Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fotografia uliczna - wyniki konkursu

Fotografia uliczna - wyniki konkursu
29 września
2011 23:59

Miło nam poinformować wszystkich uczestników konkursu Fujifilm pt. „Fotografia uliczna”, że jury dokonało wyboru najciekawszych prac spośród niemal dwóch tysięcy zdjęć, jakie zostały zgłoszone za pośrednictwem stron Foto-Kurier.pl i Optyczne.pl.

Oto lista zwycięzców:

1 miejsce – Łukasz Miechowicz

Autor w nagrodę otrzymuje aparat Fujifilm FinePix X100


Fotografia uliczna - wyniki konkursu

2 miejsce – Rafał Borowy

Autor w nagrodę otrzymuje aparat Fujifilm FinePix HS20


Fotografia uliczna - wyniki konkursu

3 miejsce – Edyta Leszczak

Autorka w nagrodę otrzymuje aparat Fujifilm FinePix XP30


Fotografia uliczna - wyniki konkursu

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w konkursie.


Komentarze czytelników (62)
  1. marc07
    marc07 30 września 2011, 07:29

    1. Emocje
    2. Niestamowite ujęcie pękania bańki (ja bym to dał na 1)
    3. Bardzo łatwe ujęcie...aż dziwię się ze załapało się na podium

  2. JaZ99
    JaZ99 30 września 2011, 08:15

    marc07 - nie zgodzę się.
    1 to obserwacja + być może odwaga pójścia z aparatem. *Moim* zdaniem w ogóle nie zasługuje na nagrodę.
    2 to kompozycja + łut szczęścia. Druga nagroda zasłużona (też moim zdaniem).
    3 to najlepsze zdjęcie z tej trójki, wymagało pracy twórczej, a nie tylko bycia tam, gdzie się biją.

  3. Lukas_F
    Lukas_F 30 września 2011, 08:20

    Pierwsze bardzo ciekawe.
    A drugie gdzieś już widziałem....

  4. marko4857
    marko4857 30 września 2011, 08:32

    Gdzie jest ten MOST ? W jakim mieście.
    Dziwna sepia.
    Pijany chuligan.
    ŻENADA !!!!!!

  5. 30 września 2011, 08:39

    Panowie. Czy wy naprawdę oglądacie te zdjęcia. Ten "pijany chuligan" i "tam, gdzie się biją" to chyba Stocznia Gdańska i ludzie walczący o swoje miejsca pracy. Ja nie jestem z wybrzeża mieszkam na drugim końcu Polski, więc nie bronie nikogo. Nie podważam też waszych opinii tylko ...patrzcie na zdjęcia...

  6. Tytan
    Tytan 30 września 2011, 08:43

    Gratuluję zwycięzcom.

    Konkurs fotograficzny to nie bieg na 100 metrów i laureaci siłą rzeczy odzwierciedlają gust jury, więc komentowanie wyników jest chyba bezzasadne.

    Czy organizatorzy mogliby podać pierwszą 10 prac?

  7. SHOX!
    SHOX! 30 września 2011, 08:44

    To most brookliński w Nowym Jorku. 1 miejsce nie przedstawia żadnej wartości według mnie, jury siliło się na dramaturgie życia ulicy ale to po prostu przesada bo zdjęcie jest mało emocjonujące, to prawie portret z nieciekawą osobą na 1 planie, kompletnie nie warte nagrody. 2 zdjęcie też bez polotu, sam miałem okazję strzelać zdjęcia bańkom od tak przypadkiem i były to o wiele lepsze zdjęcia niż to, 3 to zdecydowanie najciekawszy kadr, z początku myślałem, że facet pcha oponę od roweru, z tych 3 najlepsze, chciałbym też zobaczyć pozostałe zdjęcia biorące udział w konkursie.

