Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Flary w D750 - Nikon wycofuje ze sklepów wadliwe modele

Flary w D750 - Nikon wycofuje ze sklepów wadliwe modele
16 stycznia
2015 13:02

Na razie jest to informacja dotycząca oddziału Nikona w USA. Firma współpracuje obecnie z tamtejszymi sprzedawcami w celu wycofania z półek sklepowych lustrzanek D750, których może dotyczyć problem niepożądanych przecieków światła. Nikon zapowiedział wcześniej bezpłatny serwis aparatu.

O współpracy Nikona ze sprzedawcami w USA pisze serwis Digital Photography Review. Z opublikowanej tam noty dowiadujemy się, że japoński producent współpracuje obecnie z amerykańskimi sprzedawcami w celu wycofania ze sprzedaży lustrzanek D750, których może dotyczyć problem niepożądanych przecieków światła. Wcześniej pisaliśmy o tym, że Nikon - także poprzez swój oddział w Polsce - zapowiedział bezpłatne sprawdzenie i naprawę elementów ochronnych oraz wyregulowanie położenia czujnika AF w aparacie.


Komentarze czytelników (66)
  1. mancebo
    mancebo 16 stycznia 2015, 13:09

    Niech dalej gonią i się śmieją z Canona, że ma 1 korpus na 5 lat.
    Co chwile nowości, jeden się nie zdąży wypromować, za chwilę leci następny i tak non stop...
    To przecież normalne, że czasu nie przeskoczą i MUSI się to odbić na jakości...

    Ale, żeby takie siano nieprzetestowane dawać za 9000zł na Boga... współczuje osobom które mają korpusy marki Nikon,,, niezły HORROR.


    Pozdrawiam.




  2. Desirer
    Desirer 16 stycznia 2015, 13:32

    mancebo, nie trolluj. Moim zdaniem lepiej mieć aparat, który robi 95% fantastycznych zdjęć i 5% nieudanych, niż taki, z którego można dostać co najwyżej 100% przeciętnych.

  3. Arek
    Arek 16 stycznia 2015, 13:36

    Problem w tym, że teraz w klasie lustrzanek i bezlusterkowców praktycznie nie ma aparatów, które robią 100% przeciętnych zdjęć. Najczęściej jak zdjęcia są przeciętne to jest wina fotografa, a nie aparatu...

  4. Desirer
    Desirer 16 stycznia 2015, 13:41

    Chodziło mi o jakość techniczną, a na tę jednak fotograf nie ma zbyt wielkiego wpływu - ewentualnie może eksperymentować z narzędziami do wywoływania RAW-ów.

  5. Boa
    Boa 16 stycznia 2015, 13:48

    Desirer | 2015-01-16 13:41:05
    "Chodziło mi o jakość techniczną, a na tę jednak fotograf nie ma zbyt wielkiego wpływu"
    Bzdura! No chyba, że piszesz o trybie auto.

  6. bfigurski
    bfigurski 16 stycznia 2015, 14:04

    Nikon ciągle ma jakieś problemy: a to z olejem w d7000 a to z migawką w d600 no i teraz d750. Właśnie dlatego zdecydowałem się na system Canona i mam spokój.

  7. PERON
    PERON 16 stycznia 2015, 14:09

    mancebo, Bez przesady, miałem D5100, mam D7100 i chwalę pod niebiosa. Sprzęt który nigdy mnie nie zawiódł i robi foty znakomite. Fakt że przed zakupem sprawdzałem wszystkie informacje użytkowników na temat danego modelu i dlatego mam D7100 a nie D7000 który w jakieś serii miał problem z AF. Kupować z głową bez emocji i wszystko gra.

  8. danielchrzaszcz
    danielchrzaszcz 16 stycznia 2015, 14:10

    @Desirer a ile ty robisz świetnych zdjęć? Po głupotach jakie wypisujesz podejrzewam że chyba żadnego.

  9. PERON
    PERON 16 stycznia 2015, 14:18

    Dodam tylko że to oczywiście nie usprawiedliwia Nikona z kiepskiej kontroli jakości produkcji. Zaprojektować świetny korpus a potem spartolić w produkcji to niezły obciach.

  10. jaad75
    jaad75 16 stycznia 2015, 14:18

    bfigurski, a może przytoczyć Ci listę problemów Canona od powiedzmy 1DIII?

