O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Mijający tydzień okazał się dość interesujący, gdyż nowe aparaty zaprezentowały firmy Fujiflm i Nikon, a firma Ricoh poszerzyła ofertę lornetek z logotypem Pentax. Najnowsze plotki wskazują jednak, iż kolejne tygodnie mogą obfitować w jeszcze większą liczbę premier.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Premiery na CP+
Według najnowszych doniesień na początku lutego br. firma Canon ma zaprezentować nową amatorską lustrzankę. Będzie to podobno następca modelu EOS 700D, a model ten mieliśmy okazję zobaczyć już na ostatnim filmie promującym Connect Station CS100. Niektóre źródła sugerują jednak, iż nowa lustrzanka nie będzie następcą EOS-a 700D, ale modelem pozycjonowanym w ofercie nieco wyżej, lecz nie tak zaawansowanym jak EOS 70D.Prawdopodobnie producent szykuje też coś dla bardziej wymagających użytkowników i będzie to zapewne obiektyw EF 11-24 mm f/4L, którego cena ma oscylować w okolicach 3000 USD.
Nowy ultrazoom
Plotki głoszą, że konstruktorzy Canona pracują nad następcą modelu EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS. W przypadku ultrazoomów producenci mają tendencję do poszerzania zakresu ogniskowych i nie inaczej ma być w tym przypadku, bowiem nowym obiektywem ma być EF-S 18-300 mm f/3.5-5.6 IS STM.
Nikon
Nowości Nikona na CP+
Na rosyjskiej stronie Novocert.ru, umożliwiającej wyszukiwanie różnych dokumentów, w tym wszelkiego rodzaju certyfikatów i deklaracji zgodności, znaleźć można informacje na temat nadchodzących produktów firmy Nikon. Jeżeli są one autentyczne, to już w lutym możemy spodziewać się premier następujących aparatów:- lustrzanka Nikon D7200,
- bezlusterkowiec Nikon 1 J5,
- kompakty Nikon Coolpix P900, AW130,
- kompakty Nikon Coolpix P610, L840, S9900, S7000, S3700.
Olympus
Olympus OM-D E-M5II
W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia rzekomo przedstawiające bezlusterkowca, który ma zastąpić model E-M5. Aparat wyróżnia się odchylanym ekranem LCD, a także nowym układem przycisków i ma być zaprezentowany wraz z nową wersją obiektywu M.Zuiko 14-150 mm f/4-5.6.![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Olympus M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 PRO
Plotki głoszą, że Olympus E-M5II zostanie zaprezentowany wraz z zapowiadanym od wielu miesięcy szerokokątnym obiektywem M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 PRO.
Panasonic
Panasonic Lumix GF7
Tydzień temu pisaliśmy o możliwej premierze aparatu Panasonic Lumix GF7. Najnowsze plotki wskazują, iż prezentacja tego bezlusterkowca odbędzie się już w połowie przyszłego tygodnia i będzie on oferowany w zestawie z obiektywem G VARIO 12-32 mm f/3.5-5.6 ASPH. M.O.I.S.
Samsung
Samsung NX500
Potwierdzają się plotki na temat bezlusterkowca Samsung NX500, bowiem serwis Photo Rumors opublikował pierwsze zdjęcia tego modelu.![]() |
![]() |
- matryca CMOS BSI APS-C o rozdzielczości 28 Mpix,
- procesor obrazowy D5s,
- zakres czułości ISO 100-25600,
- nowy, hybrydowy AF z detekcją fazy,
- bardzo szybki AF (55 ms),
- tryb zdjęć seryjnych do 9 kl/s z AF,
- minimalny czas migawki do 1/6000 sek.,
- interfejsy Bluetooth i WiFi z NFC,
- 3-calowy, odchylany ekran AMOLED,
- dwa koła nastaw,
- trzy wersje kolorystyczne: czarna, brązowa i biała.
Samsung NX3300
Być może przy okazji premiery bezlusterkowca Samsung NX500 koreański producent zaprezentuje również mniej zaawansowany model oznaczony symbolem NX3300. Produkt ten został bowiem zarejestrowany w jednym z indonezyjskich urzędów.
Sony
Sony A7000
Mówi się, że A7000 - nadchodzący zaawansowany bezlusterkowiec Sony z matrycą APS-C - zostanie wyposażony w 5-osiową stabilizację znaną z lustrzanki A77II.
