Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
1 października
2023 20:47

Jak co tydzień, zapraszamy Was do lektury naszego cyklicznego zestawienia najciekawszych plotek, z którego dowiecie się, jakie premiery czekają nas w najbliższym czasie.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł, które publikowane są w portalach:

Canon

Coś dla miłośników patentów

Do sieci trafiło kilka nowych wniosków patentowych firmy Canon, w których opisano konstrukcje optyczne następujących obiektywów:
  • Canon RF 200-1000 mm f/5.6-11.0,
  • Canon RF 200-800 mm f/5.6-8.0,
  • Canon RF 150-600 mm f/5.0-6.3,
  • Canon RF 200-800 mm f/5.6-9.0,
  • Canon RF 300-1000 mm f/6.3-9.0,
  • Canon RF 300-800 mm f/5.6-9.0,
  • Canon RF 200-500 mm f/5.6-6.3,
  • Canon RF 200-400 mm f/4.0,
  • Canon RF 200-800 mm f/5.6-9.0 OS,
  • Canon RF 200-1000 mm f/5.6-9.0 OS,
  • Canon RF 150-600 mm f/5.0-6.3 OS,
  • Canon RF 200-600 mm f/5.0-6.3 OS,
  • Canon RF 200-400 mm f/4.0 OS.
W kolejnym dokumencie producent zaproponował obiektyw tilt-shift z wbudowanymi silnikami, dzięki czemu pochyleniem i przesunięciem będziemy mogli sterować za pomocą przycisków i jednocześnie skorzystać z funkcji zapamiętywania ulubionych ustawień, lub przywracania (najprawdopodobniej na podstawie danych z EXIF) nastaw, które były wykorzystane podczas robienia danego zdjęcia.

Canon RF 35 mm f/1.2L

Plotki głoszą, że nadchodzący obiektyw Canon RF 35 mm f/1.2L, podobnie jak 85-tka, oferowany będzie w dwóch wersjach. Pierwsza będzie tradycyjna, natomiast w drugiej zostanie zastosowana technologia Defocus Smoothing.

RF dla innych

Wracają doniesienia na temat planów otwarcia bagnetu Canon RF, czyli udostępnienia jego specyfikacji zewnętrznym firmom. Podobno ma to oficjalnie nastąpić pod koniec roku.

Nikon

Nikkor 35 mm f/1.2

Z najnowszego harmonogramu premier obiektywów firmy Nikon wynika, że z zapowiadanych modeli, które nie miały jeszcze oficjalnej prezentacji, pozostał już tylko Nikkor 35 mm f/1.2.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Sigma

Nadchodzą nowe obiektywy

Firma Sigma zapowiedziała na czwartek na godzinę 14:00 prezentację, na której poznamy nowe produkty. Mówi się, że czeka nas premiera dwóch nowych obiektywów:
  • Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN Sports (mocowania Sony E i L-mount),
  • Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN (mocowania Fujifilm X, Sony E i L-mount).

Sony

Nowy firmware dla Sony A1

Według najnowszych przecieków, bezlusterkowiec Sony A1 doczeka się niebawem dużej aktualizacji oprogramowania, która ma wprowadzać sporo nowych funkcji.

Sony A9 III

W kwietniu br. informowaliśmy o nowych matrycach firmy Sony. W ostatnich dniach pojawiły się doniesienia, że opisanym tam sensor o rozdzielczości 44.7 Mpix ma zostać wykorzystany w nadchodzącym bezlusterkowcu Sony A9 III, którego poznamy najprawdopodobniej na przełomie roku.

TTartisan

TTArtisan AF 35 mm f/1.8 i AF 56 mm f/1.8

Serwis Photo Rumors opublikował zdjęcia nadchodzących obiektywów TTArtisan AF 35 mm f/1.8 i AF 56 mm f/1.8, które mają być oferowane w wersjach z mocowaniami Sony E, Fujifilm X oraz Nikon Z.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia


Komentarze czytelników (48)
  1. yose
    yose 1 października 2023, 20:57

    O ja pitole...tyle obiektywów RF do nieprzetestowania w Polsce.

  2. Wojt_wro
    Wojt_wro 1 października 2023, 21:01

    No tak, bo wszystkie patenty wychodzą jako faktyczne obiektywy, szczególnie u Canona ...

