Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
20 marca
2010 16:45

Mijający tydzień bez wątpienia należał do programistów. Nowe wersje firmware do aparatów zaprezentowała Leica, Fujifilm, Ricoh, a także Canon. Ten ostatni nawet dwa razy. Nowe oprogramowanie zapowiedziała również Sigma, która uraczyła nas też nowymi wersjami obiektywów dla Pentaksa i Sony. A o czym się plotkowało? Posłuchajcie...

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Kiedy lustrzanki

Wiele osób zadaje sobie pytanie, kiedy Canon zaprezentuje kolejne lustrzanki. Plotki są nieco sprzeczne w tej kwestii, gdyż jedne mówią, iż agencje reklamowe z Nowego Jorku poszukują fotografów do najnowszego spotu Canona. Zatem od razu pojawiły się głosy, że lada dzień można spodziewać się EOS-a 1Ds Mark IV, który oprócz 32-megapikselowej matrycy będzie posiadał wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak np. wsparcie dla USB 3.0. Z drugiej jednak strony niektóre źródła podają, iż nowej jedynki nie należy oczekiwać wcześniej niż w sierpniu.

Kolejną zagadką jest następca EOS-a 50D. Niektórzy obawiają się, że po sukcesie 7D producent zamierza zrezygnować z kontynuacji serii dwucyfrowych modeli, lecz ostatnio pojawiły się głosy mówiące, iż Canon zamierza zaprezentować 60D, aby dać sobie więcej czasu na przygotowanie 7D Mark II.

A co z następcą 5D Mark II? Plotki głoszą, że nowa piątka zostanie pokazana dopiero w przyszłym roku, a jej premiera będzie uzależniona od ruchów konkurencji. Chodzi konkretnie o następcę Nikona D700.

Leica

Czarna Leica X1

Serwis Leica Rumors donosi o czarnej wersji aparatu Leica X1, która pojawiła się w jednym z niemieckich seriali telewizyjnych. Czyżby legendarny producent z Wetzlar zamierzał uraczyć nas niedługo nową wersją kolorystyczną tego kompaktu?

Nikon

Tajemnicze pudełko

Brak plotek na temat Nikona najwidoczniej mocno udziela się miłośnikom tej marki, gdyż w ostatnim tygodniu spora dyskusja rozgorzała na temat zdjęcia fotografa z tajemniczym pudełkiem zawierającym sprzęt fotograficzny. Wielkie zaciekawienie wzbudził widoczny tam obiektyw o świetle f/2.8, ponieważ wiele osób twierdziło, iż nie jest to powszechnie znany Nikkor 17–55 mm f/2.8. Zawartość pudełka do dnia dzisiejszego pozostaje zagadką.

Olympus

Plany Olympusa

Serwis 43rumors, opierając się na wywiadzie przeprowadzonym przez hiszpański „DSLR Magazine” z menedżerami Olympusa, poinformował o planach tego japońskiego producenta. Dowiadujemy się, że Olympus pracuje nad bezlusterkowcem wyposażonym w elektroniczny wizjer, a następcę modelu E-3 powinniśmy poznać na tegorocznej Photokinie. W ciągu najbliższych 12 miesięcy koncern zaprezentuje również trzy nowe obiektywy Mikro Cztery Trzecie, a lista firm wspierających ten standard być może rozszerzy się o kolejnego gracza. Podobno trwają już negocjacje na ten temat.

Panasonic

Nowy wizjer

Po ostatniej obniżce ceny elektronicznego wizjera Panasonic DMW-LVF1 od razu pojawiły się głosy, iż w najbliższym czasie pojawi się następca tego akcesorium.

Samsung

Pełna klatka od Samsunga

Pełna klatka od Samsunga – choć ten temat powraca co jakiś czas, to jednak tym razem mówi się, że już na Photokinie koreański gigant zaprezentuje swój aparat z matrycą FF. Pamiętając deklaracje koncernu, mówiące o wycofaniu się z produkcji lustrzanek, wiele osób wyobraża sobie pierwszego bezlusterkowca z pełnoklatkowym sensorem. Całą sytuację z pewnością podgrzewają wcześniejsze doniesienia o pracach Samsunga nad matrycą CMOS o wymiarach 36×24 mm, a także zarejestrowany wniosek patentowy, w którym producent opisuje pełnoklatkowy obiektyw 28 mm f/1.4.

Sony

Cztery nowe lustrzanki

Sony Alpha Rumors donosi o czterech nowych lustrzankach jakie mają pojawić się na przełomie kwietnia i maja. Pierwsza z nich to profesjonalny model A1000 mający kosztować 2999 EUR, kolejne to następca modelu A700, a także A6xx, który pod względem specyfikacji ma deklasować Canona 550D. Listę nowości zamyka amatorski A4xx.

Wszystko wyglądałoby pięknie gdyby nie źródło tej informacji. Osoba, która ją nadesłała, twierdzi, iż dowiedziała się o tym od sprzedawcy z MediaMarktu.


Komentarze czytelników (85)
  1. Raflus
    Raflus 20 marca 2010, 17:26

    Sony chyba popełniło błąd wprowadzając na rynek tak dużą ilość tanich lustrzanek, szczególnie w seri x30, które już w momencie wprowadzenia były przestarzałe. Nie mówiąc o a500, która chyba jest najgorszą (jakość zdjęć/cena) z lustrzanek S z najlepszym wyświetlaczem. Przez tą masówkę i ceny wyższe od konkurencji za sprzęt z którego wychodzą gorsze zdjęcia S znalazło się z tyłu za konkurencją zamiast wysforować się do przodu... produkując poza a450 jakiś inny dobry i tani model, by mógł konkurować z starym już d90, który niebawem będzie miał następce i kx-em.
    A co Sony zrobiło? Pokazali gliniane modele aparatów spóźnionych mniej więcej o 2 lata, ze względu na filmy innych parametrów nie znamy, więc to co chcą pokazać musi być na prawdę dobre by nie zajmowało tylko półek w sklepach a przyciągnęło kupujących.
    Oczywiście teraz dużo ładują w system 4/3, by trzymać wszystkie sroki za ogon, chociaż lepiej było by mieć jedną kurę co znosi złote jaja jak kx czy d90...