Nowe obiektywy Sony FE
Podobno w drugiej połowie roku na rynku pojawią się nowe obiektywy Sony przeznaczone dla pełnoklatkowych bezlusterkowców Alpha. Będą to modele o parametrach 25 mm f/2.0 oraz 85 mm f/1.8 i obydwa mają być sygnowane logotypem Zeiss.
Tamron
Coś dla miłośników patentów
Wygląda na to, że firma Tamron zamierza kontynuować wyścig na jak największy zakres ogniskowych w obiektywach klasy ultrazoom. Producent złożył bowiem wniosek patentowy, w którym opisano model 14-300 mm f/3.5-6.3 DiIII VC, a także analogiczny model o ogniskowych 14-200 mm. W innym dokumencie znaleźć można natomiast projekt obiektywu 18-105 mm f/4-5.6 DiIII VC.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Zeiss FE 25/2...fajnie :)
Nikonie czekamy na 24/1.8 :D
Czekam na tę lustrzankę Canona od dawna, coby zastąpić leciwego i powolnego 1000D. 70D jest za duży i za drogi a 700D ma starawą matrycę. Domyślam się, że nowe lusterko będzie miało matrycę jak 7D mkII i to mi wystarczy. Canon 18-300 STM też wygląda ciekawie, choć tu cudów z powodu praw optyki raczej nie będzie. Ale na pewno będzie lepiej niż w niedawnym teście analogicznego Nikona. Chyba jednak pozostanę przy kilku obiektywach i ich zmienianiu, choć w czasie wycieczek nie jest to takie proste.
@TomcioPaluszek
Chyba jestem już stary, bo dla mnie 1000D to jeszcze młody gówniarz. Stary to jest dla mnie 5DMkI :)
Tamron 14-200 to przy dzisiejszej (i przyszłej) rozdzielczości puszek zdecydowanie lepszy pomysł niż te do 300. Optycznie lepszy, lżejszy, mniejszy a resztę się wytnie nie tracąc zbytnio na jakości w stosunku do tego kału jaki proponują megazumy na 300 mm.
Ahoj pentalibusiarnia!
Co słychać w Narni?
Najciekawsze nowość to niewątpliwie Sony A7000. Tylko kiedy ?
Z jaką matrycą te A7000? -Ciekawsze,
bo trafi ona do Nikona i Pentaksa.
Zeiss = drogo i własciwie to tyle.
Trzymam kciuki za Nikona i jego P900. Symbol lokuje go między P340 i P7800, więc może być z tego fajny kompromis. No i najbardziej nurtujące pytanie: jaka wielkość matrycy!!!
No tak czekam na Canona 11-24 ale 3000$ to trochę dużo przy cenie 16-35
No proszę: hybrydowy AF, 9 kl/s, jeżeli będzie możliwość podpięcia wizjera, to 7D 2 straci jedyną rację bytu. No chyba że ktoś musi siedzieć w tym systemie.
E no, nie porównuj zakresu 11-24 do 16-35...11 mm to byłby najszerszy rektlinearny obiektyw na rynku. 14 mm to jest już bardzo szeroko, 11 to masakra...
i do tego ze stalym światłem...
Dla wielu pejzażystów i tych zajmujących się "wnętrznościami", ogniskowa 11mm w kadrze 24x36 będzie argumentem, by wejść w Caniona.
I dobrze - Nikon, Samyang lub Sigma odpowie stałoogniskowym 10mm rywalizacje będzie się dalej ciągnąć
dcs, akurat do Nikona raczej nie trafi - od jakiegoś czasu nie kupują matryc APS-C od SS...
Co oni kombinują z tym włączaniem w e-m5. Najpierw było dziwnie na dole, to poprawili i przenieśli gdzieś wciśnięte pomiędzy pokrętło a komin.
Nie mogą po ludzku przy spuście?
Bardzo cieszy fakt robienia ultrazoomow "w druga strone" czyli nie po najwyzszej ogniskowej a od najnizszej. moze wkoncu doczekamy obiektywow 10-200 albo 12-250 ktore na wyjazdach i wycieczkach beda miec o wiele wieksze zastosowanie i powodzenie niz takie 18-300 itp. zdecydowanie odstawilbym swoje 10-20, 16-50 i 70-200 na rzecz ultrazooma zaczynajacego sie od 10 czy 12mm podczas wyjazdu na wczasy.
25/2.0 i 85/1.8 to jest to co "tygrysy" lubią najbardziej. :-)))
Nowy układ obu pokręteł w E-M5 II wygląda lepiej niż w starej wersji czy E-M10 (choć tamte też daje się opanować po jakimś czasie). Włącznik - hmmm.... teraz z kolei do tego trzeba się będzie przyzwyczaić...
