Olympus zdradza, na czym będzie koncentrować się w najbliższym czasie
Olympus opublikował roczne sprawozdanie do dnia 31 marca 2017, z którego można się dowiedzieć o tym, na czym firma planuje skupić się w najbliższym czasie.
Producent zdradza w nim między innymi, że planuje, po przeniesieniu produkcji do Wietnamu, poszerzyć swoje zdolności produkcyjne i zwiększyć efektywność produkcji w tym kraju.
Z raportu możemy się również dowiedzieć, że w najbliższym czasie Olympus skupić się zamierza na serii bezlusterkowców OM-D oraz obiektywach z serii PRO. Oznacza to prawdopodobnie, że seria PEN będzie miała w najbliższej przyszłości rolę drugorzędną. Co ciekawe, z raportu możemy się dowiedzieć, że producent planuje rozwijać technologię nagrywania w jakości 4K co na pewno, w obecnych czasach, nie dziwi, ale również 8K. Przypomnijmy, że obecnie żaden aparat fotograficzny nie umożliwia nagrywania w takiej rozdzielczości.
Sprawozdanie przytacza także statystyki z których wynika, że Olympus w trakcie roku 31 marca 2016 - 31 marca 2017 posiadał 25% udział w sprzedaży aparatów bezlusterkowych. Dodatkowo, producent może się pochwalić zyskami netto ze sprzedaży na poziomie 65.6 bilionów jenów, przy czym w roku 2016 zysk ten wynosi 73.8 bilionów jenów, a rok wcześniej 79.4.
Pełny raport można przeczytać tutaj.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
12mm f/1.2 i 100mm+ macro korygowane optycznie. Tyle mnie interesuje.
Trzymam kciuki! Po 17-letniej przygodzie z Nikonami, Canonami, Lumixami i Fuji, od półtora roku jestem ciągle pod wrażeniem mojego OM-D E-M5 Mark II + 12-40 mm PRO. Nie pamiętam, aby którykolwiek ze wcześniejszych aparatów dawał mi taką frajdę z fotografowania jak właśnie ten OLY OM-D. Jedynie oprogramowanie do wywoływania OLYMPUS Viewer wymaga liftingu w zakresie ergonomii i szybkości działania, działa ślamazarnie, ale na plus można zaliczyć, że JPG-i wychodzą pierwszorzędne.
Ile ludzi zwalniają?
@gietrzy
Popieram. I by było super gdyby to makro współpracowało z telekonwerterem, albo żeby miało funkcję tilt (plus shift na matrycy).
Aczkolwiek dla mnie będzie już za późno :-(
12-tkę mam od Panasa, a w drodze jest adapter tilt i zaczynam szukać makro w bagnecie Canona. Szeroki kąt pokryje mi Laowa 15mm a w tele jest duży wybór, więc coś się znajdzie, i to za rozsądną kasę.
Laowa 15mm?
-kupiłeś w końcu porządny aparat?
Brawo Olympus.
Widać, że rynek zaczyna doceniać nienaganną jakość wykonania aparatów tej marki, ich parametry techniczne i oczywiście wspaniałe obiektywy.
Wszystko w przystępnych cenach.
"że seria PEN będzie miała w najbliższej przyszłości rolę drugorzędną. Co ciekawe, z raportu możemy się dowiedzieć, że producent planuje rozwijać technologię nagrywania w jakości 4K co na pewno, w obecnych czasach, nie dziwi, ale również 8K"
Nie pierwszy to raz producenci mikromatycowych klejnocików zamierzają unowocześnić: bagnet, system obiektywów, wyrzucić lustereczko, czy co tam jeszcze. Pierwsze swe dziecko ukochane, wylali wraz z kąpielą po 7 czy ośmiu latach, drugie, i tak się długo trzyma, czas na zmiany? by nie zapyziało?
póki zarabiają to będą ciągnąć temat. Póki co to coraz jaśniejsze i coraz lepsze obiektywy. I coraz większe, i coraz cięższe i coraz droższe :(
@szafir51
Eeee tam, tyle lat nie zarabiali i ciągnęli, to jak teraz wyszli nad kreskę to tym bardziej będą ciągnąć. E-M1.2 chyba im otworzył nowe możliwości, coś mi się wydaje.
Generalnie nie ma w tym raporcie absolutnie nic nowego. PENy poszły w odstawkę już dawno. Obiektywy z lini PRO to też już od dłuższego czasu jedyne co Olek robi. Ile było premier obiektywów z "niższej półki" w ostatnich 2 latach? Jeden. Dobrze, że przynajmniej dobry i tani :-)
Czyli to co zwykle jak nie ma pomysłu na dalszy rozwój to będzie tylko drożej. Teraz będą wciskać tą samą matrycę w kolejne coraz droższe korpusy bo w PENach co można były zamienić na plastik to już zamienili.
Ciekawa deklaracja.
PEN-F to był jednorazowy wyskok?
Borat,
E-M10 III wydrążyli w plastiku.
:D
To na obiektywy dla przeciętnego Jan.a
-Kowalskiego nie ma co liczyć?
Całe szczęście jest jeszcze Panasonic.
Z tym 8K to wybiegają bardzo daleko w przyszłość.
Dopiero co zaoferowali 4K -tyle lat po Panasoniku.
Panas nawet w "penowym" GX800 już 4K ma.
A 8K wymaga matrycy minimum 44mpix. (4:3)
Na razie nie mają nawet połowy tej rozdzielczości.
To że E-M10mkIII jest plastikowy to pół biedy. Gorzej że obcięli go funkcjonalnie.