  8. krzyskra0
    krzyskra0 30 września 2011, 08:50

    3 jest najlepsze, 2- najsłabsze

  9. 30 września 2011, 08:56

    @SHOX! Według Ciebie receptą na dobre zdjęcie jest wyjechać do Stanów i tam cykać zdjęcia, bo most brookliński jest ciekawym tematem, a Stocznia , to jakieś tam ruiny w Gdańsku. Ja pamiętam, że niedawno jeszcze można było sobie kupić duże zdjęcie jakiegoś mostu w sklepie Ikea. Dla mnie ten motyw jest oklepany. Oryginalność drugiego zdjęcia wydaje mi się, że jury odebrało to zdjęcie jakby pochodziło z jakiegoś starego albumu- ja to tak przynajmniej widzę. A ostatnie tak jak napisałeś jakiś chyba azjata i dziwna poręcz w kształcie koła od roweru.

  10. 30 września 2011, 08:58

    Nic ciekawego!

  11. adorobis
    adorobis 30 września 2011, 09:22

    @SHOX! No to trzeba było wysłać na konkurs...

    @Tytan przychylam się do prośby o więcej zdjęć konkursowych

  12. Domino
    Domino 30 września 2011, 09:46

    Pytanko. moze mi ktos wyjasnic skad ten cien obok stojaka na rowery??

  13. smog
    smog 30 września 2011, 09:59

    Gratuluję zwycięzcy. X100 to piękna nagroda.
    Może dlatego, że lubię bardziej stonowane emocje lub takie co czają się pod skórą, a nie wywalone nomen omen, pełną gębą, to zdjęcie zwycięskie mnie nie przewierca.
    Przewierca mnie natomiast trójka. Świetne sylwety i to na niby spokojnym a bardzo ciekawym tle. Ta geometria koła z barierką, linia prowadząca mostu. Niby dużo bohaterów, a jest spokój i porządek.

  14. Domino
    Domino 30 września 2011, 10:20

    to 3 zdjecie, takie kontrowersyjne, zostalo prawdopodobnie nagrodzone za to czego na nim nie ma. wzrok kolesia skierowany jest w miejsce gdzie przed 11 laty znajdowal sie WTC.
    mozna wiec to uznac za zdjecie nominowane. Jesli zyskalo aprobate Jury to chyba dobrze, ze zauwazyli ten przekaz.
    :)

  15. smog
    smog 30 września 2011, 10:24

    Ja tego nie zauważyłem jak pewnie większość. Ciekaw jestem co autor miał na myśli. To już dla mnie za dużo grzybów w barszcz i się robi ambitne interdyscyplinarne kino made in hollywood.

  16. cloudbuster
    cloudbuster 30 września 2011, 10:43

    @marc07
    pękające bańki to już prawie tak oklepany temat jak zachody słońca nad morzem

  17. wzrokowiec
    wzrokowiec 30 września 2011, 10:53

    Moim zdaniem cienie na trzecim zdjęciu wskazują na bardzo duży retusz. Tylko co tam było? Filary? Coś na rzece?

  18. Domino
    Domino 30 września 2011, 10:55

    wstawcie linki do swoich zdjec konkursowych. moze pokusimy sie o dyskusje nad wlasnymi?
    kto jest za??

  19. wzrokowiec
    wzrokowiec 30 września 2011, 10:56

    A może jednak coś było na górze, poza kadrem - jakaś konstrucja, która daje te cienie? Wtedy retusz nie był potrzebny...

  20. s4int
    s4int 30 września 2011, 10:56

    Chyba coś było w regulaminie odnośnie surowego zakazu takiej ingerencji w obraz...

    "Niedozwolone są przeróbki zdjęcia odnoszące skutek jedynie na jego wybranych fragmentach, a w szczególności niedopuszczalne jest dodawanie lub odejmowanie fragmentów fotografii, dokonywanie fotomontażu oraz łączenie kilku fotografii."

    Troszkę to zgrzyta... :/

  21. FuzBal
    FuzBal 30 września 2011, 10:59

    mnie nr3 tez najbardziej sie podoba...

  22. wzrokowiec
    wzrokowiec 30 września 2011, 10:59

    Coraz bardziej sie przekonuję, że to cienie czegoś z góry poza kadrem.

