Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Test obiektywu Sony Carl Zeiss Vario Sonnar T* DT 16-80 mm f/3.5-4.5

5 grudnia
2007 10:27

Jednym z najciekawszych obiektywów uniwersalnych do lustrzanek z matrycami klasy APS-C/DX jest niewątpliwie Carl Zeiss Vario-Sonnar T* DT 16-80 mm f/3.5-4.5. Po pierwsze, ma niespotykany u konkurencji zakres ogniskowych. Po drugie, chyba na każdego miłośnika fotografii działa magią logo Zeissa na obudowie. Czy duży zakres ogniskowych idzie w parze z wysoką jakością uzyskiwanych obrazów? Polecamy sprawdzić i zagłębić się w lekturze naszego najnowszego testu.


Komentarze czytelników (27)
  1. sando
    sando 5 grudnia 2007, 12:57

    "Po pierwsze, ma niespotykany u konkurencji zakres ogniskowych."
    W porównaniu zapomniano o Olympusie 12-60, który ma taki sam zakres ogniskowych, lepszą jasność i silnik swd.

  2. Arek
    Arek 5 grudnia 2007, 15:07

    No fakt. To świeżutka nowość, więc wyleciała mi z głowy. Ukłony dla Olympusa :)

  3. 5 grudnia 2007, 15:45

    Ale cena pewnie będzie x2

  4. radzio
    radzio 5 grudnia 2007, 16:19

    Czy można ten obiektyw podpiąć do Canona EOS400D, czy można to zrobić bezposrednio, czy potrzebne sa jakieś przejściówki?????

  5. LadyRoot
    LadyRoot 5 grudnia 2007, 19:02

    O super, akurat planowałam go kupić w najbliższy poniedziałek - teraz już nie mam wątpliwości. Mniam.

  6. Peju
    Peju 5 grudnia 2007, 19:14

    No to test nowego obiektywu do nowego aparatu Sonego juz jest, a gdzie test Alfy700?

  7. 5 grudnia 2007, 19:41

    rodzio, pytasz się poważnie???

  8. radzio
    radzio 5 grudnia 2007, 20:18

    Pytam sie powazne. Czytalem jakie matryce obsluguje ten obiektyw i wiem jak matryce ma eos400. Ale mimo wszystko ponawiam pytanie i prosze o jednoznaczna odpowiedz.

  9. RobertO
    RobertO 5 grudnia 2007, 20:28

    Nie da sie podpiac bezposrednio tego obiektywu, bo to zupelnie inny bagnet (mocowanie). Wiec jezeli chcesz go podpiac do canona to musisz korzystac z przejsciowki tylko pytanie czy takowa jest.

  10. lcf
    lcf 8 grudnia 2007, 00:15

    "W zasadzie żaden inny system nie oferuje czegoś podobnego w tej cenie.". Ehh, te klapki na oczach... ZD 12-60 f/2.8-4.0 SWD jest do wyrwania za $900 :).

  11. Arek
    Arek 8 grudnia 2007, 00:24

    W Polsce, a takie podajemy ceny, najniższe ceny na Zeissa to 2300 zł, a na Olka 3100 zł. Zauważalna różnica.

  12. lcf
    lcf 9 grudnia 2007, 00:20

    W US jest to $900 za ZD vs $700 za Zeissa, ale porównując ceny w Polsce to faktycznie różnica znacznie większa wychodzi. Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że jak konkurencja w kraju trochę dociśnie, to stosunek cen w złotówkach też się unormuje :).

  13. 11 grudnia 2007, 08:29

    lcf, policz dobrze, gdzie ta różnica? POLSKA: 2300zł zwiększone o 30% daje nam 2990zł; USA: 700$ zwiększone o 30% daje nam 910$. Przy tym rzędzie wielkości można przyjąć, że różnica pomiędzy oba obiektywami jest taka sama w obu krajach. Ehh, te klapki na oczach...

  14. lcf
    lcf 11 grudnia 2007, 18:55

    Hm, OK, ciut za szybko liczyłem :). Ale różnica mimo wszystko jest zauważalna, 900/700 = 128.57% vs 3100/2300 = 134.78% - 6% piechotą nie chodzi :).

  15. TaZeX
    TaZeX 11 grudnia 2007, 19:54

    Te 6% to właśnie gwarancja krajowa to niewiele biorąc pod uwage możliwość naprawy ewentualnej sprzętu tu na miejscu a nie wysyłania go do USA i czekania miesiąc czasu nie wspominając o kosztach przesyłki w obie strony

  16. sando
    sando 11 grudnia 2007, 21:46

    Myślę, że przy porównaniu ceny trzeba wziąć pod uwagę to że Zuiko 12-60 to nowość. Zeiss 16-80 na starcie też był droższy niż teraz. Dodatkowo większą cenę Zuiko 12-60 może usprawiedliwiać to, że jest obiektywem uszczelnionym, jaśniejszym i posiada silnik ultradźwiękowy.
    Nie mogę się doczekać testu. Czy wypadnie optycznie lepiej od znakomitego Zeissa? Czy będzie tylko lepszy "na papierze"?

