Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45 mm f/4.0 PRO - test obiektywu

1 czerwca 2020

10. Autofokus

Autofokus Olympusa M.Zuiko Digital ED 12–45 mm f/4.0 PRO pracuje bezgłośnie i bardzo szybko. Przebieg całego zakresu odległości i potwierdzenie ostrości zajmuje tylko 0.3–0.4 sekundy, co jest czasem świetnym, jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę obecność namiastki trybu makro, czyli konieczność obsłużenia też mniejszych odległości. Co więcej, mechanizm ustawiania ostrości nie ma tendencji do wahnięć czy błądzenia, nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.

Autofokus w aparatach i obiektywach Olympusa to jeden z przyjemniejszych zestawów do testowania. Oczywiście często pomaga mu większa głębia ostrości wynikająca z zastosowania mniejszej matrycy, ale i tak, przeważnie oceniamy jego celność bardzo wysoko. Olympus 12–45 mm nie jest wyjątkiem. Wpadki mechanizmu, zarówno w pracy w studio, jak i w plenerze, zdarzają się niezmiernie rzadko, przez co ponad 99% zdjęć ma ostrość ustawioną tam, gdzie oczekiwał tego fotografujący.

Na poniższych zdjęciach może wydawać się, że głębia ostrości nie rozkłada się symetrycznie wokół punktu zerowego, ale nie jest to żadnym problemem i wcale nie musi wynikać z jakiegoś błędu autofokusa. Przede wszystkim zdjęcia są wykonane w okolicach minimalnego dystansu ustawiania ostrości, a więc w najtrudniejszej kombinacji, a mimo tego właściwy obiekt i tak jest ostry. W normalnej pracy obiektyw nie wymaga więc żadnej kalibracji autofokusa.

----- R E K L A M A -----

Olympus E-M5 II, 25 mm, f/4.0
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45 mm f/4.0 PRO - Autofokus
Olympus E-M5 II, 45 mm, f/4.0
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-45 mm f/4.0 PRO - Autofokus