Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
18 kwietnia
2009 17:17

Dziś tytuł newsa nie do końca oddaje stan faktyczny, gdyż tydzień temu mieliśmy Wielką Sobotę i plotek nie było. Zatem w dniu dzisiejszym przedstawimy najciekawsze plotki i ploteczki z ostatnich dwóch tygodni. Choć pominiemy te na temat Nikona D5000, który miał już swoją premierę, to i tak jest o czym pisać. Posłuchajcie...

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Nowy 1D

Znów wracają plotki na temat kolejnej wersji Canona EOS-1D Mark III. Choć co rusz pojawia się nowa domniemana specyfikacja i data premiery tego aparatu, to i tak najbardziej wiarygodna wydaje informacja mówiąca, że nowego 1D nie zobaczymy aż do lutego przyszłego roku. A tym, którzy lubią sobie gdybać, przedstawiamy przypuszczalną listę cech następcy 1D MkIII oraz mało wiarygodne zdjęcie.
  • Matryca FF 16 lub 18.2 Mpix
  • Zdjęcia seryjne 11-12 kl/s
  • Procesor DIGIC 5
  • LCD o przekątnej 3 cale
  • 48 punktów AF
  • 65 stref pomiaru światła
  • Większy i jaśniejszy wizjer
  • Wbudowany interfejs Wi-Fi
  • Lepsza ergonomia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Zdjęcie ze strony www.canonrumors.com

Nowy firmware do EOS 5D Mark II

Mówi się, że niebawem zobaczymy nowy firmware dla nowego 5D, który ma udoskonalać tryb wideo w tym aparacie. Niektórzy liczą, że nowe oprogramowanie doda jakieś funkcje pozwalające na manualną zmianę niektórych ustawień podczas kręcenia filmów.

Canon EOS 60D

Plotki o następcy Canona 50D głoszą, że znajdziemy w nim zupełnie nowy system AF, który ma bazować na tym znanym z profesjonalnego modelu 1D. Choć ma być on dość mocno okrojony to i tak podobno będzie w nim więcej niż 9 punktów, w które został wyposażony 50D. Jednak raczej nie ma co liczyć, że będzie ich 45 tak jak w "jedynce".

Można znaleźć też informacje, że EOS'a 60D ujrzymy jeszcze w tym roku i choć nie będzie w nim matrycy wielkości pełnej klatki, to wraz z nim poznamy nowy procesor obrazu DIGIC 5.

Leica

Leica M8 White Edition

Kilka dni temu pisaliśmy o limitowanej edycji Leiki M8 w kolorze białym. Choć aparat nadal owiany jest tajemnicą, to pojawiły się informacje, że oficjalną premierę będzie miał 20 kwietnia, a jego cena ma wynosić 7000 euro.

Koncept Leiki S5

Na stronie Yanko Design, gdzie jakiś czas temu pojawił się ciekawy projekt aparatu Nikon COOLPIX 3M eXtreme, znaleźć można koncepcyjny projekt Leiki S5, która ma być następcą średnioformatowego modelu S2.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Autorem projektu jest Stefan Radev, a oprócz zdjęć znaleźć można również specyfikację aparatu, która wygląda następująco:
  • matryca 50 Mpix,
  • zakres czułości ISO 100-3200,
  • obsługa kart SD i CF,
  • 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 950 tys. punktów,
  • stabilizacja obrazu,
  • funkcja Live View,
  • wbudowany odbiornik GPS,
  • interfejsy USB 2.0, HDMI, WLAN.
Trudno powiedzieć ile w tym fantazji projektanta, a ile rzeczywistych planów producenta.

Nikon

Premiery w 2009 r.

Podobno w tym roku Nikon uraczy nas trzema lustrzankami. Pierwszą z nich poznaliśmy kilka dni temu, a w przypadku dwóch pozostałych zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że zaraz po premierze D5000 światło dzienne ujrzy jego nieco okrojona wersja, która zostanie oznaczona symbolem D4000. Inni uważają, że w tym roku Nikon zaprezentuje jeszcze modele D400 i D750. Oto ich domniemane specyfikacje:

Nikon D400
  • matryca CMOS DX 16-18 Mpix,
  • ekran LCD o przekątnej 3 cale i rozdzielczości 920 tys. punktów,
  • zakres czułości ISO 200–3200 (rozszerzalny do 100–12800),
  • obsługa kart CF Type I/II UDMA,
  • rejestracja filmów Full HD 1080p @ 24 kl/s,
  • brak AF w trybie wideo.
Nikon D750
  • matryca CMOS FX 16-18 Mpix,
  • ekran LCD o przekątnej 3 cale i rozdzielczości 920 tys. punktów,
  • odchylany ekran LCD,
  • zakres czułości ISO 200–6400 (rozszerzalny do 100–25600),
  • obsługa kart CF Type I/II UDMA,
  • rejestracja filmów Full HD 1080p @ 24 kl/s i 30 kl/s,
  • filmy z dźwiękiem stereo,
  • możliwy AF w trybie wideo.

Olympus

Olympus Pn100

Gdyby przyznawać nagrody za liczbę plotek, które pojawiają się przed premierą danego produktu, to bez wątpienia należałaby się ona pierwszemu aparatowi systemu Mikro Cztery Trzecie jaki zostanie zaprezentowany przez firmę Olympus. Aż ciężko wśród tych wszystkich informacji znaleźć coś wiarygodnego. Jednak odrzucając zupełnie niewiarygodne plotki, mówiące np. o dołączanym ekranie LCD, można mniej więcej spróbować przewidzieć specyfikację Olympusa Pn100 (tak właśnie ma się nazywać):
  • matryca o rozdzielczości 12 Mpix,
  • ruchomy ekran LCD o przekątnej 2.7 cala (inne źródła podają 3 cale i że nie będzie ruchomy),
  • brak elektronicznego wizjera,
  • czułość ISO 100–3200,
  • filtry artystyczne,
  • wbudowana lampa błyskowa,
  • rejestracja filmów wideo 720p @ 24 kl/s (kodek AVCHD lite),
  • możliwość dołączenia zewnętrznego wizjera,
  • dostępny w kicie z obiektywem 14–42 mm.

Panasonic

Następca LX3

Pojawiło się trochę informacji na temat następcy aparatu Panasonic Lumix LX3. Nowy model ma zostać oznaczony symbolem LX5, bo jak wiemy w Japonii cyfra 4 nie należy do lubianych. Być może w LX5 zobaczymy zupełnie nową matrycę tzw. HDR-Sensor, która pozwoli na wykonywanie zdjęć z bardzo wysokim zakresem tonalnym. Ze względu na fakt, iż konsumenci są zadowoleni z jakości optyki i zakresu ogniskowych zastosowanych w LX3, to w tym temacie nie należy oczekiwać zbyt wielu ulepszeń. LX5 ma pojawić się w 2010 roku, który to ma być rokiem wyświetlaczy OLED i właśnie ta technologia ma być zastosowana w następcy LX3. Choć producent nie planuje wbudowania w aparat odbiornika GPS lub karty Wi-Fi, to podobno zamierza uraczyć nas automatyczną osłoną obiektywu.


Jeżeli znalazłeś jakieś ciekawe plotki w internecie, prześlij je na adres redakcji, a być może o nich napiszemy.


Komentarze czytelników (33)
  1. wojkij
    wojkij 18 kwietnia 2009, 17:26

    Te nowe jedynki to będą aparaty po których canon będzie musiał zrobić jakąś rewolucje w matrycach bo nikt nie będzie chciał kupować nowych modeli...

  2. Luke_S
    Luke_S 18 kwietnia 2009, 17:30

    D4000 okrojoną wersją D5000? To z czego Nikon chce go jeszcze okrajać? Ze spustu migawki?

  3. slimaczysko
    slimaczysko 18 kwietnia 2009, 17:42

    Luke_S - Ponoć D4000 nie będzie mógł robić zdjęć :) tylko dla szpanu będzie na szyje jako biżuteria :D

  4. shooter
    shooter 18 kwietnia 2009, 18:07

    w sumie to najciekawiej brzmi ten LX5, a zwłaszcza ten HDR-sensor ciekawe jak to mogłoby działać ?
    może będzie po prostu taki tryb w aparacie polegający na zrobieniu 3 super szybkich zdjęć o różnej expozycji, i "sklejeniu" ich metodą HDR jak na robi się to na komputerze

    ciekawa wg. mnie metoda (ale nie wiem czy wykonalna) polegałaby na ustawianiu oddzielnie czułości ISO dla każdego pixela; aparat wykrywałby sobie miejsca gdzie wystąpiłyby normalnie przepalenia/silne niedoświetlenia i dla pixeli znajdujących się na tym obszarze ustawiał odpowiednio niższe/wyższe ISO.
    to był by ciekawy patent, ale potrzeba by do tego takiej super-matrycy (do tego najlepiej z szerokim ISO zwłaszcza w dół np. 25-1600).