  17. radzio
    radzio 11 grudnia 2007, 22:53

    Czy moze mi ktos wytlumaczyc jak 4 letniemu dziecku pod jakie jeszcze body mozna podpiac i na jakiej zasadzie obiektywy zeissa, leica. Ktos mi kiedys opowiadal, ze podpial pod jednocyfrowego Eosa leice. Nie mam juz z nim kontaktu dlatego nie moge sie go spytac cyz zrobil to bezposrednio cyz przez przejsciowke. Dlatego prosze was o odp na moje pytanie. Do jakich aparatow oprocz Sony i na jakiej zasadzie mozna podpiac ten obiektyw.

  18. gustawgustaw
    gustawgustaw 12 grudnia 2007, 01:18

    Radziu ja ci powiem tak!!! są 2 wyjścia: albo masz mocowanie firmowe, czyli zeiss jest przeznaczony np. pod nikona i ma mocowanie nikona, albo jest to mocowanie M42 i za sprawa przejściówki możesz taki obiektyw sobie zainstalować, w tym 2-gim mocowaniu będziesz miał tylko manualne ostrzenie
    W zyciu nie widziałem jeszcze żeby ktoś podpiął obiektyw canona do body nikona - nie ma przejściówek!!! Chyba ze to jakieś stare obiektywy manualne. Każde body przekazuje inne napięcia prądowe do obiektywów i taka próba podłączenia obiektywu canona do body nikona będzie uszkadzało albo obiektyw albo body – POZDRAWIAM

  19. Arek
    Arek 12 grudnia 2007, 10:25

    Radzio link to powinno Ci pomóc. Zeissy ZF podpinasz do Nikonów, ZK do Pentaxa, a ZS mają gwint M42. Poza tym są przejściówki pozwalające bezproblemowo podłączyć M43 do Canona czy Sony czy Pentaxa oraz np Nikkory do Canona. Najwięcej problemów mają Nikoniarze ze względu na mały bagnet i odsunięcie matrycy od niego. Przez to do Nikona nie podłączysz obiektywów Canona czy Sony, a obiektywy M42 musisz mocować za pomocą przejściówki z soczewkami, co degraduje obraz.

  20. sando
    sando 12 grudnia 2007, 12:09

    Arek, a jaki bagnet w porównaniu z powyższymi ma Olympus? Bo matrycę wiadomo, że ma mniejszą. Pytam się bo jestem ciekaw czy istnieje teoretyczna możliwość aby kiedyś wpakować tam coś o rozmiarach pełnej klatki i nie zmieniać bagnetu (oczywiście trzeba by wprowadzić też nowe obiektywy kryjące pełną klatkę).

  21. 12 grudnia 2007, 14:35

    Hm... ciekawe kto będzie następny, która firma jako kolejna przedstawi FF.

  22. jaad75
    jaad75 12 grudnia 2007, 22:35

    Najprawdopodobniej Sony, choć czy to będzie faktycznie FF? Zrezygnują z AS-a nie mając stabilizowanych szkieł? Pentax raczej na pewno nie - będą szli w średni format. Sigma, nie sądzę - Foveony są zbyt drogie i skomplikowane. Może Fuji, bo mają własne matryce i teoretycznie mogliby się pokusić...

  23. gustawgustaw
    gustawgustaw 13 grudnia 2007, 00:16

    A co sonemu przeszkadza zrobić FF stabilizowane z matrycy (AS) ??

  24. jaad75
    jaad75 13 grudnia 2007, 00:58

    Pole obrazowania obiektywów? Matryca musi mieć sporą rezerwę ruchu, by stabilizacja była efektywna, zwłaszcza przy długich szkłach...

  25. Zorr
    Zorr 13 grudnia 2007, 07:54

    Hmmm odniosłem wrażenie jakbym czytał inne forum ;-)
    Crop 1.05 też może być i dla mnie to będzie FF

  26. lcf
    lcf 13 grudnia 2007, 18:43

    TaZeX: nie wiem jak to w przypadku Sony wygląda, ale jeżeli chodzi o Olympusa, to nawet jak w USA kupujesz, to masz 1-roczną gwarancję na cały świat.

  27. gustawgustaw
    gustawgustaw 6 stycznia 2008, 01:03

    jaad75 - hmmmm sony ma największy bagnet ze wszystkich firm, a matryca nie ma ruchów 2 cm w lewą i 2 cm w prawa- to są micro-ruchy, ja nie widzę przeszkód żeby sony zrobił pełną klatkę ze stabilizacją - a co do stabilizacji to długie obiektywy używają małych drgań stabilizacji a krótkie obiektywy maja tendencje do dużych poruszeń matrycą - teoria kija i oka :-) pozdrawiam :D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.