  3. LR
    LR 1 października 2023, 21:04

    Canon cały czas patentuje, a Nikon prezentuje;-)

  4. Juzer
    Juzer 1 października 2023, 21:14

    @yose
    Oj tam, oj tam :-)))

  5. yose
    yose 1 października 2023, 21:17

    @ Wojt_wro

    No tak, bo wszystkie patenty wychodzą jako faktyczne obiektywy, szczególnie u Canona ...

    Przecież to i tak jeden grzyb czy Optyczni nie przetestują patentu czy nie przetestują obiektywu;)


  6. Heimo
    Heimo 1 października 2023, 21:24

    Sony - Nikon: Nie da się opatentować wszystkich konstrukcji obiektywów...
    Canon - ... ale to nie znaczy, że nie trzeba próbować ;-)

  7. Maciox
    Maciox 1 października 2023, 21:58

    Wystarczy by wyprodukowali ze dwa z listy - np Canon RF 200-800 mm f/5.6-8.0 oraz Canon RF 200-400 mm f/4.0 I będzie fajnie.

  8. zembaty
    zembaty 1 października 2023, 22:20

    Mistrz patentów - Canon

  9. Saphrii
    Saphrii 1 października 2023, 22:34

    "RF dla innych" - w końcu!

  10. tomek__
    tomek__ 1 października 2023, 22:36

    Dlaczego tak niszowe są obiektywy 28-32 mm? Chyba najciekawsza propozycja ostatnich wśród wszystkich systemów to Viltrox 28 1.8.

  11. SKkamil
    SKkamil 1 października 2023, 22:44

    cóż Canon podchodzi do tego tak , że aby byc madrym trzeba przeczytac encyklopedię , innym wystarczają słowa kluczowe ;

  12. goornik
    goornik 1 października 2023, 22:49

    Ja już czekam na press release, w którym Canon pisze o mikroskopijnej głębi ostrości przy f/11 :)

  13. BlindClick
    BlindClick 1 października 2023, 23:09

    proszę,
    link
    po 15 na dzień roboczy.
    Normalnie tasmociag.
    To można tak, otworzyć bagnet?

  14. Wojt_wro
    Wojt_wro 2 października 2023, 07:34

    Nawet trzeba;)

  15. molon_labe
    molon_labe 2 października 2023, 07:53

    tomek__
    1 października 2023, 22:36

    Dlaczego tak niszowe są obiektywy 28-32 mm?

    Mnie przekonuje opisany już pogląd, że to wynik biznesowej analizy. Trzeba sprzedać jak najwięcej więc, w sprzedaży mają być obiektywy (stałoogniskowe),
    20mm, 24mm, 35mm, 50mm, 85mm. Taki szereg daje łącznie 5 obiektywów.
    Różnica między promowaną obecnie przez producentów 35mm a 20mm jest tak duża, że można sprzedać 24mm.

    Ale ....jeśli promowana byłaby średnica 28mm, wówczas zakres wygląda następująco.
    20mm, 28mm, 45 lub 50mm, 85mm. W sumie 4 obiektywy

    Jeśli masz 40 i 28 oraz coś między 18 lub 21, ogniskowe 35 i 24 stają się zbędne. Taki też jest mój wniosek z używania obiektywów Sigmy
    Mam 20mm, 28mm ,40mm i nie widzę potrzeby posiadania 24 i 35.

    Nie ma natywnych 28mm pod "bezlustra", bo to zmniejsza zyski... .

  16. PiotrWachowiak
    PiotrWachowiak 2 października 2023, 08:12

    Wiecie może co się dzieje z Sony 85mm f/1.2 ?
    Ucichło coś.

    pozdrawiam,

    Piotr

  17. ad1216
    ad1216 2 października 2023, 09:21

    LR i pozostali fani Nikosia: jak na razie Canon i Nikon zrobiły tyle samo obiektywów do swoich ML. A fakt, że Canon dużo więcej patentuje to chyba lepiej dla ich klientów

  18. sanescobar
    sanescobar 2 października 2023, 09:28

    @molon_labe, napisał:
    "Nie ma natywnych 28mm pod "bezlustra", bo to zmniejsza zyski... . "


    link

    link

    link

  19. molon_labe
    molon_labe 2 października 2023, 10:02

    :)
    dzięki, sanescobar
    świetny żart.

