pan(i) fotografować?'' Aż 86% najczęściej fotografuje swoich bliskich. Prawie połowa lubi też wykonywać zdjęcia krajobrazów. Architektura i inne przedmioty cieszą się mniejszym powodzeniem.

Raport Foto Lumix - preferencje Polaków w fotografowaniu


Skoro najczęściej i najchętniej robimy zdjęcia rodzinie, przyjaciołom i znajomym, to odpowiedź na kolejne pytanie: ''Kiedy lubi Pan(i) fotografować?'' już nas nie zaskoczy. Ponad połowa respondentów najwięcej zdjęć wykonuje podczas uroczystości rodzinnych. Jedna-czwarta podczas urlopu i niewiele mniej w weekendy.

Raport Foto Lumix - preferencje Polaków w fotografowaniu


Ostatnim pytaniem było: ''W jakiej formie przechowuje Pan(i) zdjęcia?''. Dla 43% jest to tradycyjny album na zdjęcia, tylko 10% mniej osób korzysta już tylko z nośników cyfrowych, a 23% opiera się zarówno na albumach, jak i na cyfrowej postaci zdjęć.

Raport Foto Lumix - preferencje Polaków w fotografowaniu


Wyniki badania pokazują, że rynek aparatów cyfrowych w Polsce ciągle się rozwija. Skoro połowa z nas nie fotografuje, to czemu nie miałaby zacząć tego robić? Użytkowników kompaktów cyfrowych przybywa, choć pytaniem pozostaje, jak ukształtuje się w ciągu najbliższego czasu pojedynek pomiędzy mało zaawansowanymi kompaktami cyfrowymi, a aparatami wbudowanymi w telefony komórkowe. Widać też, że rynek lustrzanek, szczególnie tych amatorskich, będzie się rozszerzał, czemu sprzyja rosnąca liczba modeli. Wszelkiego rodzaju promocje i spadki cen na pewno dodatkowo poprawią sytuację. Producentom i specom od marketingu wyniki te jasno pokazują, że dla klientów najważniejsza jest marka aparatu. O nią trzeba dbać i ją trzeba promować. Głównie dzięki dużej reklamie można dotrzeć do świadomości potencjalnego Kowalskiego, który uwierzy, że właśnie ten produkt jest wart zakupu. Dobra marka to ta, o której dużo się słyszy. Jeśli więc Kowalski kupi aparat pod wpływem reklamy i będzie z niego zadowolony, to jego mniej odważny kolega Nowak, kupi oczywiście produkt tej samej firmy.


Komentarze czytelników (2)
  1. Zorr
    Zorr 5 października 2007, 08:56

    Ciekawe wnioski końcowe - szczególnie podoba mi się interpretacja kierunków rozwoju rynku na podstawie danych statycznych. Przecież wiadomo, że jak ktoś nie ma aparatu to musi mieć a jak ma hybryde/małpkę to musi mieć za chwile lustro, inaczej się po prostu nie da. PS Może chociaż ktoś napisze jaką populację oraz grupę społeczną zapytano?

  2. rolech
    rolech 5 października 2007, 09:11

    "Zastosowano do tego celu badanie Omnimas, czyli badanie typu omnibusowego, w ramach którego przeprowadzono ponad tysiąc wywiadów face-to-face na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+. "

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.