  11. jarekzon
    jarekzon 16 stycznia 2015, 14:18

    Zapytam tylko delikatnie, co teraz mają do powiedzenia panowie, którzy twierdzili, że to normalna sprawa i wystarczy tylko założyć osłonę przeciwsłoneczną na obiektyw.

  12. karp1225
    karp1225 16 stycznia 2015, 14:25

    przy robieniu "świetnych" zdjęc ważniejsze jest szkło niż aparat :)

  13. jarekzon
    jarekzon 16 stycznia 2015, 14:34

    mancebo - nie pamietasz oleju na matrycy u Canona, i to w profesjonalnym modelu.

  14. jarekzon
    jarekzon 16 stycznia 2015, 14:38

    mancebo - teraz ja mogę trochę współczuć Tobie: link

  15. baron13
    baron13 16 stycznia 2015, 14:50

    Kolejny raz napiszę. 1) Oczywiście ta historia świadczy o tym, że coś niedobrego dzieje się w koncernie Nikon. 2) Z opisu wynika, ze rodzaj wady jest tak, że gdyby nie larum w Internecie, mnóstwo ludzi, którzy kupili aparaty z tą usterką, nigdy by się nie zorientowało, że ona występuje. Podobnie jak posiadacze 5dm3 musieli się bardzo postarać, by dostrzec słynny przeciek światła.Tak, osłona przeciwsłoneczna najwyraźniej jest jednym ze skutecznych środków :-) 3) Związek jakości technicznej zdjęcia z jego oceną przez publiczność jest luźny, czasami żaden. Inaczej nie miała by szans Holga. Można wskazać przykłady, gdzie zdjęcia znaczące dla fotografii, nie tylko takie, które podobają się nieopatrzonej publiczności (tzw łatwe) mają jednocześnie wyraźne wady, które mają się nijak do wartości za które fotografię cenimy, są po prostu technicznymi wpadkami. 4) są firmy, które wypuszczają fufu w jakości apsc i wypominanie tego kończy się wyzwaniem od hejterów

  16. ppawel232629
    ppawel232629 16 stycznia 2015, 14:51

    Prawie pod każdym materiałem widzę zaciętą walkę między posiadaczami Canonów a Nikonów.

    Ludzie dajcie spokój, każdy aparat ma swoje wady i zalety jak i każdy posiada jakieś tam problemy techniczne. Jestem niemal pewny, że 90% tutejszych Canoniarzy nie miało nigdy w ręku Nikona a szczekają jakby przestrzelili wszystkie puszki, które kiedykolwiek się pojawiły w sklepach.

    Masz Canona lub Nikona? Super, cieszę się! Ale do cholery nie siedź tutaj tylko po to, żeby udowodnić jakie to inni mają nic niewarte systemy tylko skoro masz ten "najlepszy" system na świecie to idź, rób nim zdjęcia.
    Jako posiadacz jedynego poprawnego, najlepszego i nieskażonego żadną wadą systemu nie pozwól na to, aby siedział w miejscu i się marnował, podobnie jak aparaty innych (niż Twój) systemów, które przecież cały czas siedzą w serwisach.

    Zamiast fotografów widzę tutaj bandę foto-gimbusów i onanistów sprzętowych!



  17. eMGie
    eMGie 16 stycznia 2015, 14:54

    Tą wadę D750 zapewne wykryliby Optyczni podczas testowania odblasków w punkcie "4.Optyka". Wniosek: optyczne.pl ma lepsze laboratorium niż Nikon.

  18. jausmas
    jausmas 16 stycznia 2015, 14:59

    @mancebo

    Pełna zgoda, a to co się dzieje w stanach przypomina mi sytuację kiedy w Chinach zakazano sprzedaży bubla o nazwie D600.

    Żaden z tych troli, które próbują usprawiedliwiać firmę Nikon i bagatelizować takie sytuacje nigdy nie kupił sprzętu droższego niż najprostszy korpus EL dlatego nie mierzył się z opisanymi problemami.

    Pierwszym użytkownikom D750 współczuję niepewnej sytuacji w jakiej Nikon kolejny raz stawia tych, którzy na przekór wpadkom jakościowym zdecydowali się kolejny raz obdarzyć markę zaufaniem.