  23. s4int
    s4int 30 września 2011, 11:09

    Całkiem możliwe, choć wygląda mocno dziwnie...

  24. qqrq
    qqrq 30 września 2011, 11:19

    cienie szosy, która idzie nad kadrem. na googlu łatwo to sprawdzić, jak się poogląda zdjęcia mostu z lotu ptaka. pierwsze zdjęcie rozumiem, mimo, że to nie moja bajka trochę, ale trzeba oddać, że reportaż z ważnych wydarzeń to zawsze mocna rzecz na konkursach, szczególnie, że kadr jest bardzo ciekawy. najlepsze dla mnie zdjęcie to nr 3, bardzo klasyczne, majestatyczne, z kapitalną atmosferą, świetny kadr w świetnym miejscu i czasie... ale właśnie... jest tak klasyczne, że mnóstwo podobnych ujęć się na pewno przewinęło Jurorom przed oczami, więc nie miało takiej siły przebicia jak "niepowtarzalność" reportażówki. drugie zdjęcie według mnie nie zasłużyło na tak wysokie miejsce... ale zwycięzcom i tak gratuluję ;)

  25. jakubh
    jakubh 30 września 2011, 11:21

    Dla mnie 2 fotka ciekawa, 1 i 3 na aut, ale de gustibus...

  26. xman001
    xman001 30 września 2011, 11:43

    wg google street view jest to zdjecie zrobione z manhattanu gdzies z south st, wiec gosc nie moze patrzec na WTC...ale wciaz nie moge znalezc tego plotka i kola...jest tam tylko droga

  27. Domino
    Domino 30 września 2011, 11:53

    "o 3 zdjecie, takie kontrowersyjne, zostalo prawdopodobnie nagrodzone za to czego na nim nie ma. wzrok kolesia skierowany jest w miejsce gdzie przed 11 laty znajdowal sie WTC.
    mozna wiec to uznac za zdjecie nominowane. Jesli zyskalo aprobate Jury to chyba dobrze, ze zauwazyli ten przekaz. "
    wyglada na to, ze sie myle i zdjecie zostalo wykonane od strony centrum. sprawdzilem na google earth i bing. okazuje sie ze zdjecie moglo byc wykonane z pod Franklin D.Roosevelt East River Drive. Tym jest prawdopodobne powstanie tego dziwnego cienia. link

  28. maciekijuz
    maciekijuz 30 września 2011, 12:00

    Dzięki qqrq. Jeszcze ktoś myśli :)

    Gratuluję zdjęć. Co do wyboru to oczywiście rzecz subiektywna...

    Ja obstawiam, że trójka dostała to zaszczytne miejsce ze względu na kompozycję, o której coraz więcej osób zapomina. Ciemny pas na dolem vs. jasny na górze. Kolo po lewej w 2/3 vs. człowiek (pionowy kształt) po prawej (też w 2/3). Most Brooklynski ;] - przęsło, cięższy element po lewej, przechodzący w cieńszy ale dłuższy na prawo. To zdjęcie aż kipi od zdrowego myślenia przy kompozycji. Pełno tu różnych kształtów, rozmieszczenie elementów jest bardzo wyważone, a przede wszystkim prostota.

    Dla mnie (podkreślmy może jeszcze raz : dla mnie :) stara dobra szkoła.

    Inna sprawa: widok w kierunku Brooklyn'u - nie w stronę WTC, (@Domino :)
    @ SHOX! najbardziej lubię takie komentarze, "sam bym zrobił lepiej...", Bogu dzięki, że tak wielu ludzi w internecie "potrafi lepiej". Dzięki temu cywilizacja może się wciąż rozwijać.
    @ wzrokowiec jak już sam zauważyłeś - to cienie estakady nad pasażem. Została poza kadrem, cienie zostały. (polecam poszperać po Google Earth lub Maps'ach, czasem naprawdę warto porobić sobie takie wirtualne wycieczki w różne miejsca na świecie. :)

  29. kivirovi
    kivirovi 30 września 2011, 12:10

    Mozemy sobie wyobrazic, ze na zdjeciu 2 dzieko zastepuje panna mloda a kobiete z tylu pan i mamy kreatywne zdjecie slubne. Na 3 tez mozemy wstawic pare idaca gesiego mostem z bukietem i tez mamy piekne zdjecie slubne. Sa to zatem kompozycje dobre, ale ustawianki; brak jest zadymy, spontanu.