    a wracając do realiów ;)
    to 16-18MP na DX (nikon d400) to byłoby już za dużo, dla martycy FF (nikon D750) i owszem całkiem sensowna ilość, ale pakowanie więcej MPIX niż w EOS 50D (w którym bardzo przydatny okazuje się tryb sRAW) to byłoby ryzykowne posunięcie

  5. tomek__
    tomek__ 18 kwietnia 2009, 18:33

    shooter, a czy dla każdego pixela byłby też osobno ustawiany czas naświetlania?

  6. Talkontar
    Talkontar 18 kwietnia 2009, 18:50

    Luke_S

    D5000 jest świetnie wyposażony w porównaniu z konkurencją, więc jest z czego obcinać. Osobiście bardzo bym chciał matrycę z d5000 w body o wielkości i funkcjonalności d60. d5000 jest większy i cięższy niż d40/d60 i za bardzo już odstaje od moich oczekiwań, co do malutkiego i poręcznego zastępcy mojego d300. A za wszystkie bajery w stylu live view, ruchomego wyświetlacza, nagrywania filmów serdecznie dziękuję, ale nie chce.

  7. MichalP
    MichalP 18 kwietnia 2009, 19:09

    ciekawe czy ktoś się skusi na przedpremierowe zamówienie ;P

    link

  8. ilDottore
    ilDottore 18 kwietnia 2009, 20:09

    Specyfikacja (o ile prawdziwa) Nikona 750D brzmi niezmiernie ciekawie - czyżby koniec obłędnego wyścigu na Mpx również i w Nikonie?

  9. kowalenko777
    kowalenko777 18 kwietnia 2009, 21:13

    I znowu nic o nowych obiektywach Canona ;(

  10. costi
    costi 18 kwietnia 2009, 21:27

    "shooter, a czy dla każdego pixela byłby też osobno ustawiany czas naświetlania?" - a po co?

    To, o czym shoter pisze, ma bardzo duzo sensu. Czas naswietlania aparat ustawia sobie tak, jak dotychczas, a do tego procesor apartu dokonuje oceny, gdzie moga wystapic przepalenia lub niedoswietlenia, i w tych miejscach wprowadza lokalna korekte ISO - obniza w przepalach i zwieksza w cieniach. W ten sposob scena jest poprawnie naswietlona, a do tego dostajemy HDR, bo cienie i jasne miejsca sa "wyciagniete" juz na poziomie matrycy.

  11. adam m
    adam m 18 kwietnia 2009, 22:02

    Luke_S
    można jeszcze wypruć ekran lcd i wizjer.
    i dać w zamian peryskop+kręceni filmów w trybach tematycznych "dziecko w piaskownicy" i "pies siusia na drzewka"
    pozdro

  12. Piotr_0602
    Piotr_0602 18 kwietnia 2009, 23:08

    1D i Leica mnie nie obchodzą - nie ten zakres cenowy. Ciekawe że 60D miałby dostać wyraźnie lepszy AF. Czyżby Canon w końcu postanowił gonić Nikona z AF-em?

    Olka micro4/3 ma być mniejsze od Panasonica G1. Ale nic nadzwyczajnego, prócz spodziewanych rozmiarów, nie widać. Choć powinien być wyraźnie tańszy od Panasonica G1. Tylko dlaczego 14-42? I czy w wersji micro4/3? To dobry obiektyw (za swoją cenę) ale spodziewałem się raczej stałek-naleśników.