  19. Canonex
    Canonex 16 stycznia 2015, 15:16

    Ciekawe, że głosy atakujące Nikona są zwykle pisane w stylu "a moja komórka lepsiejsza". Dzieci, czym wam Nikon nie dogodził? Marzenie o pierwszej lustrzance przeszkadza w odrabianiu lekcji?

  20. Z_photo
    Z_photo 16 stycznia 2015, 15:38

    @ jausmas: "Żaden z tych troli, które próbują usprawiedliwiać firmę Nikon i bagatelizować takie sytuacje nigdy nie kupił sprzętu droższego niż najprostszy korpus EL..."

    Masz dowód na poparcie tak stanowczego twierdzenia?
    Jeśli nie, to Ciebie jako autora tej tezy można zakwalifikować jako trolla.

  21. jausmas
    jausmas 16 stycznia 2015, 15:40

    @Z_photo

    dowodem jest każdy wpis w klimacie - nic się nie stało, w sytuacji kiedy producent wycofuje te buble z rynku

  22. Luv
    Luv 16 stycznia 2015, 15:41

    Oj tam oj tam, wystarczy poczekać trochę aż wyjdą wszystkie dolegliwości wieku dziecięcego i zostaną wyleczone i już. Przecież to D750 nie jest aż tak rewolucyjne, żeby nagle fotografowie przestali zarabiać tyle ile zarabiają.

  23. Z_photo
    Z_photo 16 stycznia 2015, 15:42

    Nie żartuj sobie - to żaden dowód.

  24. jausmas
    jausmas 16 stycznia 2015, 15:43

    @Z_photo

    to kup w ciemno coś z tych partii, które leżą u nas w sklepach

  25. Z_photo
    Z_photo 16 stycznia 2015, 15:46

    Nie masz wiarygodnego argumentu na poparcie swojej tezy i próbujesz odwracać kota ogonem.
    Typowe zachowanie trolla. :)))

  26. jausmas
    jausmas 16 stycznia 2015, 15:46

    swoją drogą skoro Tesco wysyła gorsze owoce z UK na polski rynek to ciekawe gdzie trafią buble ze stanów :D

  27. Z_photo
    Z_photo 16 stycznia 2015, 15:48

    Prawdopodobnie do producenta.

  28. jausmas
    jausmas 16 stycznia 2015, 15:54

    Albo w Ciebie trafi :)))

  29. druid
    druid 16 stycznia 2015, 16:18

    @jarekzon

    Faktycznie, problem sprzed 6 lat, w dodatku incydentalny. Brawo, dowartościowuj się dalej że Canon też kiedyś coś tam wadliwego wypuścił.
    Żadna inna firma nie jest znana z tylu bubli co N.

  30. jaad75
    jaad75 16 stycznia 2015, 16:28

    @druid, ostatnio.

  31. hlynur
    hlynur 16 stycznia 2015, 16:43

    Chciałbym mieć Nikona z takim bublem, ale za to z porządnym serwisem jak ma Nikon.
    Może Canon bubli nie wypuszcza, ale serwisu w naszym kraju też nie ma.

  32. Kanapa
    Kanapa 16 stycznia 2015, 17:04

    Czyli w tym roku kolejna pełnoklatkowa lustrzanka Nikona ujrzy światło dzienne.
    Powitajcie Nikona D760. Nikon pozazdrościł Sony ilości korpusów.

  33. jausmas
    jausmas 16 stycznia 2015, 17:15

    @hlynur

    "z porządnym serwisem jak ma Nikon."

    dlatego wiemy, że nigdy nie miałeś Nikona i nie masz pojęcia o czym piszesz ;P

  34. Chocobo
    Chocobo 16 stycznia 2015, 17:17

    obecnie sony jakoś sporo korpusów nie ma na rynku ;) - poza tym aparaty sony robią tak samo dobre zdjęcia jak nikon czy canon :)

  35. GoOrange
    GoOrange 16 stycznia 2015, 17:35

    Ciekawe ile te aparaty lat wytrzymają. Co prawda pewnie niewiele osób używa jako głównego body, sprzętu dłużej niż 5 - 6 lat ale kupno z drugiej ręki Nikonów może być problematyczne.