  2. LarsikOwen
    LarsikOwen 20 marca 2010, 17:30

    W związku z niepojętą polityką producentów, polegającą na niewprowadzaniu nowych modeli korpusów SLR i obiektywów rozpoczynam ostentacyjną akcję protestacyjną i zapraszam innych do współudziału. Dopóki Nikon nie wypuści trzech body a Canon czterech będę focił tylko analogiem RevueFlex z lat sześćdziesiątych i manualnymi Zeissami. Pomiar expozycji punktowy i matrycowy mam, więc sobie poradzę :)

  3. sigmiarz
    sigmiarz 20 marca 2010, 17:50

    i nic o pentaxie.. wiadomo dlaczego, nie musze pisać, to spisek.

  4. m
    m 20 marca 2010, 18:07

    sigmiarz@ zawsze jak pojawia sie nazwa Pentax to zaczynaja sie rozmowy nie kontrolowane;) spojrz na info o osu! tam rozmowa zeszla pod koniec do tego ze w europie arabowie meczety buduja i murzynow coraz wiecej i ludzie na to pozwalaja :D:D a to tylko szmaciana lalka...

  5. sigmiarz
    sigmiarz 20 marca 2010, 18:18

    chyba muszę jednak wrócić do uśmieszków ;)

  6. dr_robo
    dr_robo 20 marca 2010, 18:55

    a Wy myślicie, że nikon trzyma swoje "prototypy" w takich, obdartych pudełkach ??

    HAHAHAHA

    dobre ... :P

  7. ilDottore
    ilDottore 20 marca 2010, 19:12

    Sony za 2999 jurków? Już widzę te kolejki i społeczne listy... :)

  8. bezeder
    bezeder 20 marca 2010, 19:28

    "Osoba, która ją nadesłała, twierdzi, iż dowiedziała się o tym od sprzedawcy z MediaMarktu."
    Leżę!!! xD

  9. marcinek
    marcinek 20 marca 2010, 20:00

    @larsik - trochę mimo woli przyłączam się - wcięło mi licencję na bibble. Więc nie mam jak wołać NEFów. Robię 12 letnim F60.
    Mediamarkt - perełka. popłakałem się. Teraz to będzie posucha pewnie do mistrzostw w RPA ale i tam słabo może być bo to nie pora na sportowe-reporterskie puszki. Chyba że Sony wpakuje się i w ten segment.
    Ale ruch w stylu Sony szykuje 3 lustrzanki nawet do nich pasuje :-)

  10. nazgul
    nazgul 20 marca 2010, 20:13

    A D700 ostro wyprzedawany. We Francji Nikon dodaje do aparatu CaptureNX2 za friko. W Niemczech - MB-D10 we Włoszech - SB-900...

    link

  11. panmarecq
    panmarecq 20 marca 2010, 20:17

    W sumie to trochę boję się że ten nowy sony naprawdę może zdeklasować Canona 550D...Canon można prawie że powiedzieć stoi w miejscu po co te 18 mpx?! Daliby w końcu w lustrzance uchylany wyświetlacz LCD szumy jak z K-X'a i wszyscy bylilby zadowoleni.

  12. efrem1
    efrem1 20 marca 2010, 20:24

    Nie no, to z Sony musi być kiepsko, skoro wszystkie swe tajemnice ujawniają pracownikom MediaMarkt ;-)
    A w reklamie mówią, że to sklep "nie dla idiotów"...

  13. komarr
    komarr 20 marca 2010, 20:34

    wg mnie wszystkie "wycieki" to zjawisko marketingu szeptanego i wszystko jest pod kontrolą. Z resztą ameryki nie odkrywam tym :).

  14. pawulon
    pawulon 20 marca 2010, 20:42

    To ja pójdę jutro do Media Markt i sprzedam kilka Rumorsów tamtejszym sprzedającym z działu foto. hehe ;)

  15. thorgal
    thorgal 20 marca 2010, 20:47

    @nazgul

    w sierpniu d700 stuknie drugi roczek więc czas na ruch nikona - mile widziany d700s w cenie 1800 - 2000 funtów:)

  16. Lailonn
    Lailonn 20 marca 2010, 21:01

    Raflus ale w domu wszystko OK ? Sony A 500 to najlepszy aparat w ofercie jeśli chodzi o cena/jakość. Za 2300zł masz już zestaw z obiektywem a do tego oryginalna torba lub karta 8GB(niemalże ciągle takie promocje) jakość obrazu identyczna jak Nikon D90 a cena zdecydowanie niższa - zapraszam do testu na tym portalu.

    Tak więc nie tylko mają modle konkurujące z D90 etc ale i je przebijające i to znacznie, ceną. Uwielbiam jak tacy ignoranci jak ty robią z siebie znawców rynku :D

  17. ch0mik
    ch0mik 20 marca 2010, 21:20

    Sony : to nie do końca info z MM ... jakieś pare dni temu podawałem to tutaj jako komentarz do plotek z tamtego tygodnia : link

    P.

  18. ch0mik
    ch0mik 20 marca 2010, 21:22

    errata : poprawny link : link

  19. Lailonn
    Lailonn 20 marca 2010, 21:26

    ch0mik ale przecież tam gość właśnie pisze, że był w Media Markt i usłyszał takie info od pracownika. Nie wiem jak wygląda to za granicą ale w polskich sklepach raczej bym prawdopodobnych plotek nie szukał ;)

  20. Wyrocznia
    Wyrocznia 20 marca 2010, 21:46

    Nikt nie napisał nic w komentarzach o samsungu, a przecie to ważna informacja jest (o ile się sprawdzi na co liczę), ciekaw jestem jaki zastosują bagnet.

