Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X 535 PRO DX AF 50-135 mm f/2.8 - test obiektywu

5 stycznia 2007

4. Rozdzielczość obrazu

Patrząc na wykres funkcji MTF50 uzyskany na podstawie analizy centrum kadru plików RAW od razu wiemy, że mamy do czynienia z widokiem jaki chciałoby się oglądać zawsze. Do pełnego ideału brakuje tylko trochę lepszego zachowania dla ogniskowej 135 mm i f/2.8. Ale i tak uzyskana tam wartość ponad 30 lpmm nie pozwala powiedzieć o Tokinie złego słowa. Wykres ten można stawiać za wzór tego jak należy projektować obiektywy zmiennoogniskowe. Piękne, równe zachowanie dla całego zakresu ogniskowych, poziom 40 lpmm osiągany i przekraczany dla szerokiego zakresu przysłon i nawet dla maksymalnego otworu względnego. Cóż więcej można dodać? Ano można porównać to co widzimy tutaj z osiągami Sigmy 50-150 mm. Niestety dla Sigmy porównanie to nie wypada na jej korzyść. Jest ona w stanie nawiązać równorzędną walkę dla ogniskowej 50 mm, by w środku zakresu zacząć nieznacznie przegrywać, a na jego krańcu już wyraźnie ustępować Tokinie. Na usprawiedliwienie Sigmy można jednak dodać, że jej konstruktorom było trudniej, ze względu na większy zakres ogniskowych - 150 mm to jednak 11% więcej niż 135 mm.

Tokina AT-X 535 PRO DX AF 50-135 mm f/2.8 - Rozdzielczość obrazu

Jeśli chodzi o brzeg kadru, to w zakresie od 50-90 mm, Tokinie nie jest straszne porównanie nawet z dobrą stałką klasy 1.4/50 czy 1.8/85 czy to ze stajni Canona czy Nikona. Przy ogniskowej 135 mm jest już gorzej, choć obiektyw nie ma problemów z przekroczeniem uznawanego za granicę dobrej jakości poziomu 30 lpmm. Tokina znów więc zasłużyła na pochwały i znów wypadła lepiej niż Sigma, która tak dobre zachowanie notowała tylko dla 50 mm.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tokina AT-X 535 PRO DX AF 50-135 mm f/2.8 - Rozdzielczość obrazu


Cóż można napisać w podsumowaniu tego rozdziału? Jeśli ktoś jest w stanie żyć bez światła z zakresu f/1.8 - f/2.0, nie musi wydawać pieniędzy na stałki klasy 1.8/50, 1.8/85, 2.0/100 czy 2.8/135. Zamiast tych czterech szkieł można kupić jedno - właśnie Tokinę 50-135 f/2.8, która pod względem jakości obrazu sprawi się prawie tak samo dobrze. To naprawdę mocne, może wręcz szokujące słowa, tym bardziej warto więc sprawdzić co Tokina pokazuje w innych kategoriach.

Tokina AT-X 535 PRO DX AF 50-135 mm f/2.8 - Rozdzielczość obrazu