  20. Zdzicho_D
    Zdzicho_D 2 października 2023, 10:28

    Powinna być zablokowana możliwość patentowania rozwiązań, które potem nie są realizowane.
    W obecnych czasach uzyskanie patentu często służy nie faktycznemu działaniu w kierunku uruchomienia podmiotu patentu a wyłącznie blokadzie działań konkurencji.
    Ktoś wpada na pomysł, że coś jest teoretycznie możliwe, nie planuje (lub nie jest w stanie) pomysłu zrealizować więc po prostu blokuje realizację wszystkim innym. Lub bierze grubą kasę praktycznie za zgodę, aby ktoś, kto umie mógł to zrobić.

  21. RobKoz
    RobKoz 2 października 2023, 10:29

    @Maciox

    "Wystarczy by wyprodukowali ze dwa z listy - np Canon RF 200-800 mm f/5.6-8.0 oraz Canon RF 200-400 mm f/4.0 I będzie fajnie."

    Dla kogo będzie dla tego będzie :-)

    Profi będą zadowoleni amatorzy mniej bo te konstrukcje nie będą tanie. Ja to by wolał coś ciemniejszego ale za to tańszego. Np. to wygląda sensownie:

    Canon RF 200-800 mm f/5.6-9.0 OS



    @molon_labe

    "Ale ....jeśli promowana byłaby średnica 28mm, wówczas zakres wygląda następująco.
    20mm, 28mm, 45 lub 50mm, 85mm. W sumie 4 obiektywy"

    Dla mnie taki szereg jest do niczego. Za duże "dziury". 24mm to jedna z tych ogniskowych których najczęściej używam we wnętrzach. Nie zawsze potrzebuję 20mm.

    Pomiędzy 28 a 50mm tez moim zdaniem za duża ta dziura.
    Osobiście wolę szereg 20 - 24 - 35 - 50 - 90/100

    Ale to oczywiście kwestia gustu

  22. przybylskipawel
    przybylskipawel 2 października 2023, 10:46

    Te patenty to na 100% póki co są tylko cyfrowe projekty. Z tych Canonów RF teleobiektywów zoom to jak powstaną 2 to będzie święto. Niektóre z nich wzajemnie wykluczają sensowność produkcji innych.
    Już na dzieńdobry poronione pomysły to:
    Canon RF 200-500 mm f/5.6-6.3 - po co to komu
    Canon RF 150-600 mm f/5.0-6.3, bo zabije 100-500mm
    Canon RF 200-600 mm f/5.0-6.3 jeśli można zrobić 150-600mm
    Canon RF 200-400 mm f/4.0 skoro mają wprowadzać 200-500mm f/4
    Nie sądzę, aby wprowadzali cokolwiek bez stabilizacji. Nikt tego nie kupi.
    Muszą się zdecydować albo na 200-1000mmm, albo na 200-800mm, bo inne obiektywy za bardzo by ze sobą konkurowały. Jak to wszystko odfiltrować to pewnie postanie jeden, który musi się kończyć przynajmniej na 800mm, a najlepiej 1000mm.
    Marketingowo-ekonomiczny sens może miałoby dobrej jakości 200/300-800mm kończące się na f/8, z mniejszym zakresem, ale bardzo dobre optycznie serii L dla profesjonalistów i trochę bardziej budżetowe 200-1000mm kończące się na f/11 dla zaawansowanych amatorów.

  23. ad1216
    ad1216 2 października 2023, 10:56

    Zdzicho_D: zupełnie nie rozumiesz na czym polega ochrona patentowa. Jeśli ktoś opatentuje np. obiektyw 24-70mm to nie znaczy że nikt inny nie może takiego obiektywu produkować. Przecież prawie każdy producent szkieł ma taki obiektyw w ofercie. Patent dotyczy konkretnych unikalnych rozwiązań technicznych zastosowanych w tym obiektywie, układu soczewek itp. a nie samego pomysłu np. na 15-30mm czy 70-200mm.