  21. magad
    magad 20 marca 2010, 22:15

    Jeżeli następcę modelu E-3 powinniśmy poznać na tegorocznej Photokinie, to oznacza, że model ten jest w powijakach, albo w ogóle dotąd nic nie zrobili w tym kierunku.

  22. lennykrawiec
    lennykrawiec 20 marca 2010, 22:28

    Informacje o Sony są takl ogólne, że wcale nie musza być kłamswtem. Poprostu przy obecnej polityce marketingowej producenta prawdopodobieństwo sprawdzenia się tej przepowiedni jest wyjątkowo duże ;)
    Szczególnie, że następcę A700 już oficjalnie zapowiedziano, podobnie jak jakiś taki mały amaotorski model. Oba nagrywać mają filmy w formacie AVCHD :)

  23. lennykrawiec
    lennykrawiec 20 marca 2010, 22:32

    Raflus, rynek rządzi się swoimi prawami, aktualnie Sonyn odnosi największe sukcesy, głównie właśnie dzięki serii A2x0/A3x0 :)

  24. leszek3
    leszek3 20 marca 2010, 22:40

    Wygląda na to, że jeszcze kilka miesięcy do następcy D700. Tylko co Nikon w niego wsadzi? Mnie się marzy 18Mpix z tą dynamiką, co D300s i tą ceną, co D700. Prędzej jednak będzie to 24Mpix z dynamiką 5Dmk2 i jego ceną, bo skąd wezmą sensor 18Mpix FF??

  25. lennykrawiec
    lennykrawiec 20 marca 2010, 22:44

    leszek3, od Sony, jak zawsze :P

  26. rsaw
    rsaw 20 marca 2010, 22:59

    Wyrocznio, zgadzam się, że jedyna ciekawa plotka to ta dotycząca samsungowego elektronika z klatką 24x36. Takie Sony nie wyczuło zmiany i wbiło się w konkurencję na rynku przestarzałego systemu optyczno-mechanicznego, Samsung po cichu może wyjść na pozycje lidera systemu elektronicznego i za kilka lat stać się guru tego rozwiązania. Oczywiście jedna jaskółka wiosny nie czyni i takie Sony ze swoim potencjałem porzucając rynek lustrzanek może i tak stać się liderem w tym wyścigu, ale jakoś bardziej stawiam na Koreańczyków niż Japończyków.

  27. leszek3
    leszek3 20 marca 2010, 23:52

    lenny, ale zdaje się, że Sony nie ma sensora FF 18Mpix... i tu leży pies pochowany ;-)

  28. lennykrawiec
    lennykrawiec 20 marca 2010, 23:54

    leszek3, ale jest głównym zaopatrzeniowcem, więc jeśli od kogos mieliby mieć, to pewnie własnie od Sony :P
    No bo chyba nie Canonowego cmosa :P

  29. Breen
    Breen 21 marca 2010, 00:01

    magad, chyba nie wiesz ile czasu zajmuje zaprojektowanie i wdrożenie nowego produktu. Jeżeli chodzi o lustrzankę cykl od deski kreślarskiej do momentu wypuszczenia na rynek wynosi ok 1,5 roku. Chcesz powiedzieć, że Olympus pobije rekord w tej dziedzinie i zrobi nowe lustro w kilka miesięcy? Nie chodzi tu o wypuszczenie starego modelu w nowej obudowie, ale o znaczący postęp w stosunku do poprzednika. W E-5 na pewno znajdzie się nowa matryca, czy to będzie BSI, Super CCD czy coś innego, to wiedzą tylko inżynierowie z Olka. Biorąc pod uwagę plany pokazania E-5 na Photokinie wnioskuję, że pracują nad nim już od dłuższego czasu.

  30. wojcias
    wojcias 21 marca 2010, 08:58

    rsaw | ..................Oczywiście jedna jaskółka wiosny nie czyni i takie Sony ze swoim potencjałem porzucając rynek lustrzanek może i tak stać się liderem w tym wyścigu...........

    Zgadzam sie. Od dluzszego czasu uwazam ze Sony niepotrzebnie pakuje sie w jakies dziwnosci na ktorych sie nie zna. Powinna zostawic moze jakies 2 modele supertanich lustrzanek APSC,
    wypuscic A700 w wersji FF moze jakas kobyle FF naprawde krecaca filmy (a nie "filmiki" bez AF jak pozostale lustrzanki na rynku) a reszte potencjalu przezucic na bezlusterkowce.

  31. Xan
    Xan 21 marca 2010, 09:52

    "bo skąd wezmą sensor 18Mpix FF?? " z tego samego źródła co 12Mpix FF, od własnych inżynierów.
    Sensor użyty w D3/D3s/D700 to był własny projekt Nikona, jedynie wykonanym na liniach produkcyjnych Sony.
    Nie wiem ile Mpix by miał ten hipotetyczny D700s/D800 ale jak to będzie nowy sensor, to zapewnię projektu Nikona.

  32. rodzyn
    rodzyn 21 marca 2010, 09:53

    wojcias | 2010-03-21 08:58:15


    rsaw | ..................Oczywiście jedna jaskółka wiosny nie czyni i takie Sony ze swoim potencjałem porzucając rynek lustrzanek może i tak stać się liderem w tym wyścigu...........