Szkła Pro są wielkie i drogie do tego stopnia że poza pierwszymi trzema (12-40, 40-150 i 300) nie bardzo widzę sens ich kupowania.
link
Co do wielkości różnych systemów- najlepiej widać różnicę po założeniu "standardowych" zoom-ów f/2.8
link
W powyższym linku źle przypiąłem obiektyw Nikonowi, tu jest prawidłowo:
link
@eMGie
Ale ta różnica wielkości głównie wynika z tego, że często w większych systemach jedyne zoomy wysokiej jakości to właśnie te f/2.8. Do takiego Canona czy Nikona mógłbyś spokojnie podpiąć f/4 i byłoby sporo mniejsze i lżejsze. Ale Nikon takiego szkła na przykład nie ma. Canon i Sony mają, ale nie wiem jak jakościowo ono wygląda w porównaniu z droższym kuzynem o świetle f/2.8.
Generalnie jak idziesz w ekstremę i w mniejszych systemach próbujesz doścignąć większe, to i gabarytami się do nich zbliżasz.
A różnica wielkości wychodzi jak chcesz zejść z gabarytami i wagą w dół. Im większy format i więcej ruchomych części, tym wyżej stoi barierka której nie przeskoczysz. Przykładzik:
link
@ eMGie mogłeś dodać jeszcze GM1 + 12-32 ( co prawda obietkyw ciut ciemniejszy ale bezkonkurencyjny jeśli chodzi o wielkość :)
Co do Olka - ja ta przeciwko przeciwko Wietnamczykom nic nie mam jednak tego typu ruch powinien mieć jakieś odzwierciedlenie w cenach.
Ale żyje nie od wczoraj i wiem że obniżek raczej nie będzie - niestety.
A szkoda bo od dawna przymierzałem się do Olka i ciągle był za drogi ( w stosunku do konkurencji )
Jeśli chodzi o 8K to jest dobry kierunek ( z wielu powodów )
tylko jest jedno zasadnicze ALE - 8K oznacza matryce ponad 35mpix ! Z małej matrycy 4/3 ? ! ?
@focjusz "ALE - 8K oznacza matryce ponad 35mpix ! Z małej matrycy 4/3 ? ! ?"
8K to minimum 7680 × 4320 pikseli (33Mpix) przy stosunku boków kadru 16:9. link
Matryca 4/3 musiałaby mieć ponad 44Mpix.
W Olympus przejście z 10mpix 4/3 do 20mpix m4/3 zajęło 9 lat link
No tak, E-400 miał już 10mpix link
@focjusz
Koszty produkcji się zmniejsza, żeby zwiększyć zysk, nie po to, żeby sprzedawać towar taniej. Cenę towaru się obniża, kiedy konkurencja ciśnie i sprzedaż spada.
Mnie bardziej interesuje, że jednym z celów konsolidacji produkcji przez Olka jest zapewnienie lepszej jakości. To chyba zaczyna przynosić rezultaty, bo liczba ludzi narzekających na forach na przekoszone szkła Olka znacznie spadła, a o Panasonikach słyszy się co chwilę przy każdej nowej premierze ich obiektywów z napisem Leica.
@PDamian
W Nikonie przejście z 10mp na 20mp zajęło 10 lat. link
W Canonie przejście z 10mp na 20mp zajęło 7 lat. link
W Sony przejście z 10mp na 20mp zajęło 7 lat.
link
Więc nie wiem co takiego dziwnego widzisz w tych 9 latach Olka.
To w którym roku, twoim zdaniem, w m4/3 będą matryce 44mpix+?
@tripper
Żeby przejść z 10mp na 24mp Sony potrzebowało tylko 3 lata
Sony R1 (APSC) 2005
Sony A900 (FF) 2008
@PDamian
>To w którym roku, twoim zdaniem, w m4/3 będą matryce 44mpix+?
W żadnym.
Skąd w ogóle pomysł, żeby do aparatów konsumenckich pakować nagrywanie wideo 8K? Pierwsze masowe wdrożenie 8K planowane jest w 2020 podczas Igrzysk Olimpijskich, z tego co się orientuję. Których nie będziesz oglądać nawet w 4K, dam sobie głowę uciąć. Zanim 8K wyjdzie poza Japonię, to doczekamy się kolejnej olimpiady. Może wtedy już 4K zagości w domu przeciętnego zjadacza chleba. 8K to po prostu przegięcie jeżeli chodzi o jakiekolwiek nie-profesjonalne czy nie-specjalistyczne zastosowania.
Jeżeli Olympus twierdzi, że idą w 8K, to gwarantuję Ci, że nie mają na myśli swoich aparatów fotograficznych.
Za te 10 lat, kiedy chociaż w kinie będziesz mógł oglądać 8K, będziemy mogli zacząć rozmawiać o tym, czy nagrywanie w tej rozdzielczości będzie miało rację bytu w zwykłym aparacie. o ile za 10 lat ktokolwiek jeszcze będzie takich aparatów używał. A póki co wiele Holywoodzkich produkcji nagrywanych jest w 6K.
Za trzy albo cztery lata Panas będzie nagrywał anamorficzne 8K, ale technicznie to będzie połowa "prawdziwego" 8K. Do tego wystarczy matryca 25mp. Albo podbiją do 28.4mp i będzie nagrywanie 6K. I moim zdaniem na tym się zatrzyma. I to nie tylko w przypadku Micro 4/3.
A póki co, jedynym aparatem nagrywającym wideo w rozdzielczości wyższej niż 4K jest aparat Micro 4/3. Więc ten... Jak konkurencja to przeskoczy to będzie można lepiej zgadywać co przyniesie przyszłość.
65.6 bilionów jenów... chciałbym tyle monet, kupiłbym sobie wreszcie porządne szkła...