  36. tomek5b
    tomek5b 16 stycznia 2015, 17:50

    Obiektywy ponad dwadzieścia lat , aparaty mysle ze spokojnie ponad 10

  37. dongdong
    dongdong 16 stycznia 2015, 18:35

    Mam D750 od 2 miesięcy i muszę przyznać, że jest to najlepszy sprzęt jaki miałem okazję używać. A miałem okazję pracować na Canonie 1DII przez prawie rok. Z Nikona miałem wszystko począwszy od D300 poprzez D600 (jeszcze mam) i D610. Nie zahaczyłem tylko o serie pro. Aparat robi zdjęcia jak powinien i mimo usilnych starań z mojej strony nie udało mi się go sprowokować do wyprodukowania flary. Mam już ponad 8tys na liczniku. Polecam wziąć aparat i robić zdjęcia zamiast bić pianę. Nikon zajmie się egzemplarzami, które maja wadę, tak jak Mercedes, BMW, VW, GM, Toyota, Honda itd, itp. Nie ma sprzętu bez wad, są tylko mniej i bardziej poważne, nagminne i sporadyczne. Kudos dla Nikona za bardzo szybką reakcje.

  38. Bahrd
    Bahrd 16 stycznia 2015, 18:41

    jaad75 | 2015-01-16 14:18:32
    "a może przytoczyć Ci listę problemów Canona od powiedzmy 1DIII?"

    To już siedem (tłustych) lat minęło, więc przypomnij, proszę... ;)


    PS
    Egzemplarz używany (do dziś zadowoleniem) przeze mnie miał już "kropkę" na opakowaniu. Od tego czasu przewinęło się u mnie pięć aparatów, począwszy od 500D, przez 70D, po 6D. I sporo L-szkieł. Wydaje mi się zatem, że mam przesłanki za tym, by móc stwierdzić, że na tle Canona, Nikon (zwłaszcza ostatnio i zwłaszcza w modelach z wyższych półek) nieco słabuje - jeśli chodzi o wady fabryczne.

    PPS
    No generalnie i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby poczekać z zakupem nowego modelu kilka dobrych miesięcy licząc od premiery.
    Można nawet powiedzieć, że - paradoksalnie - jeśli pierwsze modele zaliczą wpadkę, to następne będą lepiej niż standardowo sprawdzane przez kontrolę jakości.

  39. krissss
    krissss 16 stycznia 2015, 18:45

    @Kanapa
    chyba trochę przesadzasz z tą zazdrością:)
    link

  40. jarekzon
    jarekzon 16 stycznia 2015, 19:40

    druid to może ty się teraz trochę "dowartościowuj":

    link

    link

    link

    link

    link

    link

    link

    link

    link

    link

    link

    link

  41. jarekzon
    jarekzon 16 stycznia 2015, 19:43

    Wystarczy wpisać w przeglądarkę jakikolwiek model canona i dopisać nota serwisowa. W zasadzie do każdego coś jest.

  42. jarekzon
    jarekzon 16 stycznia 2015, 20:00

    Nie bronię tu Nikona, bo mnie też to wkurza, to jest ogólnoświatowa tendencja do produkowania bubli, od pralek poczynając, a na aparatach kończąc.

  43. jausmas
    jausmas 16 stycznia 2015, 20:29

    @dongdong

    "Polecam wziąć aparat i robić zdjęcia zamiast bić pianę. Nikon zajmie się egzemplarzami, które maja wadę, tak jak Mercedes, BMW, VW, GM, Toyota, Honda itd, itp."

    Właśnie to zdanie pokazuje, że nie masz pojęcia o czym piszesz i prawdopodobnie cały Twój komentarz jest tak samo zmyślony jak przekonanie, że serwis Nikona działa szybko i skutecznie. Historia ostatnich kilku lat pokazuje coś zupełnie innego. Dlatego nie sil się na kolejne kłamstwa. Czas pokaże czy ta firma cokolwiek zrobi z kolejnym bublem. Na razie nie ma sygnałów od polskiego dystrybutora. Pamiętaj, że to właśnie w stanach był pozew zbiorowy, a blokadę sprzedaży założony w Chinach. Może się okazać, że kolejny raz zostaniesz potraktowany jak obywatel świata trzeciej kategorii. Nie wierzysz? To poczytaj na forum nikoniarzy dlaczego użytkownicy tej marki wolą wysyłać sprzęt do niemieckiego serwisu, dopłacając za transport.