    Zgadzam sie. Od dluzszego czasu uwazam ze Sony niepotrzebnie pakuje sie w jakies dziwnosci na ktorych sie nie zna. Powinna zostawic moze jakies 2 modele supertanich lustrzanek APSC,
    wypuscic A700 w wersji FF moze jakas kobyle FF naprawde krecaca filmy (a nie "filmiki" bez AF jak pozostale lustrzanki na rynku) a reszte potencjalu przezucic na bezlusterkowce.

    Oj, słusznie prawi, a zwłaszcza z pierwotnymi doświadczeniami Sonego z R1 w tym obszarze
    link

  33. lennykrawiec
    lennykrawiec 21 marca 2010, 10:08

    R1 wyprzedził swoją epokę. Pojawił się w momencie, gdy ludzie zachłysneli się lustrzankami, do tego był trochę niedopracowany. Dziś chętnie kupiłbym taki aparat zamiast lustra, jeśli tylko matryca odpowadałaby dzisijszym standardom.

  34. Dżozef
    Dżozef 21 marca 2010, 10:08

    Wyjaśnijcie mi o co chodzi z tymi modelami Sony profi. Znacie jakichś zawodowców z Sonym w ręku? czy to tylko taki "chłyt matertindowy".

  35. rodzyn
    rodzyn 21 marca 2010, 10:09

    żeby projektować potrzebna jest znajomość jak wyglądają ,i linie i proces w którym matryca będzie wykonana , więc udział inzynierów Nikona sprowadził bym do nadaniia kierunku, ew. wybrania z kilku gotowców , bo chyba nikt nie wierzy , że Sony wpuści inżynierów konkurencyjnej firmy , i dopuści do tajemnic technologii i lini produkcyjnych, bo kolejne matryce Nikona byłyby ich.

  36. Dżozef
    Dżozef 21 marca 2010, 10:11

    Wyjaśnijcie mi o co chodzi z tymi modelami Sony profi. Znacie jakichś zawodowców z Sonym w ręku? czy to tylko taki "chłyt matertindowy".

  37. rodzyn
    rodzyn 21 marca 2010, 10:12

    Xan | 2010-03-21 09:52:49


    "bo skąd wezmą sensor 18Mpix FF?? " z tego samego źródła co 12Mpix FF, od własnych inżynierów.
    Sensor użyty w D3/D3s/D700 to był własny projekt Nikona, jedynie wykonanym na liniach produkcyjnych Sony.
    Nie wiem ile Mpix by miał ten hipotetyczny D700s/D800 ale jak to będzie nowy sensor, to zapewnię projektu Nikona.
    Jeszcze raz - nie wkleiłem pytania:
    żeby projektować matryce( tylko teoria), potrzebna jest znajomość jak wyglądają , linie i proces w którym matryca będzie wykonana , więc udział inzynierów Nikona sprowadził bym do nadaniia kierunku, ew. wybrania z kilku gotowców , bo chyba nikt nie wierzy , że Sony wpuści inżynierów konkurencyjnej firmy , i dopuści do tajemnic technologii i lini produkcyjnych, bo kolejne matryce Nikona byłyby ich.

  38. lennykrawiec
    lennykrawiec 21 marca 2010, 10:25

    Dżozef, wejdź sobie na kkm, jest parę osób, które z powodzeniem zarabiają pracując właśnie na sprzęcie Sony / Minolta.

  39. zentaurus
    zentaurus 21 marca 2010, 10:38

    Dżozef, to jest taki "chłyt matertindowy" jak sam piszesz.

  40. bezeder
    bezeder 21 marca 2010, 11:01

    @Dżozef, zentaurus - to że czegoś nie widzieliście, to nie znaczy że tego nie ma...

  41. lennykrawiec
    lennykrawiec 21 marca 2010, 11:08

    bezeder, nie ma się co wysilać.

  42. zentaurus
    zentaurus 21 marca 2010, 11:51

    Bezecer, a o czym ty piszesz? Szkoda że bez emotki nie możesz odebrać mojej ironicznej wypowiedzi...

  43. komarr
    komarr 21 marca 2010, 12:31

    Dżozef, problem w tym, że większość z komentujących nie zna żadnego profesjonalisty, wiec Twoje pytanie jest mocno nie na miejscu.
    Pozdrowienia i dobrego światła.

  44. zentaurus
    zentaurus 21 marca 2010, 13:08

    Ja wolę robić zdjęcia swoim "nieprofesjonalnym A900 z CZ 24-79/2,8 niż profesjonalnym Nikonem D3000 z kitem.

  45. komik
    komik 21 marca 2010, 13:16

    szkoda tylko że prawdopodobnie robisz zdjęcia A200 + kit, bo na pewno nie szkłem 24-79 ;)

  46. zentaurus
    zentaurus 21 marca 2010, 13:40

    Sory, CZ 24-70/2,8. Akurat robię tym nieprofesjonalnym A900.














  47. Artka
    Artka 21 marca 2010, 14:06

    Za @Wyrocznia i @rsaw,
    tez uwazam informacje o FF Samsunga za najbardziej interesujaca ze wszystkich plotek. Kilka lat temu wydawalo sie, ze to Sony moze byc autorem tej rewolucji, ale chyba ksiegowi sie przestraszyli i mimo sukcesu R1 postanowili eksploatowac sprawdzone rowiazania techniczne. Moze sie okazac, ze to wlasnie Samsungowi sie uda to, czego przestraszyli sie najwieksi gracze na rynku.

  48. zentaurus
    zentaurus 21 marca 2010, 14:41

    Łatwo w domowych pantoflach snuć różne "teorie" typu, gdyby babka miała wąsy, to....
    Warto zwrócić uwagę że profesjonaliści a co za tym idzie również ci pseudo i ci którzy się za nich uważają, są często bardzo konserwatywni. Minolta to przerobiła, będąc pionierem w lustrzankach AF i wypuszczaniu róznych nowinek. Niestety za szybko, ówcześni profesjonaliści uważali AF za zbędną i niepotrzebną często fukcję, podobnie jak i inne innowacje, dlatego też że takie firmy z potencjałem innowacyjnym i patentowym jak Samnsung i Sony muszą być na tym polu uważne. Przykładem tego może być np. udany Sony R1.