  24. SKkamil
    SKkamil 2 października 2023, 11:00

    Zdzichu
    Żartujesz? Przeciez mozesz zmienic ogniskową o 1o mm bedzie to juz Twój patent ; Jesli faktycznie jesteś specjalista to rób ;

  25. SKkamil
    SKkamil 2 października 2023, 11:08

    ad1216
    dokładnie, podobnie jest z twórczoscią bardziej artystyczną , kazdy moze spiewać o miłosci ale nie kazdy jest Włochem ; A w dziedzinie fotografii ochronie prawnej podlegają podlegaja efekty Twojej pracy czyli jak robisz zdjecie to ty decydujesz o parametrach jakie ustawisz, doborze materiałow itp ;

  26. ad1216
    ad1216 2 października 2023, 11:10

    SKkamil: też nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, przecież nie można opatentować ogniskowej, niezależnie czy to będzie 25mm czy 26mm. ;)

  27. ad1216
    ad1216 2 października 2023, 11:17

    SKkamil: kompletnie mylisz pojęcia, zupełnie czym innym jest patent na urządzenie techniczne a czym innym ochrona praw autorskich utworu np. fotografii, utworu muzycznego itp. Chociaż w pewnych szczególnych okolicznościach można korzystać z jednego i drugiego jednocześnie.

  28. SKkamil
    SKkamil 2 października 2023, 11:24

    ad 1216
    Mam pojęcie , to taki przykład tylko jak działa marketing . Przykładowo Canon opatentował 1000 obiektywów ale przecietny Kowalski o tym nie wie przecież , ale przecietny Kowalski wie ze Pentax zrobił 77 limited , oczywiscie mówie o tym Kowalskim który wiecej fotografuje ;

  29. SKkamil
    SKkamil 2 października 2023, 11:26

    ps. Ale czy ja choć jednym słowem napisałem ze to jest to samo? Podkreślam tylko podobieństwa

  30. SKkamil
    SKkamil 2 października 2023, 11:43

    Swoja drogą tak szczerze to dziwne to zachowanie Canona , to mniej wiecej tak jakby ktoś chciał zabezpieczyć cos czego i tak nikt mu nie bedzie chciał zabrać , raczej jest to czysty marketing ..." jestem Canon mogę ! " ;

  31. makudo
    makudo 2 października 2023, 12:12

    @przybylskipawel
    Jednak jest zasadność dublowania obiektywów.
    Będą jakieś różnice w wadze/cenie/długości.
    Stabilizator w szkle nie jest już konieczny jak aparaty mają wbudowaną stabilizację.
    Wiec tu ponownie mamy wagę/cenę.
    Zobacz różnice pomiędzy RF 600mm a EF 600mm. Wielkość cena itd.
    Nie każdy potrzebuje 2.8 i IS 8 ev do fot sarenek w ciemnym lesie.
    Dzisiejsze matryce jednak mniej szumią niż te 20 lat temu.
    Taki RF 600mm 20 lat temu byłby w 100% bezużyteczny, ale dziś już może mieć zastosowanie. Wiec jak amatorzy kupują 600mm f11 RF za grosze - to canon experymntuje z różnymi ogniskowymi.
    Bo dziś inaczej sie projektuje obiektywy niż 20 lat temu.
    20 lat temu samo wspomnienie o F9 byłoby podstawą do zamknięcia projektu jeszcze przed jego otworzeniem.
    Więc podublowali ogniskowe bo jeszcze nie wiedzą co im lepiej w praktyce wyjdzie.

  32. Negatyw
    Negatyw 2 października 2023, 13:32

    @molon_labe:
    "Ale ....jeśli promowana byłaby średnica 28mm, wówczas zakres wygląda następująco.
    20mm, 28mm, 45 lub 50mm, 85mm."

    Jeżeli średnica to 28 mm to łatwo obliczyć promień:
    28/2=14 mm.

    Historycznie typowe ogniskowe do dawnych aparatów dalmierzowych:
    28 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm, 135 mm.