    Natomiast pierwsze to street w czystej postaci. Pokazuje akcje ulicy a nie jakies godzinne kombinowanki, czekanie na swiatlo i pozowanie. Po prostu fotograf wszedl do akcji nikogo sie nie bal, walnal po oczach i zrobil zdjecie, wlasnie uliczne. Tak powinno streetphoto wygladac. I widocznie jurorzy o tym wiedza, a czytelnicy i uczestnicy nie.

  30. mozer
    mozer 30 września 2011, 12:50

    @kivirovi, tyle, że dobre zdjęcie tego typu (a szczególnie wygrywające konkurs) powinno zawierać odniesienie do okoliczności, w których zostało zrobione. Inaczej nie wiadomo o co chodzi - w tej postaci może to być równie dobrze zadyma po meczu/bójka pod barem itp. To co jest w PG rogu jest za słabo wyjaśniające...

  31. smog
    smog 30 września 2011, 12:54

    >kivirovi
    Nie przesadzaj. Można sobie wyobrazić, ze koło to piłka a z tyłu jest morze i mamy zwykłe zdjęcie z wakacji.

  32. kivirovi
    kivirovi 30 września 2011, 13:16

    @mozer, Dobrze uchwycona zadyma po meczu lub bojka pod barem jest jak najbardziej tematem reporterki.
    @smog, Zgadzam sie, ze jak na (dowolnym) zdjeciu wymienisz wszystko poza niebem to uzyskasz dobra fotke. Upieram sie jednak, ze niekoniecznie street.

  33. Tytan
    Tytan 30 września 2011, 13:47

    Czy kolor w fotografii jest passé?

  34. insainsa
    insainsa 30 września 2011, 13:58

    Tytan - Jest passe , bo każdy kto nie umie robić fotki, robi BW. A ty myślisz ze 99% lusterko wców w Polsce to niby kto, czysta i pusta amatorszczyzna która zamiast wysiłku , cyka fotki na automacie. Szkoda gadać. średnio raz dwa razy w tygodniu dzwonią do mnie klienci z zapytaniem czy da się poprawić zdjęcia ze ślubu lub z innej imprezy. Fotografia Kolorowa to już prehistoria takie jest moje zdanie.

  35. Tytan
    Tytan 30 września 2011, 14:30

    Przyznam, że dziwi mnie pogardliwy stosunek do kolorowej fotografii, bo jest ona na wyciągnięcie ręki, a jeszcze nie tak dawno, w czasach analogowych, była bardzo kłopotliwa technologicznie.

    Obawiam się też, że zbyt często parcie na BW jest dyktowane aktualnym trendem.

    Ale być, może tylko patrzeć jak na rynku pojawią się aparaty BW bez filtrów Bayera.

    Ja póki, co z kolorów nie zamierzam rezygnować.

    Przyznaję, że odwzorowanie rzeczywistości w 255 odcieniach szarości jest trudniejsze niż w 255*255*255 kolorach.

  36. Domino
    Domino 30 września 2011, 14:30

    @insainsa. Fotografia kolorowa jest trudniejsza. w kolorowym kadrze trudniej zapanowac nad estetyka. tu dodatkowy kolorowy szczegol potrafi skopac kompozycje wizualna.
    Nie prawda jest, ze kazdy kto potrafi robic zdjecia robi je w BW! za to -
    Kazdemu kto potrafi robic zdjecia nie przeszkadza kolor.

  37. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 30 września 2011, 14:41

    Typowo. Zawiść , zazdrość itp.