    Najciekawsza wzmianka o LX5. Wcześniejsze plotki mówiły o tym że będzie to micro4/3, a więc wielokrotnie większa matryca od tej z LX3. Mimo to, nawet takiej samej wielkości matrycą jak LX3 powinien być to niezły aparat (optyka, jasna szeroka optyka!!!!). Czyżby w końcu HDR-sensor miał wejśc do produkcji seryjnej. Parę lat temu pokazywano fotki z czegoś takiego, ale miało to wtedy mizerną ilość Mpix (prototyp,

  13. lpv
    lpv 19 kwietnia 2009, 06:24

    Piotr_0602 - mnie nie obchodzi nic z prognozowanych nowości. Dlaczego? Bo używam filmu i dla mnie etap zakupu sprzętu zakończył się raz na zawsze. Co za ulga! Czego i Wam serdecznie życzę!

  14. dude83
    dude83 19 kwietnia 2009, 09:21

    lpv ja też używam filmu (jestem w systemie canona) i muszę przyznać że to zdecydowani zupełnie inny rodzaj fotografii, jednak wygoda cyfry sprawia, że cały czas śledzę te nowości i czekam, aż w końcu ceny się uspokoją i kupię cyfrową puszkę, oraz mój wymarzony Canon EF 85mm f/1,8 USM czego każdemu życzę :)

  15. ilDottore
    ilDottore 19 kwietnia 2009, 10:20

    lpv - nigdy nie mów "nigdy"! :))) A czy w analogu wciąż nie ma coraz to nowych propozycji? Róznica tylko taka, ze będziesz musiał płacić drożej bo to się powoli robi coś jak rynek gramofonów w czasach dominacji CD... dla wtajemniczonych! A wtajemniczenie kosztuje niestety... :)
    Ja przeszedłem Smienę 8M, różne Zenity... było fajnie ale ostatniego Zenita 122 i kilka szkieł oddałem koledze za darmo bez żadnego żalu. Teraz żałuję bo za ruski analogowy stuff można fajną kasę wyciągnąć w Azji... :) Jak zobaczyłem na Flickrze grupę miłośników Smieny z... Tajwanu(!!!) to padłem na podłogę! :)

  16. R7
    R7 19 kwietnia 2009, 11:01

    A czy czasem nowy 1d mkIII nie kręci filmów w HD??
    Przy przełączniku ON/OFF jest też HD i pod 2. ekranem jest przycisk HD.
    Pewnie się mylę, ale do czego te przyciski mogą służyć??

  17. Bad4Good
    Bad4Good 19 kwietnia 2009, 13:38

    Tak się zastanawiałem, czy nie czekać na D800, co ta puszka może mi dać, czego jeszcze mi brakuje? I się okazało, że brakuje mi obiektywów, bo D700 sprawuje się znakomicie. Filmy HD? Oczywiście na kamerce HD kolegi, która doskonale się do tego nadaje, i nie wyłącza się po 4 minutach, bo matryca się przegrzewa :) A dla entuzjastów pixeli jest D3x, tudzież średni format :)

  18. Piotr_0602
    Piotr_0602 19 kwietnia 2009, 13:53

    lpv - pięknie, jeszcze ktoś używa analogów...
    ale wygoda cyfry jest niezaprzeczalna
    jeśli analog, to tylko średni bądź duży format - wtedy można przeboleć niewygody wywoływania kliszy dla zalet większej klatki. Dziś można takie aparaty kupić za niewielkie pieniądze.
    Jeśli mały obrazek (i mniejsze matryce), to wygoda cyfry jest druzgocząca w stosunku do kliszy. A jakość tak bardzo nie odstaje...

  19. Marian
    Marian 19 kwietnia 2009, 15:57

    Z ploteczek płynie wniosek, ze w cyfrze "nudy na pudy", jakieś nieistotne drobiazgi. Cyfra się już "wypstrykała" a jeszcze nawet nie dogoniła niektórych możliwości analogów np. wymienności elementu światłoczułego.