E-M5 nie będzie mnie kusić - a to za sprawą "gibanego" LCD. Uchylny jest wygodny - gibany to koszmar. Zaraz odezwą się amatorzy fotografowania wieżowców w pionie gdzie gibany wyświetlacz akurat się przyda - ale tak na codzień do szybkiego focenia - sterczący z boku LCD to nieporozumienie.
Na szczęście większość producentów tą prostą sprawę rozumie...
" - sterczący z boku LCD to nieporozumienie"
No właśnie. Wreszcie coś normalnego, a nie te pokraczne pomysły wychylania w górę/dół. :)
@android
Kwestia gustu i potrzeb. Podobno E-M5II ma mieć lepsze wideo (oby, czas najwyższy), więc to może być ukłon w stronę osób, które często filmują i chęć podebrania choć części z nich Panasonicowi. Bo jednak stabilizacja matrycy podczas filmowania to bardzo fajna sprawa i pewnie znalazły by się osoby, które zmieniły by 4K na stabilizację. No ale do tego Olek musi zaoferować kompetentny tryb wideo, bo obecne to jest żenada.
14-300 hahaha:) Jakość na obu końcach osiągnie pewnie poziom pierwszych aparatów w telefonach... czekam na test i rekordowe wady optyczne:)
Nic nie bój, Tamron zrobi moduł do Silkypixa, który zrobi z nich wady jak w dzisiejszych 18-300 bez korekty ;)
koreańczycy nieźle sobie poczynają, na papierze specyfikacja tego bezlusterkowca dosyć mocna, za niedługo pewnie zakończą japońską zabawę z aparatami jak z tv, smartfonami, czy też ograniczą jak z autami.
Nowy canon będzie następcą EOS 700D, czyli co 750D i light leak hahahaha :D
W końcu w szklarni FE coś się ruszyło, chociaż mogli by bardziej zagęszczać ruchy ;)
(jakby reaktywować parę szkieł minolty pod FE, nie miałbym zastrzeżeń, że nie są tak ostre jak otus :D )
Na zdjątkach E-M5 wygląda OK. Ma też być dwudzielny grip, to jeszcze lepiej. Jeśli obrazowanie nie będzie gorsze, to może sobie nawet za jakiś czas parę lat kupię.
"Sony: Mówi się, że A7000 (...) zostanie wyposażony w 5-osiową stabilizację znaną z lustrzanki A77II."
Tyle tych modeli, że już nawet ludzie od tal siedzący w branży się mylą ;)
A7000 będzie następcą NEX7, a nie A7, natomiast stabilizację będzie miał z A7II a nie z A77II. A77II ma zwykłą 3-osiową stabilizację.
A to wszystko napisał użytkownik cyfrowych lustrzanek Sony od wprowadzenia na rynek A100 - to tak na wypadek hejtów ;)
@pbu - które według Ciebie aps-c od Sony dawały najlepszy obrazek? Pierwszą trójkę poproszę :)
Ja wiem, że jak kupiłem pierwszą swoją lustrzankę Sony A100, to natychmiast ja zwróciłem widząc jakie generuje szumy na 1600 ASA. Szumy można było przeboleć, ale zmiany kolorów to już nie.
Następny kupiony Canon 400D, to w tym czasie był aparat o dwie generacje w stosunku do Sony do przodu.
o nowym iPhone 6s pisza : oraz aparatu fotograficznego z dwoma obiektywami, który ma pozwolić na wykonywanie zdjęć porównywalnych z tymi z lustrzanki.
Chyba tez bedzie chodzilo o glebie ostrosci ktora w 3d latwo okreslic?
Raflus,
jeśli chodzi o porównanie obrazka trzech modeli, to zdecydowanie kiepsko wyszedł SLT A77 do nowszego o rok SLT A57.
SLT A65 jest tutaj najgorszy (ten sam rok wprowadzenia co 57).
.... jeśli chodzi o starsze roczniki ;)
Choć nie jestem fanem designu retro, to przyznać muszę, że Olympus robi to na prawdę świetnie. W sieci pojawiło się już więcej fotek E-M5II. W wersji czarnej, z gripem (bez aku) wygląda niemal tak rasowo, jak słynny i mój ulubiony analog - 4Ti.
@ zembaty: "Ahoj pentalibusiarnia! Co słychać w Narni?"