  38. Marcin Ś.
    Marcin Ś. 30 września 2011, 15:19

    Cóż, mnie się, tym razem, nie udało, ale cóż, jak mówią zagramanicą - better luck nex time :)
    Co do zdjęć nagrodzonych - najbardziej mi się podoba dwójka, nie ze względu na motyw pękającej bańki, który, jak już zauważono, jest oklepany na wszelkie sposoby, ale przez emocje - krzyk dziecka cieszącego się z faktu "dorwania" bańki i "pęknięcia" jej, oraz twarz kobiety z tyłu - dla mnie rewelacja.

    Jedynka jest super, ale jako część większej całości, trójka jest ładna - z chęcią powiesiłbym sobie na ścianie, i to z wielką chęcią. Gratulacje i pozdrawiam ;)

  39. kivirovi
    kivirovi 30 września 2011, 15:45

    Rzeczywiscie, przyznaje, ze do powieszenia na scianie 3 najlepsza. Zwlaszcza pasowala by do biura posrednika ubezpieczeniowego. Ale do wydrukowania w gazecie nadaje sie tylko 1.

  40. donkiszot
    donkiszot 30 września 2011, 18:16

    Na zasadzie :przyslowia madroscia narodu, napisze.
    "Z braku laku dobry i ogarek" albo " na bezrybiu i rak ryba" .
    Ogladalem nadeslane zdjecia, musze stwierdzic ze poziom byl bardzo mierny.

  41. donkiszot
    donkiszot 30 września 2011, 18:21
  42. donkiszot
    donkiszot 30 września 2011, 18:53

    Ale OK. przeciez tu nie chodzilo ani o zdjecia ani o konkurs, to byl tylko jeden z elementow kampanji reklamowej Fujifilm, stworzonej przez biuro reklamowe.

  43. krzysztof2297
    krzysztof2297 30 września 2011, 22:02

    a co to ? loza szydercow ? jak sie nie macie czego czepic to zdjecia pod mikroskopem ogladacie ? sflustrowani padlinozercy z epoki FF , juz przemijajacej ... FF umiera , jak dinozalry ;)

  44. 30 września 2011, 22:51

    Gratuluje wszystkim uczestnikom i zwycięzcom.

    Osobiście podoba mi się tylko pierwsze zdjęcie, za emocje. Drugie na otarcie łez (przeszkadza mi kobieta w tle). A ostatnie? A ostatnie jest w moim odczuciu słabe. Nic nie czuję, gdy na nie patrzę.

    Ocena fotografii jest bardzo subiektywna i trzeba trafić w gusta jury.

  45. Agnaton
    Agnaton 30 września 2011, 23:36

    Jaki poziom tacy wygrani. Czego sie spodziewaliscie - ze McCurry z Tomaszewskim wystartuja?;) poza tym zrobienie zdjecia,ktore wygralo wymaga odwagi i obycia z ludzmi i aparatem. Calkiem sluszny wynik.
    Bo nie startowalem;D

  46. 1 października 2011, 00:52

    nr 3 najlepsze. najbardziej plastyczne zdjęcie. wręcz graficzne bym powiedział
    nr2 najgorsze. słaby, brzydki filtr i nuda.

  47. 1 października 2011, 09:11

    Dla mnie street to takie "stawianie pomników zwyczajności". Ale te 3 zdjęcia nie są klasycznym streetem... 1. To klasyczna reporterka i to w dobrym stylu.2. pewnie było mocno ustawiane z dzieciakiem, więc też nie street. 3. to ładne "z ambicją artystyczną" zdjęcie, ale czy powinno startować w kategorii street?