  20. leszek3
    leszek3 19 kwietnia 2009, 17:59

    Problem w tym, że cyfra w zasadzie przegoniła już analoga. Matryce mają 12-15 Mpix (a nawet ponad 20 Mpix), co przekracza możliwości większości szkieł obecnych na rynku (15Mpix w APS-C w całym kadrze, a 20Mpix w FF na brzegu - i to szerokim brzegu). Dynamika znacznie przekracza 6, jest możliwość cyfrowego składania obrazu HDR, jeśli komuś mało. Usuwanie aberracji chromatycznej i winietowania jest w co lepszym korpusie. Wymiana filmu jest banalnie prosta do zasymulowania w Photoshopie. Wielobarwny pomiar światła w Nikonach był dawniej spotykany tylko we flagowej F-ce ostatnich generacji. Pozwala też na niebywale skuteczne sprzężenie AF z detekcją twarzy (z jaką łatwością Canon zrezygnował z Eye Control!). AF osiągnął poziom spotykany tylko w najdoskonalszych profesjonalnych analogach, a nawet go przewyższył. Szybkostrzelność też wzrosła znacznie i nie jest ograniczana liczbą klatek filmu - na karcie mieszczą się setki zdjęć w najwyższej jakości (a nie 36 jak na filmie). W zakresie małego obrazka analog nie już ma nic do zaoferowania, a mój analogowy Canon kurzy się w szafie i czeka na szansę służenia jako backup backupu. Ostatnio używałem go 4 lata temu (A dodam, że mam skaner pod ręką i konwersja z błony na cyfrę nie jest dla mnie problemem). Cyfrą zrobiłem od tego czasu kilkanaście tysięcy zdjęć, co w przeliczeniu na Velvie i inne dobre błony oznacza, że zaoszczędziłem właśnie na nową 5D mkII :-))

    Przewaga analoga pozostała, jeśli ktoś ma średni format - ale porządny, a nie jakieś dziadostwo o rozdzielczości 17 lpmm. Dwóch moich znajomych właśnie przerobiło taką kosztowną lekcję. A średni format jest drogi również w eksploatacji. I co z nim potem zrobić - trzeba zrobić naprawdę spore powiększenie, żeby wyszła różnica. Z Hassla wychodzi, ja przynajmniej to widzę, ale takich powiększeń w praktyce w ogóle nie robię!

  21. komor
    komor 19 kwietnia 2009, 18:06

    Marian, z tą wymiennością to trochę przesadziłeś. W cyfrze każdą klatkę mogę mieć z innym ISO, a zmiana filmu pozostanie zawsze upierdliwością, choćby nie wiem jak to ułatwiali. Wydaje mi się, że ta zaleta cyfry równoważy całkowicie potencjalną możliwość zmiany filmu na inny gatunek.

  22. lpv
    lpv 19 kwietnia 2009, 18:22

    Ok Leszek - wydaję rocznie ok 2000 zł na film i wywołanie. Sam skanuję. Po prostu bez dwu zdań wolę to , jak FILM WYGLĄDA. Jeżeli ktoś pogodził się z wyglądem cyfry to ok. Próbowałem kilku lustrzanek cyfrowych [łącznie z D300] i ostatecznie sprzedałem je inwestując w analog. A więc, idzie mi o wygląd, o percepcję zdjęć, o atmosferę kolorowego negatywu czy slajdu. Cyfra tego mi nie daje i żadna obróbka nie jest w stanie odtworzyć Agfe Viste, Fuji Superię czy Provię.
    pozdr

  23. Marian
    Marian 19 kwietnia 2009, 18:33

    leszek3 napisał "cyfra w zasadzie przegoniła już analoga"
    Hm. Przekonaj o tym Zeissa, który rozpoczął produkcję filmowego Zeiss Ikon, i zapowiedział że dopóki nie pojawią się matryce dorównujące, albo przewyższające jakością jego szkła, nie będzie cyfrowych Zeiss Ikon.
    Ja wiem, że wśród niektórych użytkowników cyfry utrwalił się powyższy przesąd. Na razie jest to jednak tylko pobożne życzenie.
    Komor
    Miałem na myśli przede wszystkim możliwość wymiany kolorowego materiału filmowego na czarno biały, i tutaj nie ma co nawet porównywać photoshopowych czarno białych sztuczek na plikach z kolorowej cyfry do najlepszych czarno białych materiałów filmowych.

  24. jaad75
    jaad75 19 kwietnia 2009, 22:20

    @Marian, myślisz, że jak powtórzysz to jeszcze kilka razy, to stanie się choć odrobinę bardziej prawdziwe?

  25. rafik000
    rafik000 20 kwietnia 2009, 08:54

    Chciałem przerwać tą kłótnie co jest lepsze cyfra czy analog ?? każdy ma swoje zdanie i niech tak pozostanie.
    Wracając do plotek, a dokładnie EOSa 1D i jego niby zdjęcia ale czy ktoś zauważył że jest brak po lewej stronie kółka z programami, zamiast tego są jakieś przyciski.
    Po za tym nie chce mi się wierzyć by do jedynki wpakowali filmy, to już by była lekka przesada.