  44. druid
    druid 16 stycznia 2015, 20:51

    @jarekzon

    Błagam, po co brniesz dalej w kompromitacje. Wadliwy firmware poprawiony w kilka dni po wykryciu błędu, blaknąca od długie używania guma, czy "najpoważniejszy" i znany problem z przeciekiem światła przez ekranik górnego wyświetlacza, również rozwiązany w mgnieniu oka... to faktycznie poważne sprawy w porównaniu do zachlapanej olejem i po pruszonej drobinkami ścierającej się migawki matrycy, czy flar na 1/4 kadu ;)

  45. jaad75
    jaad75 16 stycznia 2015, 21:57

    druid, a olej i problemy z AF w topowych seriach?

  46. dongdong
    dongdong 16 stycznia 2015, 22:54

    @jausmas
    Był tylko jeden przypadek kiedy Nikon działał trochę opieszale, mam na myśli D600. Tak się składa, że mieszkam właśnie w Stanach, stąd problem z Nikon Polska jest problemem właśnie z Nikon Polska a nie generalnie z Nikonem. Nigdy nie miałem najmniejszych powodów do narzekań (odpukać) na serwis Nikona ani w USA ani w Chinach, gdzie również spędziłem kilka lat i korzystałem z serwisu dla sprzętu kupionego w Stanach. Proponuję przestać kupować Mercedesy i inne wymienione przeze marki poniewaz wypuściły kilka wadliwych samochodów. Dzisiaj właśnie ukazała się nota serwisowa dla kompaktów Canona. Bojkotujemy?

  47. jausmas
    jausmas 17 stycznia 2015, 01:16

    @dongdong

    Doprowadzenie do sytuacji w której skuteczną presją jest pozew zbiorowy w USA i blokada sprzedaży na największym rynku azjatyckim to według Twojej oceny - "tylko jeden przypadek kiedy Nikon działał trochę opieszale" :D Dlatego według mnie Twój komentarz jest kolejną kłamliwą próbą zaklinania rzeczywistości, której nie należy traktować poważnie.

    Aczkolwiek polski serwis z pewnością można określić jako legendarny :)))
    Lecz wpisuje się idealnie w globalną politykę centrali :P

  48. dongdong
    dongdong 17 stycznia 2015, 05:11

    @jausmas

    Przez brudną matrycę nikt nie zginął i Nikon, choć opieszale ( może pod naciskiem, ale nie wiemy jak by się dalej do tego ustosunkował, bez pozwu i żadań Chin) rozwiązał problem. Ja swojego D600 wysyłałem do Nikona dwukrotnie na czyszczenie matrycy jeszcze zanim Nikon rozpoczął akcje naprawczą. Wysyłałbym pewnie dalej, ale po rozpoczęciu "recall" wymieniono migawke i problem się skończył. GM ukrywał wadę stacyjki przez ponad 10 lat, zginęło kilkanście osób i jakoś nikt nie nawołuje do linczu. Może czas trochę ochłonąć? Najwięcej bija pianę ci, którzy D750 nawet w rękach nie mieli.

  49. hlynur
    hlynur 17 stycznia 2015, 08:10

    jausmas


    @hlynur

    "z porządnym serwisem jak ma Nikon."

    dlatego wiemy, że nigdy nie miałeś Nikona i nie masz pojęcia o czym piszesz ;P

    jausmas

    I tu się grubo mylisz. Zawsze w ramach NPS jako amator nigdy nie narzekałem na jakość wykonywanych usług.

    W canonie to tragedia. Szkoda słów.

    .

  50. Raflus
    Raflus 17 stycznia 2015, 12:04

    @dongdong - skąd wiesz, że nikt nie zginął, nie wiadomo czy nikt nie dostał zawału, gdy zobaczył te flary na swoich zdjęciach

  51. Tibi7
    Tibi7 17 stycznia 2015, 13:35

    @Raflus

    Widocznie nikt, bo problem jest juz jakiś czas a nigdzie nie ma wzmianek o przyczyno-skutkach i roszczeń z tego tytułu do firmy Nikon :-)
    ....chyba ze zawałowca jeszcze nie znaleźli :-))

    Panowie na co tu bić pianę.
    Korpusik fajny, a dzięki ujawnione usterce Nikon naprawi co trza i będzie jeszcze lepiej... Chętnie zakupię wtedy taki.

    Komu potrzebne żale tych co psioczą bo "oto ci Tacy czy owacy" mieli wadę?
    Czy na tym skorzystasz że zhejtujesz obcy system? Nie. Stracisz? Nie. Wiec w czym problem?