  49. Dżozef
    Dżozef 21 marca 2010, 15:17

    "Łatwo w domowych pantoflach snuć różne "te" - zentaurus .Po co sobie z kolei utrudniać życie walką z niebieszczyzną na krajobrazach i zielono-niebieskich twarzyczkach dzieci. Przyznaje, ja tylko oglądam fotki z Soniaków nie znam systemu, ale te kolory skutecznie mnie zniechęcają , chociaż ostrość jest OK. zwłaszcza z optyką C.Z.

  50. jaad75
    jaad75 21 marca 2010, 15:42

    @Dżozef, jak nie wiesz o czym piszesz, to może nie pisz, co?

    A co do sensora 36x24 od Samsunga, to nikt jeszcze nie potwierdził, że zamierzają włożyć go do aparatu bez lustra... Zwłaszcza, że musieliby stworzyć kolejny nowy bagnet i szklarnie pod niego...

  51. Raflus
    Raflus 21 marca 2010, 16:44

    Wczoraj rzeczywiście mnie nieco poniosło z wylewaniem żali na Sony, bo niestety jeśli ktoś chciałby się przerzucić z 2xx, 3xx i wydać nawet więcej dwukrotnie niż kosztuje a550 to nic tam nie ma w APC i uważam, że stary nieco d90 jest lepszą ofertą od a550.

    @Lailonn
    za 2200zł jest a450 więc to jest lepsze od a500 i ani a500 nie jest lepszy w niczym od d5000 tym bardziej od d90 niestety, Sony za to góruje nad 50d i 500d właściwie we wszystkich parametrach obrazu od pracy w wysokim iso do głębi kolorów i ceną to chyba właśnie z Canonem Sony chciało walczyć i by się to udało gdyby nie jeden szczegół... szczegóły obrazu :) A nasz rynek się tym charakteryzuje, że każdy chce kupić aparat jak najtaniej z najlepszą jakością obrazu, chyba, że ktoś ma już bogatą szklarnię, to będzie chwalił swoje :)

    @lennykrawiec
    też uważam, że ax3x u Sony się sprzedają najlepiej i mam nadzieję, że wszystko szybko sprzedają, by móc wypuścić coś fajnego poza masówką. chociaż skoro się tak dobrze sprzedają to dosyć szybko zaprzestali produkcji 230. dosyć dziwną drugą sprawą jest to, że w Japonii na stronie nie widziałem nic o 500 czy 450 i żadna reklama tych aparatów mi nie przyszła też na skrzynkę :) a przyszły już bezlusterkowce i 2x550

    Ciekawy jestem ile czasu będzie potrzeba by te prototypy Sony stały się prawdziwymi aparatami. Jak do tej pory nie wiadomo nawet jaki będzie rozmiar i typ matrycy i nic kompletnie, poza tym, że będą filmy jako dodatkowy bajer. Ja stawiam osobiście na exmora r ulepszonego i 16mpx iso do 25k z czego użyteczne do 3200/6400 to były by chwytliwe parametry :)

  52. rsaw
    rsaw 21 marca 2010, 18:41

    @Artka
    Pierwszy kontakt ze sprzętem Sony robiącym zdjęcia przy pomocy przetwornika cyfrowego miałem gdzieś na początku lat 90-tych w zakładzie fotograficznym przy ul. Skolimowskiej w Warszawie. Wrażenie było potężne - klient siadał naprzeciw kamerki, fotograf widział obraz na monitorze, robił "pstryk", a następnie pytał o akceptację klienta - potem drukował obraz w wybranym formacie i ilości. To rozwiązanie miało tylko jedną wadę - było piekielnie drogie, stąd zastąpiło Polaroidy dopiero po wielu latach, gdy sprzęt cyfrowy się upowszechnił. Jednak sam produkt był tak dobry, że działa, o ile wiem, w tym zakładzie do dzisiaj. Sony R1, podejrzewam, był dziełem tych samych pasjonatów i wizjonerów z jakiejś komórki badawczej, niestety, gdy firmą rządzą wspomniani już księgowi, można przebić się przez nich z jakimś produktem, ale nie z wizją.

    @zeantaurus
    Wszyscy jesteśmy konserwatywni. Gdyby nie mody, nic byśmy (mówiąc o masie, nie jednostkach) zazwyczaj nie zmieniali, a moda każe nam przecież zmieniać nie na lepsze, tylko na modne.

    Autofokus w postaci, jaką wymyślono te 30 lat temu i trwa do dzisiaj, jest tak kiepskim wspomaganiem procesu ustawiania ostrości, że nic dziwnego, że świadomi rzeczy fotografowie często z niego rezygnują i robią to stosując protezę starą - kręcąc sami obiektywem. Można zresztą bez tej nowej protezy się obyć, o czym świadczy choćby sprzedawalność obiektywów mających jedynie ręczne ustawianie ostrości (Oczywiście w przypadku zdjęć nieważnych, jakichś reportażów z wesel czy 99% innego pstrykanego chłamu ta proteza autofokusa bardzo się przydaje i zapewnia oglądalność większej niż poprzednio ilości tych zdjęć.) Ta dziedzina dopiero czeka na przełom.