  48. 1 października 2011, 09:33

    McCurry z Tomaszewskim nie są stritowcami. Widać po zwycięskiej trójce, że jury nie "czuje" tej odmiany fotografii. Niestety nie każda fotka zrobiona na ulicy to street. Reporterka to też nie do końca ta konwencja. Widziałem wśród nadesłanych prac kilka zgodnych z tym nurtem fotografii ale na pewno nie są to prace z podium.
    Mimo wszystko gratulacje dla zwycięzców się należą. Żeby o żółć mnie nie posądzono ;)

  49. pinto
    pinto 1 października 2011, 11:54

    A propos streetowców: słyszeliście o Vivian Maier?
    link
    link
    link

  50. Wielki Mistrz
    Wielki Mistrz 1 października 2011, 11:59

    Gratuluję wszystkim uczestnikom a w szczególności zwycięzcom. :-)

    Nie widzę powodu do podważania zasadności wyboru dokonanego przez jury. W/g nich te prace zasługiwały na laury - więc je przyznali. Koniec i kropka.
    Moje biadolenie wyniku nie zmieni. Jedyne co mogę zrobić, to umniejszyć radość i szczęście autorów zwycięskich prac. A takiego świństwa im czynić nie będę.

    Jeszcze raz szczere gratulacje dla zwycięzców.

    Pozdrawiam. :-)

  51. Marek B
    Marek B 1 października 2011, 17:06

    Pokazanie, a przy okazji wywoływanie emocji u widza, zawsze było w cenie. Świetna zycięska fota.

  52. Dżozef
    Dżozef 1 października 2011, 18:39

    1 Świetne ujęcie gratulacje!
    2 Tanie efekciarstwo i nie na temat ( Ale z braku laku...).
    3 to wręcz książkowy przykład kiczu, coś jak jeleń skaczący nad wodą no i te trzy pochylone brzózki.

  53. sigmiarz
    sigmiarz 2 października 2011, 07:51

    Widziałem bardzo dużo lepszych zdjęć w galerii konkursowej...
    może nie organizujcie już konkursów bo do niczego dobrego to nie prowadzi.

  54. sigmiarz
    sigmiarz 2 października 2011, 08:00

    jedynka jeszcze jakoś się broni ale kadr jest strasznie prymitywny, stąd mój zawiedziony ton.
    Zdaję sobie sprawę że większość biorącyc udział w tym konkursie osób to amatorzy ale
    kto inny robi street photo ? Zawodowcy nie mają na to czasu.

  55. lpv
    lpv 2 października 2011, 16:55

    sigmiarz - "kto inny robi street photo ? Zawodowcy nie mają na to czasu"
    HAHAHAHA
    jaki portal, takie zdjecia

  56. Vidmantas
    Vidmantas 3 października 2011, 13:43

    pinto - dziękuje za linki.

  57. FIFI
    FIFI 3 października 2011, 17:17

    ech najlepiej jak by wszyscy obrazy malować zaczęli... nie było by kontrowersji ....
    wg. mnie 1 mniej niż " takie o " 2 do kitu 3 takie o

  58. FIFI
    FIFI 3 października 2011, 17:18

    to 2 tak dziwnie wykadrowane i nie obejmuje całej sceny

  59. 3 października 2011, 19:19

    "kto inny robi street photo ? Zawodowcy nie mają na to czasu."

    no tak zawodowcy śmigają między zupą a kotletem na weselnej sali

  60. donkiszot
    donkiszot 4 października 2011, 16:22

    donpablo - zawodowcy to nie tylko forografowie slubni, powiedzial bym nawet ze to wszyscy inni, oprocz nich.

  61. donkiszot
    donkiszot 4 października 2011, 16:24

    Fotografia slubna to najczesciej haltura, mimo ze intratna.

  62. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 4 października 2011, 22:28

    donkiszot, aż tak uogólniać nie można. To samo można powiedzieć o wielu "wybitnych" fotografach mody pracujących dla znanych czasopism itp - modelka, stylistka jedna, druga, sztab ludzi od make-upu, asystenci, bóg wie kto jeszcze. A fotograf według wcześniej ustalonego sposobu ustawia światła, naciska na spust, oddaje komuś materiał z Hasselblada do edycji. I wielki fotograf mody, kiedy tak naprawdę znacznie więcej artyzmu i profesjonalizmu w swoją pracę wkłada choćby stylista.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.