  26. crazy
    crazy 20 kwietnia 2009, 09:14

    Ja tez używam do dziś używam analoga i uważam że cyfra jeszcze jest z tyłu. Jak już pisałem kiedyś, klisza ma "dusze" której brakuje cyfrze. Dziś używam na zmianę cyfry i analoga. Połączenie szkiełek od Zenita z cyfrą i analogiem jest po prostu przepiękne :)

  27. crazy
    crazy 20 kwietnia 2009, 09:16

    rafik - w 1kach nigdy nie było kółka, zawsze były guziki i kombinacja ich używania.

  28. Marian
    Marian 20 kwietnia 2009, 09:30

    Wystarczy że zwolennicy cyfry przestaną ciągle powielać nieprawdziwe informacje, a nie będzie powodu ich prostowania. Jest to tylko reakcja na półprawdy tu wygłoszone.

  29. crazy
    crazy 20 kwietnia 2009, 09:34

    Marian - zgadza się. Tak samo jak powielanie informacji u kiepskim Af w nowej 5D ludzi którzy w ogóle aparatu w ręce nie mieli :D

  30. efrem1
    efrem1 20 kwietnia 2009, 10:27

    Ta fota z Eosem1 to fajna zabawa w Photoshopie (przyciskologia jakoś nie zmieniła się w stosunku do MarkIII więc trudno mówić o poprawie ergonomii, no chyba że softu), popatrzcie sobie na fotę też na optycznych:
    link

  31. Piotr_0602
    Piotr_0602 20 kwietnia 2009, 11:07

    crazy

    Ja mam 5D, od 10 miesięcy. I nie ma przesadnie dobrego AF-u. Oprócz centralnego, do którego wielkich zastrzeżeń nie mam (choć i tak przy L-ce f/4 w pomieszczeniach nie chodzi zbyt szybko), boczne są takie sobie. W efekcie, z matrycą FF, dostaję trochę nieostrych zdjęć, bo AF nie trafi. Szczególnie dotyczy to bocznych. Albo czasem przesadnie długo szuka na bocznych punktach, co wnerwia.
    O servo nie wspmnę, bo tu już w ogóle aparat daje ciała.

    Miałem nadzieję, że w nowej wersji 5D (stara wyjątkowo długo była na rynku, bo nie było konkurencji) coś tam Canon poprawi z AF-em. A tu tylko dołożył Mpix (więc zwiększył zapotrzebowanie na dobry AF), dołożył filmy (dla mnie średnio przydatne), jakieś drobne popierdółki (no, mikrokorekcja szkieł może jest sensowna, i jakoś tam średniowydajne czyszczenie matrycy), ale AF-u nie ruszył, wsadził ten sam układ który projektował do 5D pewnie jakiś 6-8 lat temu, gdy inni producenci w nowych generacjach ulepszają AF.

    To moje doświadczenia. Może tobie AF w 5D odpowiada. Ale nawet ty musisz przyznać, że inni dają skuteczniejszy AF. Dlaczego nie wsadził w drogi 5DmkII AF-u choćby z 50D czy choćby z 40D? Już nie domagam się rozwiązań z 1D (choć Nikon dał w D700 AF, może nieco zmodyfikowany, z D3).

  32. leszek3
    leszek3 20 kwietnia 2009, 11:30

    Nie wiem, co wspólnego z najnowszymi ploteczkami technologicznymi ma wyższość lub niższość Superii (i której Superii?), ślamazarność AF w 5D czy metoda robienia konwersji do B&W (zwłaszcza przy iso > 1600)... Dlatego z mojej strony EOT. PS: Velvie i 100F mi się przeterminowały ;-)

  33. crazy
    crazy 20 kwietnia 2009, 11:31

    Wiadomo że mogli dać lepszy co by mnie bardzo cieszyło. Ja pracuję na jasnych szkiełkach i centralny jak i boczny Af używalny. Choć większość na centralnym jadę z wiadomego powodu. Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z aparatu. Jak już pisałem trzeba nauczyć się akceptować niedostatki i umieć sobie radzić z tym w normalnej pracy.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.