    Podobnie należy pamiętać, że to, co wymyślono, by fotograf widział to samo, co "widzi" naświetlana klatka filmu jest też tylko protezą. Ale obecnie możemy tę protezę mechaniczno-optyczną (mechanizm lustra, jego podnoszenia i opuszczania, ciężki i duży pryzmat pentagonalny) z powodzeniem zastąpić protezą lepszą, bo wygodniejszą - ekranem. Rzecz jasna, ma on wady wieku dziecięcego, ale przecież pierwsze lustrzanki cyfrowe "dla mas" miały wizjery, przez które nic nie było widać, kiepskie ekraniki, a zdjęcia trzaskali ludzie że hej.
    Zresztą, to jasne, że zawodowcy przejdą na ten system nieco później, niż się on rozwinie - ci prawdziwi potrzebują sprzętu sprawdzonego, a nie nowinek technicznych, ci "mniej prawdziwi" sporo zainwestowali i nie będą od razu zainteresowani wymianą, a tacy fotografowie jak ja to pewnie dopiero wtedy, jak im się 5Dm2 rozpadnie ze starości. Ale przecież jeśli będę miał kupić aparat i do wyboru w tej samej cenie będę miał lustrzankę i porównywalnej jakości elektronik - to wybiorę ten drugi.

    P.S.
    Konserwatyzm przejawia się głównie w uznawaniu protez za doskonałość.

  53. zentaurus
    zentaurus 21 marca 2010, 19:14

    Trudno się nie zgodzić rsaw z Tobą. Czas odsiewa "ziarno od plew", to co czesto wydaje się nam teraz genialne lub b. dobre może się okazać w przyszłości niewiele warte. Przynajmniej zostanie po nas trochę starych fotografii.....

  54. 21 marca 2010, 20:22

    Nie mogę się doczekać 60 d i następcy 5 d mark II i niech zaczną kombinować z 7 d mark II

  55. 21 marca 2010, 20:59

    a może zaczniesz fotografować?

  56. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 marca 2010, 21:06

    @kubinski_ już zaczęli, gwarantuje Ci to. A co do Sony i Samsunga, osobiście używałem Canona (dziś sprzedałem ostatnie szkło), ale od dawna uważałem, że są to firmy które mogą naprawdę dużo namieszać, głównie ze względu na ich możliwości finansowe. Sony pokazało jak chce działać na rynku foto, za to Samsung, albo chce być bardzo "delikatny", albo jeszcze nie zaczął na rynek wchodzić. Dziwi to tym bardziej, że Sony przy Samsungu to firma garażowa, Samsung zarabia tyle ile Sony ma całkowitych obrotów. Tak więc potencjał mają, oby go dobrze wykorzystali.
    Co do ich pełnej klatki to ciekaw był bym opcji bez lustra, ale z bagnetem K i taką samą odległością od matrycy, choć wiem, że jest to nierealne.

  57. thorgal
    thorgal 21 marca 2010, 21:10

    @kubinski_

    nie ma sensu czekać - jak będą miały lustro to BĘDĄ PRZESTARZAŁE:)))

  58. archangelgabrys
    archangelgabrys 21 marca 2010, 21:33

    @Wyrocznia

    "Sony przy Samsungu to firma garażowa, Samsung zarabia tyle ile Sony ma całkowitych obrotów"

    A skąd masz takie informacje? Ja myślałem że jest na odwrót.
    Wracając do aparatów, w styczniu na optyczne.pl pojawiło się info że następca A900 będzie w 2011, a więc nie sądzę żeby A1000 pokazało się w maju. No, ale.... pożyjemy - zobaczymy.

    Co do Samsunga z FF - miło by było, kolejny konkurent, kolejny spadek cen? Wtedy byśmy zobaczyli na ile lustra są 'przestarzałe' . Tyle się mówi o bezlusterkowcach, ale z mojego punktu widzenia - jakoś nie widzi mi się przykładać oka ekranu w wizjerze (w Lumixie np. tak jest, aparat spoko ale kadrowanie z takimi wizjerem to porażka). Nie chcę wróżyć z fusów, bo być może rozwiązania za 5 lat mogą się okazać dużo lepsze niż dzisiaj nam się wydaje (jeśli chodzi o wizjery bez użycia luster), ale jak na razie - wolę obserwować światło naturalne przy kadrowaniu niż gapić się w elektrony na wizjerze (przykładając oko do takiego elektronicznego wizjera chyba nie jest koniecznie zdrowe - tak jakby siedzieć przed telewizorem w odległości 0.5 metra).

  59. Szabla
    Szabla 21 marca 2010, 21:34

    Trzeba zmienić informatora :) Sprzedawca z MM nic nie wie. :)

  60. Kurarku
    Kurarku 21 marca 2010, 21:36

    a ja nie mogę się doczekać, aż uzbieram te 300zł na solidną torbę na sprzęt...
    a te wszystkie D700s/D800, 1DsMkIV, 7DMkII, następca 5DMkII...to wszystko inny wymiar, daleko, daleko w przestrzeni...
    i te żarliwe dyskusje na temat tego, co jaki system ma, a czego nie ma, jaki autofocus, jaką matrycę...a już najbardziej czy filmiki w HD kręci czy nie...
    a ja przez Practicę MTL5 i Pentacona Six odłożyłem do lamusa Canona 20D z Tamronem 28-75 f2.8...
    bo toto chce myśleć za mnie, szybkie takie jest, trzask, prask, setki ustawień, bajerów, przyciski, pokrętła, wyświetlacze, karty pamięci, jakiej pojemności, jakiej szybkości, kablem na ekran laptopa jakieś piksele mi przesyła...wyślę toto "zdjęcie" kumplowi na "mejla" a on już zupełnie inne widzi, bo ma matrycę w laptopie innej firmy i skalibrowaną inaczej...
    jak dla mnie to już taki 20D to sprzęt dla pro-usera...a dla wielu to przecież już antyk...

