Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony DT 18-70 mm f/3.5-5.6 - test obiektywu

Sony DT 18-70 mm f/3.5-5.6
31 sierpnia 2006

1. Wstęp

Pod koniec stycznia 2006 roku światek fotograficzny lotem błyskawicy obiegła wiadomość, że dział fotograficzny firmy Konica-Minolta przejęło Sony. Producent ten był już od dawna obecny w branży za sprawą dość popularnych cyfrowych kompaktów. Teraz było wiadomo, że wspierany przez optykę Zeissa oraz o przejęty dział Konica-Minolta będzie chciał odkroić dla siebie część "tortu" cyfrowych lustrzanek.

Czekać przyszło nam tylko trochę powyżej czterech miesięcy. Na początku czerwca, Sony ogłosiło wprowadzenie na rynek swojej nowej lustrzanki o nazwie Sony Alpha 100 oraz całej gamy obiektywów firmowanych zarówno marką Sony jak i Zeiss. Większość średniej i wysokiej klasy szkieł miała być dostępna dopiero jesienią i przez to na samym początku Alpha 100 była sprzedawana z dwoma obiektywami: kitowym Sony DT 18-70 mm f/3.5-5.6 oraz jego uzupełnieniem w klasie teleobiektywów Sony 75-300 mm f/4.5-5.6. Ponieważ wejście Sony na rynek było bardzo silne i poparte potężną kampanią reklamową, na jej skutki nie przyszło czekać długo, o czym świadczy informacja zaprezentowana w jednym z naszych newsów. Alpha 100 wzbudziła więc duże zainteresowanie potencjalnych klientów i szybko znalazła realnych nabywców. A ponieważ sprzętem tej firmy zainteresowani są wszyscy posiadacze zarówno lustrzanek, jak i obiektywów Konica-Minolta, zdecydowaliśmy się sprawdzić co prezentuje sobą ten interesujący aparat i dołączane do niego obiektywy.

Na pierwszy ogień poszedł więc kitowy Sony 18-70 mm f/3.5-5.6. Jaką jakość mechaniczną i optyczną nam oferuje? Jak wypada na tle Nikkorów 18-70 i 18-55 mm oraz Canona 18-55 mm? Na te i na kilka innych pytań postaramy się odpowiedzieć w następnych rozdziałach.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Obiektyw do testów wypożyczył sklep Cyfrowe.pl .



Poprzedni rozdział