    Nie widzę tu ani jednej niepchlebnej opini posiadacza wyżej wymienionego produktu. Więc kto jest autorem tych negatywnych?

  52. Raflus
    Raflus 17 stycznia 2015, 13:48

    @Tibi7 masz rację, żaden nikoniarz nie chce naprawy, ani wymiany wadliwego apratu, a ich prawa i o to by mogli robić zdjęcia bez wstrętnych rozbłysków światła walczą jedynie użytkownicy innych systemów i to oni odkryli właśnie tą wadę tak to nikoniarze byliby w nieświadomości :D no i firma po pół roku przyznała się do wypuszczenia aparatu z wadą, tak to żyli by w nieświadomości do lata.
    Sądzę, że na forach tylko bronią tego modelu pracownicy i dystrybutorzy tej marki :)

  53. 17 stycznia 2015, 15:27

    @dongdong

    Akurat nie porównuj mercedesa do świetnej Hondy bo żyjesz w czasach prehistorycznych, mercedes już nie robi dobrych samochodów. Od kiedy cały świat robi napęd na przód, a mercedes nadal robi w 98% napędy wszystkich aut na tył. Nawet terenowe mają napęd uwaga na tył.... chyba ze zamówisz "Formatic" za 40% większą. I nadal będzie to auto merca jeździło słabo, dużo gorzej niż zwykła honda z napedem na przód, a co dopiero mówić o Honda CRV.

    Akurat mam mercedesa i czekam aż mi się leasing skończy, cierpię jeżdżąc tym gównem. Skończy mi się leasing, zostawię go niech inny idiota się "nim cieszy".
    Kupie zwykła Hondę i będę zadowolony.

    Przepraszam, że pisze nie na temat ale jak ktoś pisze papkę i glu....ty, ze wszystko się psuje mercedes toyota i honda..... to jakość tego psucia jest inna niż....

    .....i zaczął bym od początku.

    Dopisze tez, ze kolega ma w leasingu Passata (już 1 rok) tez jest to kupa, i honda jest lepsza. To jego opinia.

    Jak ci się popsuje zestaw w mecu płacisz 8000 zl, albo wtryski w VW Passat płacisz 9000 zl,

    PS
    Fiat wymyślił commonrail który się nie psuje, i VW go nie miał do roku 2012 Passata lifting.

    Podobnie jest z NIkonem, W 98% flar nie widać, ale są malkontenci co testują i dopatrują się dziury w całym.

    Miłego dnia.

  54. jausmas
    jausmas 17 stycznia 2015, 15:35

    @Marq

    Masz bardzo emocjonalny stosunek do przedmiotów, a do tego stawiasz zabawne tezy ;)

  55. dongdong
    dongdong 17 stycznia 2015, 18:12

    @marq.
    Rzuciłem hasło Mercedes, ponieważ na całym świecie marka ta uważana jest za premium i płaci się za nią więcej niż za inne przyzwoite marki. Sam jeżdżę od lat Toyotą, teraz Avalon, ale jak wiesz nawet takim firmom jak toyota, Honda czy Mazda tez zdarzają się jakieś drobne potknięcia, tyle, że nikt nie nawołuje do ich bojkotu. Masz rację 99% negatywnych opinii na temat D750 pochodzi od tych co tylko o takim aparacie słyszeli. Posiadacze tego sprzętu nie zamierzają się go pozbywać, ponieważ zdecydowana większość, jak sam napisałeś 98% nie ma żadnych problemów a pozostałe 2 % czeka spokojnie na rozwiązanie zaproponowane przez Nikona.

  56. druid
    druid 17 stycznia 2015, 18:52

    Można wiedzieć skąd takie dane? Że 2% ma problem a 98% problemu nie ma? Niech zgadnę, może to po prostu zwykłe fantazje i farmazony Nikonowego bez krytycznego fanboya ;)

  57. Tibi7
    Tibi7 17 stycznia 2015, 23:50

    @Raflus
    "masz rację"

    Mi nie chodzi o racje, ale dziękuję... Pozatym ty przekręciłeś moje słowa.