  61. 21 marca 2010, 21:50

    Co do 'nowego' nikkora: to zwykle zajechane 17-55 z naciągniętą nową guma na starą, dlatego nie widać tego 'zwężenia'

  62. Janutess
    Janutess 21 marca 2010, 21:53

    @Wyrocznia

    "Sony przy Samsungu to firma garażowa, Samsung zarabia tyle ile Sony ma całkowitych obrotów"
    Według rankingu Fortune za ubiegły rok- Samsung 40 miejsce na świecie,zysk 5 mld dol, Sony 81 miejsce,strata 1 mld dol

  63. Lailonn
    Lailonn 21 marca 2010, 22:02

    Raflus bój się boga (jakiego chcesz) i przestań gadać te głupoty. Masz TUTAJ test obu aparatów i D90 plasuje się dokładnie pasek w pasek z A 500. każdy inny test w sieci też to potwierdza!

    Tekstu, że A 500 pobija ale jak już to Canona 50D nawet nie skomentuję, bo chyba wszyscy czytelnicy teraz turlają się ze śmiechu z takiego porównania.

    A 450 ma 2MP więcej, nie ma szybkiego ostrzenia w LV i nie ma odchylanego LCD. Ja tam nie wiem gdzie ty widzisz wyższość nad A500 ^^ Moi klienci też raczej nie widzą, bo kupują masowo A500.

    No ale ty pewnie znasz się najlepiej i na sprzęcie i na rynku. W końcu co mogą wiedzieć redaktorzy tego portalu albo jacyś tam handlowcy foto ;d

  64. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 marca 2010, 22:12

    @thorgal mylisz się, co najwyżej będą niemodne.

  65. archangelgabrys
    archangelgabrys 21 marca 2010, 22:12

    @Janutes

    Z ciekawości poszukałem takich info na necie. W Fortune500 nie znalazłem ani Sony ani Samsunga.
    Znalazłem natomiast taką listę:

    link

    Zobaczcie miejsca 17 i 27. Tyle tylko że to 2003 rok, więc troszkę nieaktualne. Niemniej, obie firmy należą do największych, a więc i obie mają potężne zaplecze finansowe i technologiczne.

  66. smatusiak
    smatusiak 21 marca 2010, 22:20

    @archangelgabrys
    "...przykładając oko do takiego elektronicznego wizjera chyba nie jest koniecznie zdrowe - tak jakby siedzieć przed telewizorem w odległości 0.5 metra..." - obawy nieuzasadnione. Nie kojarzę żadnych poważnych badań potwierdzających te obawy, więc to chyba tylko zwykłe uprzedzenie. Eliminacja "klapiącego" lustra ma swoje niewątpliwe zalety - "wstrząsowe" i "gabarytowe".

  67. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 marca 2010, 22:21

    To były dane z 2007 lub 2008 roku, tak czy inaczej przed kryzysem, ale różnica była kolosalna, zresztą widać ją w działalności, Sony produkuje ogólnie pojętą elektronikę, natomiast Samsung, elektronikę, agd, samochody, czołgi, silniki odrzutowe, drogi, pociągi i największe budynki na świecie.

    A co do źródła to postaram się je gdzieś znaleźć to dam linka.

  68. thorgal
    thorgal 21 marca 2010, 22:30

    @Wyrocznia

    he he, oczywiście to był żart, z uśmiechem na twarzy czytam komentarze "technokratów" - za niedługo to pewnie znajdę sobie D700 na śmietniku (no bo to przeklęte lustro)... :)))

  69. lennykrawiec
    lennykrawiec 21 marca 2010, 22:32

    Wyrocznia, za prace konkretnej brańży odpowiadają poszczególne działy, rozpatrywanie takich gigantów jako całości mija się z celem.

  70. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 marca 2010, 22:38

    @thorgal, wybacz nie zrozumiałem.

    @lennykrawiec, dlaczego tak twierdzisz? Czyżby znaczyło to, że jeśli Canon produkuje drukarki to nie ma żadnego wpływu na lustrzanki? Samsung nie odniósł strat (ogólnie) podczas kryzysu ponieważ swoje siły "przerzucił" na bardziej dochodowe, jak to powiedziałeś działy. Więc jakiś wpływ ma.

    Co do źródeł, nie mogę znaleźć Sony, ale mam Samsunga za 2008.

  71. lennykrawiec
    lennykrawiec 21 marca 2010, 22:53

    Wyrocznia, jeśli upada dział foto, to nie znaczy że dział drukarek i kopiarek równeiż musi upaść. I odwrotnie.

  72. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 marca 2010, 22:58

    Nie musi, ale istnieje taka możliwość i to jest wystarczający dowód na to, że jak to mówisz "działy" mają na siebie wpływ

  73. pinto
    pinto 21 marca 2010, 22:59

    "Samsung zarabia tyle ile Sony ma całkowitych obrotów"
    @Wyrocznia: Skąd takie bzdury bierzesz?
    Rok 2009:
    Samsung Electronics:
    - przychód: 117.4 mld $
    - zysk: 8,33 mld $

    Sony:
    - przychód: 79,618 mld $
    - zysk: 1.019 mld $

  74. Raflus
    Raflus 21 marca 2010, 23:36

    @Lailonn
    wskaż mi proszę jakiś test, który by to potwierdzał: tutaj jest to o czym pisałem porównanie zdjęć -> link
    tutaj 'parametrów' obrazu link

  75. Wyrocznia
    Wyrocznia 22 marca 2010, 00:32

    Znaczy, że przesadziłem z moim porównaniem, więc przyznaje się do błędu i jeśli komuś to potrzebne to przepraszam. Co nie zmienia faktu, że przydał by się nowy zawodnik z dużym potencjałem.

