Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm X-Pro3 - test aparatu

Fujifilm X-Pro3
24 grudnia 2019

1. Wstęp

System bezlusterkowców z serii X rozpoczął się w 2012 roku aparatem X-Pro1. Dopiero później ujrzeliśmy X-E1, X-T10, a na końcu – X-T1. Po 4 latach, bo w 2016 roku od pierwszego bezlustekowego aparatu Fujifilm, światło dzienne ujrzał X-Pro2, wyposażony w 24-megapikselowy sensor X-Trans III – był to pierwszy aparat z tą matrycą w serii X. W międzyczasie rozpoczął się szybki rozwój serii X-T. Od premiery X-Pro1 system X zyskał rzeszę użytkowników, co skutkowało wprowadzeniem jeszcze jednej linii – X-H – która nieco rozmyła podział aparatów bezlusterkowych Fujifilm. W segmencie profesjonalnym użytkownicy mieli odtąd wybór pomiędzy X-H1, X-T2 oraz X-Pro2.

Fujifilm X-Pro3 - Wstęp

Podejście japońskiego giganta nieco na przestrzeni lat się zmieniło, a seria X-Pro straciła w pewnym sensie na znaczeniu. W efekcie, trzeci aparat sygnowany nazwą „Pro” oficjalnie widzimy dopiero dziś, ponad rok od premiery X-T3 oraz ponad pół roku od prezentacji X-T30. Nie dziwi więc, że premiera ta, pod względem „wnętrza” oczywiście, nie zaskakuje – mamy do czynienia z tymi samymi podzespołami, które znajdziemy w modelach X-T3 oraz X-T30. Przypomnijmy, że matryca aparatu charakteryzuje się rozdzielczością 26 Mpix oraz architekturą BSI – oznacza to, że fotodiody znajdują się przed ścieżkami, co w teorii pozwala na zwiększenie wydajności kwantowej. Sensor wspierany jest przez procesor obrazowy X-Processor 4. Pod względem autofokusa mamy tutaj do czynienia z modułem fazowym będącym w stanie ostrzyć już przy −6 EV. Podobnie jak w X-T3, składa się on z 425 punktów (w menu, dla szybszego operowania, można ustawić również 117) pokrywających w zasadzie pełny kadr. Innowacyjne – a w pewnym sensie eksperymentalne – rozwiązania widzimy jednak na zewnątrz.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fujifilm X-Pro3 - Wstęp

Przede wszystkim, producent zdecydował się na umieszczenie w najnowszym reprezentancie serii X-Pro „ukrytego” ekranu LCD. Oznacza to, że docelowo z tyłu aparaty widzimy niewielki panel, wyświetlający podstawowe informacje o ekspozycji lub – ikonkę… symulacji kliszy fotograficznej. Dopiero odchylenie ekranu pozwoli odkryć prawdziwy monitor, na którym wykadrujemy czy obejrzymy wykonane zdjęcie. Takie podejście ma według producenta wymusić powrót do tradycyjnego fotografowania, gdy fotograf korzystał jedynie z wizjera.

Jak X-Pro3 spisał się w naszej procedurze testowej? Zapraszamy do lektury pełnego testu. Aby szybko zapoznać się z parametrami wybranych modeli, które możemy zestawić z opisywanym tu aparatem, wystarczy przejść do ich specyfikacji zapisanej w naszej bazie.

Aparat do testów wypożyczyła firma Fujifilm, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszych procedur testowych można znaleźć w artykule „Jak testujemy cyfrowe aparaty kompaktowe”. Jeśli w trakcie czytania pojawią się wątpliwości, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Fujifilm
Model X-Pro3
Data premiery 2019-10-23
Liczba pikseli 26.1 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6240 x 4160
• 6240 x 3512 (16:9)
• 4160 x 4160 (1:1)
• Dostępne mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9, 1:1
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans BSI CMOS IV, 3:2 z filtrem barw podstawowych
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu X-Processor 4
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264, HEVC/H.265
• Audio: Linearny PCM / stereo, próbkowanie 24bit / 48KHz)
Zakres ISO Auto (1-3), 160-12800 ISO
80, 100, 125, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
Migawka 30 s - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • DCI 4K 4096 x 2160 / 29.97, 25, 24 23.98p
• 4K 3840 x 2160 / 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD 2048 x 1080 / 59.94, 50, 29.97, 25, 24, 23.98p
• Full HD1920 x 1080 / 120, 100p (ok. 6 minut)
• All Intra/Long-GOP
Ogniskowanie • Detekcja fazy
• 425 punktów AF
• Detekcja twarzy i oka
• Live View
• Dioda wspomagająca AF
Pomiar światła • Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy.
Ostrość od Zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, cień, fine, światło fluorescencyjne (dzień, ciepła biel, zimna biel), światło żarowe, podwodne, własne (1-3), wybór temperatury barwowej
Kompensacja ekspozycji • +/-5EV (+/-2EV - film)
• Braketing: +/-5EV (3 klatki co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1 EV, 2 EV)
Programy Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Filtry artystyczne
Zdjęcia seryjne
Lampa błyskowa • Brak wbudowanej lampy błyskowej, obsługa lamp zewnętrznych
• Tryb TTL
• Synchronizacja 1/250 s
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 10 lub 2s
Karta pamięci SD, SDHC, SDXC (UHS-I / UHS-II / V90)
LCD 3.0-calowy, odchylany, proporcje obrazu 3:2, około 1,620,000 punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru
Wizjer optyczny oraz elektroniczny, kolorowy, rozdzielczość 3.690.000 punktów, pokrycie 95% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.78, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 30 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza • Złącze USB typu C 3.1
• Wi-Fi IEEE 802.11b / g / n
• Bluetooth 4.2
• Gniazda mikrofonowe / wężyka spustowego 3.5 mm
Zasilanie Akumulator NP-W126S (1260 mAh)
Akcesoria
Waga • Około 497 g (z baterią i kartą pamięci)
Wymiary 141 x 83 x 46 mm
Dodatkowe informacje • Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, PRO Neg.Hi, PRO Neg.Std, Eterna, Classic Neg, Czarno-biały, Czarno-biały + filtr żółty, Czarno-biały + filtr czerwony, Czarno-biały + filtr zielony, Sepia, ACROS, ACROS + filtr żółty, ACROS + filtr czerwony, ACROS + filtr zielony, ETERNA/Cinema)
• Funkcja elektronicznej poziomicy
• Odporność na mróz do -10 stopni C
• Czas uruchamiania ok. 0.3 sek.
• Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
• Tytanowy korpus


Poprzedni rozdział