Choć nic mnie nie łączy z systemem Pentaxa, to wołałbym być tzw. "pentalibem", niż prezentować taki poziom zidiocenia jaki Ty prezentujesz, a którego dowodzi szereg cotygodniowych wypowiedzi o zbliżonej treści.
@android
"E-M5 nie będzie mnie kusić - a to za sprawą "gibanego" LCD. Uchylny jest wygodny - gibany to koszmar."
'Gibany' ma zawsze taką możliwość, że go poprostu obracasz tyłem i aktywny jest tylko wizjer po przyłożeniu oka co się równa dłuższym foceniem na akumulatorku.
Też wolę gibany niż odchylany, bo łatwiej nietypowo kadrować, np. pionowe smukłe obiekty z dołu. Uszkodzeniami nie ma co się przejmować, o ile nie biegamy z odchylonym ekranem i rozkładamy tylko do zdjęcia. Używam już 4 lata w Panasie i żadnych problemów.
Przyciski w E-M5 II wyglądają na większe niż w poprzedniku, bardziej jak w E-M10, też plus.
Aparat wygląda tak ładnie, że może przyspieszę jego plany zakupowe (miał być w 2016) :)
Ten Canon 11-24 F4 to ma być rektilinearny czy rybooczny?
@pbu: widocznie lepiej siedzisz w branży :)
piast9, rektilinearny.
Tamron 14 - 200 to chyba mógłby być pierwszy ciekawy spacer_zoom, który można by kupić dla jego szerokiego kąta - z pełną świadomością! Obiektyw może mieć wzięcie, a gdyby tak jeszcze na końcu miał f 5,6 (albo jaśniej - marzenia ściętej głowy), to na pewno...
@filorp liczysz na jakąś nowość z bagnetem K ? ;)))
Są zdjęcia GF7, wygląda jak GM1 z garbem:
link
Były plotki o matrycy Canona w technologii podobnej do foveona, a tu cisza..
Intuicja podpowiada, że spacerzoomy Tamrona startujące od 14mm to są projektowane pod matrycę micro4/3.
Ja bym chętnie powitał zooma zaczynającego się od 15-16 a kończącego się na 100-140. W tej chwili mamy Nikkora 16-85, 18-140 oraz Canona 15-85 o dobrych parametrach (w porównaniu do super zoomów), więc taki 16-135 F3.5-F5.6 jest chyba w zasięgu technologicznym bez zauważalnej utraty jakości. Tak samo cieszyłbym się, gdyby Sigma wypuściła nowe wersje 17-50 i 17-70 zaczynające się "wcześniej".
GF7 - czekamy na premierę :)
A nie słychać plotek o następcy X-E2? Wystarczy taki jak X-E2, ale żeby miał ekran LCD odchylany przynajmniej góra/dół? Coraz bardziej mi się zaczyna podobać ten aparacik. Brakuje tylko długich obiektywów i dobrych lamp błyskowych z możliwością zdalnego wyzwalania.
Niestety, ale muszę szukać alternatywy na wypadek, gdy Sony zostawi mnie na lodzie i zakończy rozwój bagnetu "A". X-E3 byłby kuszącą alternatywą, nawet z tą matrycą, którą ma X-E2.
Bagnet pozostanie okrągły. ;)
Cóż za stałość producenta. :)
jakubkrawiec.pl
Zdaje się, że masz rację - oznaczenie Di III sugeruje przeznaczenie do 4/3. Szkoda!
@zbitooko - Di III wedle dotychczasowej nomenklatury to było szkło do Nexów, czyli APS-C na płaski korpus.
@Soniak10 - Co do rozwoju bagnetu A bym nie marudził - lepiej jak Sony wyemituje sensowne body raz na parę lat, niż jakby miało pluć co parę miesięcy produktem z cyklu "znajdź 3 szczegóły, którym różni się od poprzednika".
@jakubh "lepiej jak Sony wyemituje sensowne body raz na parę lat," - ALEŻ OCZYWIŚCIE! Mówiąc o rozwoju bagnetu A mam na myśli bardziej sferę szkieł niż puszek. A że akurat A77II wygląda jakby było właśnie korpusem z serii "znajdź 3 szczegóły, którym różni się od A77" więc z (umiarkowaną) cierpliwością czekam na A78.
Obawiam się tylko, ze zamiast rozwijać system A, Sony zechce zmusić mnie do przejścia na "E", a w takim przypadku to (najprawdopodobniej) nie dam z siebie robić popychadła i wybiorę sam, na jaki system przechodzę. Na dzień dzisiejszy, gdybym musiał już wybierać, to chyba byłby Fuji.