  76. komik
    komik 22 marca 2010, 06:46

    "Sony przy Samsungu to firma garażowa, Samsung zarabia tyle ile Sony ma całkowitych obrotów"
    Dobrze że @pinto ukrócił te głupoty :)

    Najbardziej dziwią mnie stwierdzenia fanów Samsunga, którzy twierdzą że np. w Japonii zdecydowana większość kupuje sprzęt RTV Samsung, a Sony jest uważane za chłam... Nie raz coś takiego słyszałem - może z takich polskich "zabobonów" biorą się takie zdania jak na początku mojego tekstu. Wystarczy sobie porównać rynek telewizorów w Japonii na przestrzeni lat :)

    Sony jest też firmą bardziej innowacyjną niż Samsung, proszę o przykłady innowacyjnych produktów Samsunga ;) które sprzedały się w dziesiątkach (często setkach) milionów egzemplarzy.
    Od Sony mogę podać: walkman, płyta CD (wspólnie z Philips), dyskietka 1,44 (z Hewlett Packard), kineskop trinitron (który stanowiły nową jakość produkowane od 68 roku do końca lat 90), Playstation (pierwsza konsola która dorównała w grafice 3D komputerom PC) itd...

    Żeby nie było nie mam lustrzanki Sony :)

  77. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 marca 2010, 07:57

    @smatusiak

    Masz rację, to tylko jakieś obawy. Oczywiście nie chcę skazywać rozwiązania z góry na niepowodzenie, być może gdy się upowszechni, to zmienię zdanie. Jednak dla mnie niebywałą zaletą luster jest bezpośredni podgląd bez elektroniki. No, ale każde rozwiązanie ma wady i zalety, a które rozwiązanie się najlepiej przyjmie zobaczymy za kilka lat.
    Na chwilę obecną rynek jest podzielony na różne rozwiązania. Canon i Nikon stosują stabilizację optyczną, Pentax i Sony - matrycy, itd.

    Ja myślę że nie ma co rozbijać tematu o wielkości firmy na czynniki pierwsze. W linku który wcześniej podałem w czołówce największych firm jest też Hitachi (od elektroniki po superstatki), a w Polsce jakoś się nie przyjęła w elektronice. Ludzie woleli Panasonic i Sony, ostatnio jeśli chodzi o LCD to z tańszych LG i Samsung, z droższych Bravia Sonego. Każda z tych firm ma ogromne możliwości finansowe.

  78. maser
    maser 22 marca 2010, 08:33

    Odnośnie tych danych dot firm, to takie pytanie czy Samsung był liczony jako Samsung Electronics czy jako całe konsorcjum? Bo oni nie zajmują się tylko elektroniką. Może tu chodzi tylko o dział elektroniczny firmy a nie całe konsorcjum? Bo coś mi się wydaje że tu tylko dane działu elektronicznego podano.
    Całość Samsunga jest chyba nieco więcej kasowa.
    Tak przez ciekawość pytam bo z tej firmy mam tylko odkurzacz i nawet niezły (da się podciągnąć pod elektronikę) ale widziałem też materiały z stoczni gdzie stoczniowcy na kaskach paradowali z napisem Samsung.
    I tu proszę to pytanie traktować czysto na linii ciekawości bez kontekstu wojenek systemowych.

  79. komik
    komik 22 marca 2010, 08:40

    @maser - dane podane przez @pinto tyczą się tylko części elektronicznej, bo to byłoby racjonalne porównanie.
    Bo Samsung to też sektor finansowy, stalowy, stoczniowy, samochodowy, chemiczny itd...

  80. maser
    maser 22 marca 2010, 09:06

    Tak myślałem. Może stąd te różnice w ocenie wielkości.

  81. wojcias
    wojcias 22 marca 2010, 10:47

    Samsung czy Sony - mam nadzieje ze ktos w koncu "wpadnie" na to ze do dobrego aparatu potrzebna jest porzadna DUZA (bo praw fizyki sie nie przeskoczy) matryca i dobry obiektyw a reszta to tylko obudowa.

  82. pantoney
    pantoney 22 marca 2010, 11:11

    Dżozef - Po co sobie z kolei utrudniać życie walką z niebieszczyzną na krajobrazach i zielono-niebieskich twarzyczkach dzieci
    Oto link do "surowych" fotek z Sony A350 link
    Myślę że sam dojdziesz do wniosku, iż jakość zdjęć widzianych wcześniej, była jedynie efektem nie właściwego ustawienia balansu bieli.

  83. leszek3
    leszek3 22 marca 2010, 11:44

    Ale co byście powiedzieli na bezlusterkowego FF-a 24-30Mpix z iso50 i dobrą dynamiką w niskiej cenie? Z migawką do 1/2000s, zdjęcia seryjne 2 kl/s? Brak lustra to płytki korpus, czyli łatwo zrobić bezsoczewkowe przejściówki - czyli w trybie manualnym podłączyć da się wszystko. Taki mały 'drugi' korpus - do krajobrazów.

  84. KrzysK
    KrzysK 22 marca 2010, 16:06

    Pogdybamy na temat 5DIII?
    Moim zdaniem Canon zbyt późno się spostrzegł, że AF mógłby mieć więcej krzyżowych a i dynamika też mogłaby być lepsza.
    Podumali więc, podumali i podjęli decyzję, że słumią trochę początkowe narzekania na powyższe wady w 5DII i zrobią to body bardzo dobre pod filmy.
    Dla forografów dopiero 5DIII będzie ich niebem.
    Oczywiście jak to w firmie C jest - nie będzie super kombajnu, bo jedynki poszłyby w niepamięć, więc 5DIII będzie kulało z funkcją filmów a krzyżowe takze nie będą wszystkie. Poprawią za to dynamikę :-) Obstawiam taki właśnie scenariusz

    Tylko proszę od razu nie krzyczeć, że 5DII jest suuupeeer! I w ogóle to na co ja narzekam!? Jest super, ale mogłoby być lepiej, prawda? ;-)

  85. pinto
    pinto 22 marca 2010, 20:42

    Ja nie krzyczę, że 5DII jest super, bo nie jest.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.