  33. RobKoz
    RobKoz 2 października 2023, 14:39

    @SKkamil

    "Swoja drogą tak szczerze to dziwne to zachowanie Canona , to mniej wiecej tak jakby ktoś chciał zabezpieczyć cos czego i tak nikt mu nie bedzie chciał zabrać , raczej jest to czysty marketing ..." jestem Canon mogę ! " ;"

    To nie marketing i nie dziwne zachowanie. Tak działają wszystkie firmy. Po prostu jeśli przykładowo przy projektowaniu szkła 200-800 sprawdzają tysiąc różnych formuł optycznych i się okaże, że 10 z nich wygląda obiecująco to patentują 10 formuł optycznych. I jeśli wyszło że dana formuła dobrze działa tylko do 600 to się patentuje 200-600, jeśli wyszło że w innej da się zrobić 1000 to się patentuje 1000. Jeśli któraś przy jasnym świetle daje duże aberracje, to się ją patentuje ciemniejszą i tak dalej.

    To są odpryski projektowania jednego lub dwóch szkieł. I to jedno lub dwa szkła może kiedyś powstaną.

  34. SKkamil
    SKkamil 2 października 2023, 15:00

    Rob Koz
    Może masz rację , ale to tylko troche utrudnia prace konkurencji ale napewno jej nie uniemożliwia , bo jak sam stwierdziłeś każda firma tak robi , więc argument o tym że to jakoś tam zamyka droge innym , jest mało wiarygodny .Przykładowo taka Sigma jesli czegos nie opatentowała to nie dlatego , że nie potrafi tylko raczej nie widzi sensu wychodzenia poza ogniskową 600 mm;
    Nie zgodzę się, że to nie marketing ( ale kążdy ma własne zdanie ) , dla mnie jesli ktoś siada do klawiatury i wrzuca do sieci jakas informację to jest marketing ; Oczywiscie z tym Pentaxem to ja lekko ,żartuję , ale nie ukrywam ,że jestem fanem więc to też marketing ;

  35. SKkamil
    SKkamil 2 października 2023, 15:24

    Ps. Mam na mysli to ,że :
    a ) Canon ma otwarty bagnet - mozna podpinac co kto chce
    b) na rynku są Tamrony i Sigmy - z ogniskowymi 600 mm
    c) sa stałki Canona 800mm
    A Canon zwołuje swoich inżynierów i mówi :
    Panowie wziąłem nową transzę nisko oprocentowanych kredytów , zaprojektujcie coś jeszcze , ja wam za to zapłacę ; Szef jakby nie było boski ;

  36. molon_labe
    molon_labe 2 października 2023, 15:25

    Moim zdaniem to księgowość i sposób prezentacji finansowej firmy.
    w skrócie:
    Bilans ma
    -Aktywa czyli zasoby majątkowe, powstałe w wyniku działalności firmy, w nich są Wartości niematerialne i prawne,a w nich patenty ....... o wycenionej wartości. oraz
    -Pasywa, czyli źródła finansowania tego majątku, w tym np kredyty.
    Jeśli firma korzysta z kredytów, to powinna wskazać na co je wykorzystuje, np , na finansowanie badań
    Jeśli kierunek i prowadzenie badań jest właściwe ...to MUSZĄ powstawać patenty, w przeciwnym wypadku firma zużywa pieniądze na "wyważanie otwartych drzwi" czyli ...marnuje.
    Canon pokazuje, że jest firmą która doskonale prowadzi badania i właściwie wydaje pieniądze.

  37. tomek__
    tomek__ 2 października 2023, 18:39

    31 mm to idealna uniwersalna ogniskowa - to najszerszy możliwy kąt bez absurdalnych rozciągnięć na brzegach kadru, w skrócie najszerszy kąt, w którym człowiek może znaleźć się niema w dowolnym miejscu w kadrze i nie będzie "rozciągnięty". A jeśli wystarczająco jasny to i można portret strzelić. Jak dla mnie, idealny obiektyw do reportażu/wycieczek czy street foto. Zawsze 28 wydawał mi się ciut za szeroki a 35 ciut za wąski. Jakby Sigma wypuściła jakiegoś Contemporary 30mm f1.8... shut up and take my money.

  38. BlindClick
    BlindClick 2 października 2023, 19:14

    24.0001mm to już nie 24.0000mm

  39. ad1216
    ad1216 2 października 2023, 19:40

    BlinClick: widzę że też nie możesz zrozumieć że nie można opatentować obiektywu że względu na jego długość ogniskowej. Można zrobić np. stałkę 24mm na milion różnych sposobów, projektując różną liczbę soczewek z różnego szkła, różną liczbę grup soczewek o różnych rozmiarach, średnicach itp itd. A patent dotyczy tego jedynego unikalnego sposobu konstrukcji obiektywu nad którym grupa inżynierów pracowała rok albo pięć lat. A firma poniosła duże koszty i dlatego chroni tę konstrukcję patentem, aby nikt go nie ukradł.