    @Raflus
    "żaden nikoniarz nie chce naprawy, ani wymiany wadliwego apratu"

    Gdybym miał ten sprzęt opisany w nagłówku z opisaną wadą, to bym chciał naprawę lub wymianę na dobry...
    A skoro nie mam, choc szykowalem sie do kupna, noe sięgnę po inny system tylko dlatego ze pokawily sie problemy, ale poczekam na ich rozwiazanie. Normalna kolej rzeczy.
    (Sprzet jest spoko i ergonomia zarypista i nie zamienił bym na inną markę - brak odpowiednika u innych... )
    Wiec jaki żaden? I nie jestem jedyny ;-)



    @Raflus
    "...a ich prawa i o to by mogli robić zdjęcia bez wstrętnych rozbłysków światła walczą jedynie użytkownicy innych systemów"


    WOW. Posiadacze Nikonów wedlog ciebie potrzebuja pomocnego "krzyku" od użytkowników innych systemow, ktorzy nawet na nim nie pracowali?




    @Raflus
    "to oni odkryli właśnie tą wadę, tak to nikoniarze byliby w nieświadomości "

    Zapewne wade wykryli Canoniarze, SonBrosi i Pentaksiarze?(nie ubliżając nikomu, bo wszędzie sa spoko foterzy)
    No tak, właśnie oni kupili sobie po sztuce D750 tylko po to by potem znalezc usterkę... Bo nikoniarzach nie stać na test?


    Nikoniarze robią zdjęcia nieświadomie????

    Poniosło cie lekko.




    @Raflus
    "Sądzę, że na forach tylko bronią tego modelu pracownicy i dystrybutorzy tej marki :)"

    Sądzę, że na forach jedynie atakują ten model pracownicy i dystrybutorzy innej marki :)

  58. Raflus
    Raflus 17 stycznia 2015, 23:59

    @ Tibi to czemu uważasz, że to nie są komentarze użytkowników tej marki i potem rozbijasz mój sarkazm na części pierwsze :D :D ?
    sądzę, że proporcje są dokładnie odwrotne 98% do 2%... inaczej na całym świecie nie byłoby tak prosto trafić na felerny egzemplarz i ciężej trafić na w rosyjskiej ruletce kulką w łeb niż ni etrafić bubla inaczej nie byłoby akcji wycofywania wszystkich, lecz reperowali by wadliwe...

  59. Tibi7
    Tibi7 18 stycznia 2015, 00:34

    @Raflus
    "to czemu uważasz, że to nie są komentarze użytkowników tej marki "

    Uważam tak bo wśród wypowiadajacych się idzie to rozróżnić..(jedz pokolei i spróbuj sam zgadnąć, to akurat nie trudne)
    Sposób wypowiadajacych się użytkowników Nikona jest w tym temacie w większości pozytywny.... (jeden wypowiedział się ze poszedł szukać do canona, i to jego sprawa)

    Np dongdong.... On cieszy się z użytkowania tego modelu choć nadmienia o dostrzegalnej konieczności lepszej kontroli produkcji (super podejście -za to mu szacun) to wpłynie tylko na poprawę.

  60. Raflus
    Raflus 18 stycznia 2015, 00:54

    a na profilu fejsbukowym pojawiło się więcej postów od różnych osób niż tutaj odnośnie wady a750 czy uważasz, że tam też pisali użytkownicy innych marek z imienia i nazwiska, czy jednak nikoniarze?

  61. Raideur
    Raideur 18 stycznia 2015, 12:27

    Firma nikon robi sobie zarty ze swoich klientow,a mimo to wile zaciekle broni tej marki, bo ciezko im sie przyznac ze za tak duze pieniadze maja buble a nie aparaty.

  62. jaad75
    jaad75 18 stycznia 2015, 17:17

    Faktycznie, buble jak cholera... :P

  63. jaad75
    jaad75 18 stycznia 2015, 17:17

    A Ty Raflus, to nie przypadkiem Sony używasz? :D

  64. Raflus
    Raflus 20 stycznia 2015, 13:24

    zobaczcie jaka, fajna nowa wyszukiwarka nikona => link
    Z przykrością informujemy, że D750 o podanym numerze seryjnym może być dotknięty problemem i w związku z tym zalecamy przesłanie aparatu do naprawy.

  65. Raflus
    Raflus 20 stycznia 2015, 13:28

    a tu w wersji PL dla 2% link

  66. jarekzon
    jarekzon 21 stycznia 2015, 21:17

    Specjalnie dla druida - jeszcze gorące:

    "Sześć kompaktów z serii Canon PowerShot może posiadać ukryte wady produkcyjne"

    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.