Sony A6000 - test aparatu
1. Wstęp
Aparat do testu wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.
Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”. Porównanie specyfikacji A6000 oraz bezlusterkowców konkurencji można obejrzeć tutaj.
| Producent | Sony |
|---|---|
| Model | A6000 |
| Data premiery | 2014-02-12 |
| Liczba pikseli | 24 Mpix |
| Dostępne rozdzielczości | • 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG) • 3008 x 2000 (JPEG) • 6000 x 3376 (JPEG, 16:9) • 4240 x 2400 (JPEG, 16:9) • 3008 x 1688 (JPEG, 16:9) • Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
| Matryca | 23.2 x 15.4 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący |
| Procesor obrazu | BIONZ X |
| Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard • Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264) • Dźwięk: AVCHD: Dolby Digital (AC-3), stereo; Dolby Digital Stereo Creator; MP4: MPEG-4 AAC-LC stereo |
| Zakres ISO | Auto (100-25600 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
100-25600 ISO (z krokiem co 1/3 EV) Filmy: 100-12800 ISO (z krokiem co 1/3 EV) |
| Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb |
| Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - możliwość podłączenia obiektywów z mocowaniem Sony A. |
| Ogniskowa obiektywu | n/a |
| Światłosiła | n/a |
| Zoom optyczny | 0x |
| Zoom cyfrowy | 4x |
| Stabilizacja obrazu | Nie |
| Zapis wideo | • 1920x1080 (Full HD, 60p/50p, 60i/50i lub 24p/25p)
Wbudowany mikrofon stereo |
| Ogniskowanie | Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF
• Obszary AF: 179 pól (AF z detekcją fazy) / 25 pól (AF z detekcją kontrastu) • Zakres czułości: 0-20 EV (ISO 100, f/2.8) • Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF) • Funkcja rozpoznawania twarzy i uśmiechu • Dioda LED wspomagająca AF (zasięg od 0.3 do 3 m) |
| Pomiar światła | Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru: • wielosegmentowy, • punktowy, • centralnie ważony Zakres czułości: 0-20 EV (ISO 100, f/2.8) |
| Ostrość od | zależnie od obiektywu |
| Balans bieli | Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe(4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą,
• ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K) • Korekcja balansu bieli w dwóch osiach (GM-AB) • Bracketing balansu bieli (3 klatki) |
| Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (1, 2 i 3 EV tylko dla 3 klatek) • Funkcja D-Range Optimizer (automatyka/poziom (1-5)) • Automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) < |
| Programy | iAUTO, lepsza automatyka, zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny, film (zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny) panorama,
• Tryby tematyczne: portret, sport, makro, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, portret nocą, wyraźny ruch • Efekty cyfrowe: Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpurowo-różowy), high-key: miękki, miękka ostrość (silny, średni, słaby), malowidło HDR (silny, średni, słaby), obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura (automatyka, góra, środek (poziomo), dół, prawo, środek (pionowo), lewo), akwarela, ilustracja (silny, średni, słaby) |
| Zdjęcia seryjne | • Szybkość do 11.5 kl./s ze śledzeniem ostrości |
| Lampa błyskowa | Typu pop-up, TTL
• Synchronizacja do 1/160s • Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV • Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe |
| Złącze hot-shoe | Tak |
| Wyjście statywowe | Tak |
| Samowyzwalacz | 10 lub 2 s |
| Karta pamięci | • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
| LCD | odchylany (około 90 stopni w górę, 45 stopni w dół), 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
| Wizjer | Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 1.440.000 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) |
| Komunikacja i złącza | USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście mikro HDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie pilotem • Obsługa Print Image Matching III • Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi • Obsługa NFC (Near Field Communication) |
| Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (wydajność ok 360 zdjęć z LCD).
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20 |
| Akcesoria | Przewód zasilający, zasilacz sieciowy (AC-UB10), akumulator (NP-FW50), pasek na ramię, przykrywka korpusu, muszla oczna, przewód Micro USB |
| Waga | 285 g (sam korpus)
344 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
| Wymiary | 120 x 66.9 x 45.1 mm |
| Dodatkowe informacje | Dostępny w kolorze srebrnym i czarnym.
Korekcja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji obiektywów |
| Oceny użytkowników |















Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.