  40. Maciox
    Maciox 2 października 2023, 19:51

    @RobKoz

    "@Maciox

    "Wystarczy by wyprodukowali ze dwa z listy - np Canon RF 200-800 mm f/5.6-8.0 oraz Canon RF 200-400 mm f/4.0 I będzie fajnie."

    Dla kogo będzie dla tego będzie :-)"

    Wiadomo, że tanio nie będzie, ale celowo wziąłem na celownik wersje bez stabilizacji, bo one zawsze od Canona będą dużo tańsze .
    Te dwa obiektywy w pełni zaspokoiły by moje zapotrzebowanie na tele nie wnikając oczywiście w cenę. No dobra, jeszcze stałka 300 f2,8 ;-)

    Co do praw patentowych, @ad1216 dobrze to wyjaśnił. Kwestia tylko jakiego typu to patent, czy na wzór użytkowy czy też wynalazek. Canon ma takie i takie, a w jednym urządzeniu może być wykorzystanych wiele patentów, choć wynalazek jest zawsze odrębnie patentowany, to może być wykorzystany w urządzeniu z patentem na wzór użytkowy. Tak samo opatentowany wzór użytkowy może być wykorzystany w różnych obiektywach, włącznie z dostosowaniem rozmiarów i połączeń z resztą urządzenia. Musi on jednak być nowatorski i niezależnie od ogniskowej i jasności nie dałoby się opatentować podwójnego układu Gaussa itp. Można jednak zbudować odpowiednio nowatorski układ ogniskowania w takim obiektywie co mogło by być przedmiotem patentu.
    Obiektyw, który byłby wynalazkiem może się w końcu pojawi, ale tutaj w 99% można liczyć jedynie na jakiś drobny element, choć nawet takie rewolucje jak silnik UsM czy liniowy zostały opatentowane zanim ktoś pomyślał o ich zastosowaniu w obiektywie.

  41. Negatyw
    Negatyw 2 października 2023, 21:01

    @molon_labe:
    "Canon pokazuje, że jest firmą która doskonale prowadzi badania i właściwie wydaje pieniądze."

    W wydawaniu pieniędzy Canon nie dorównuje mojej żonie.

  42. Maciox
    Maciox 2 października 2023, 22:26

    @Negatyw
    Żony nie zazdroszczę, ale jej budżetu już tak ;-)

  43. SKkamil
    SKkamil 3 października 2023, 07:12

    Wybór żony to sztuka , żona księgowa - dobra opcja bo sensownie wydaje pieniądze ..ale jesli podważy Twoje kompetencje w tej dziedzinie to zazdrościć nie ma czego ;

  44. zdebik
    zdebik 3 października 2023, 14:03

    Niech lepiej zaimplementują AF to TS!

  45. BlindClick
    BlindClick 4 października 2023, 21:32

    @ad1216 Wiem ze mozna opatentowac nie tylko ogniskowa.
    A tak ogolnie wydaje mi sie ze ogniskowej nie mozna opatentowac, obiektyw ma cos wyjatkowego a ze akurat ten wyjatkowy obiektyw ma 24mm to juz tak jest.

    Chetnie bym widzial taka opcje jak w sportach samochodowych.
    By wystawic samochod w rajdach nalezy wybudowac 200-3000 szt drogowych.

    A jakby tak zrobic i przy patentach.

  46. Negatyw
    Negatyw 5 października 2023, 19:26

    @BlindClick, ale jest taki przepis na patenty. Dotyczy obiektywów gdzie napęd AF realizuje silnik spalinowy.

  47. Maciox
    Maciox 5 października 2023, 21:32

    @Negatyw
    🤣🤣🤣

  48. BlindClick
    BlindClick 6 października 2023, 14:48

    Hahhahaa :)
    Pewnie masz racje, bo chyba to Renault pokazala reklame w ktorej stworzono swiat gdzie jedynie byly silniki parowe, takie malutkie, do maszynki do golenia, do czajnika, etc.
    Widac juz spalinowe sa opatentowane ;P

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.