Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe obiektywy z mocowaniem Sony E

Nowe obiektywy z mocowaniem Sony E
27 sierpnia
2013 08:08

Oferta wymiennych obiektywów z mocowaniem Sony E powiększyła się o trzy nowe modele przeznaczone dla fotografów, dla których ważna jest wysoka jakość obrazu i możliwości artystyczne. Są to: Sony Carl Zeiss Vario-Tessar T* E 16–70 mm f/4 ZA OSS, Sony E PZ 18–105 mm f/4 G OSS oraz Sony E 50 mm f/1.8 w czarnej wersji kolorystycznej.

Szczegółowe specyfikacje produktów znaleźć można w naszej bazie:

Informacja prasowa

Nowe obiektywy z mocowaniem typu E — nowe możliwości rejestrowania obrazu

Zaawansowane obiektywy zmiennoogniskowe Carl Zeiss i Sony G ™ otwierają przed użytkownikami aparatów α z mocowaniem typu E szerszy wachlarz twórczych możliwości

  • Carl Zeiss Vario-Tessar T* E 16–70 mm F4 ZA OSS: nieduży, wyposażony w stabilizator obiektyw zmiennoogniskowy do codziennego fotografowania
  • E PZ 18–105 mm F4 G OSS: pierwszy obiektyw G™ z mocowaniem typu E, wyposażony w wydajny, cichy system AF i elektryczną regulację zoomu
  • E 50 mm F1,8: obiektyw portretowy w nowj, czarnej wersji kolorystycznej
Oferta wymiennych obiektywów z mocowaniem typu E powiększyła się o trzy nowe modele przeznaczone dla fotografów, dla których ważna jest wysoka jakość obrazu i możliwości artystyczne.

Nowościami w gamie są uniwersalny zoom standardowy z optyką Carl Zeiss, pierwszy obiektyw Sony G przeznaczony do aparatów i kamer z mocowaniem typu E oraz nowa, czarna wersja popularnego obiektywu portretowego E 50 mm F1,8. W rezultacie rodzina wymiennych obiektywów z mocowaniem typu E liczy już 18 modeli (w tym dwa konwertery).

Wszystkie nowe obiektywy idealnie współpracują z bezlusterkowymi, systemowymi aparatami kompaktowymi NEX-3, NEX-5, NEX-6 i NEX-7, jak również z nowym modelem α3000 i z kamerami Full HD Handycam® NEX-VG900E1 i NEX-VG30EH.

Carl Zeiss Vario-Tessar T* E 16–70 mm F4 ZA OSS (SEL1670Z)

Nowe obiektywy z mocowaniem Sony E

Ten niewielki i poręczny obiektyw zmiennoogniskowy pozwala użytkownikom aparatów α z mocowaniem typu E poznać w praktycznym działaniu słynną optykę Carl Zeiss. Dzięki wygodnemu, 4-krotnemu zoomowi (24–105 mm w przeliczeniu na format małoobrazkowy) obiektyw SEL1670Z idealnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu, przy fotografowaniu krajobrazów, wykonywaniu portretów i spontanicznym utrwalaniu chwil z życia.

Obiektyw odznacza się dużym kontrastem i wysoką rozdzielczością w pełnym zakresie ogniskowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii jedną soczewkę AA (Advanced Aspherical) połączono z trzema zwykłymi soczewkami asferycznymi, uzyskując zmniejszenie wymiarów i wagi obiektywu bez pogorszenia jakości obrazu. Powierzchnie optyczne są pokryte cenioną powłoką Carl Zeiss T*. Osłabia ona odblaski i chroni przed powstawaniem tzw. duszków, w wyniku czego obraz zachowuje naturalną kolorystykę i nieprzeciętną rozdzielczość.

Nowe obiektywy z mocowaniem Sony E

W odróżnieniu od tanich konstrukcji zmiennoogniskowych, których jasność maleje ze wzrostem zbliżenia, nowy obiektyw w całym zakresie ogniskowych ma stałą maksymalną wartość przysłony F4. Pozwala to zamrażać szybki ruch przez skrócenie czasu migawki i uniknąć nastawiania dużych czułości ISO przy zdjęciach w zbliżeniu. Dodatkową zaletę stanowi przysłona kołowa, nadająca nieostrym fragmentom atrakcyjny dla oka, miękki wygląd (bokeh).

Obiektyw jest wyposażony w stabilizator obrazu Sony Optical SteadyShot, który kompensuje skutki mimowolnych drgań ręki i ułatwia uzyskanie wyraźniejszych zdjęć — nawet przy dłuższych czasach migawki i w słabym oświetleniu.

Jak przystało na produkt Carl Zeiss, wzorowe właściwości optyczne idą w parze z modelowym wykonaniem. Obiektyw ma więc atrakcyjnie wyglądającą, metalową obudowę, która tworzy wyraźną aurę luksusu.

E PZ 18–105 mm F4 G OSS (SELP18105G)

Nowe obiektywy z mocowaniem Sony E

Firma Sony wprowadza na rynek pierwszy obiektyw Sony G zaprojektowany specjalnie do aparatów i kamer z mocowaniem typu E.

Model SELP18105G cechuje się znacznym 5,8-krotnym zoomem (27–157,5 mm w przeliczeniu na format małoobrazkowy), przez co doskonale nadaje się do zabrania w podróż i do fotografowania szerokiego zakresu tematów.

Obiektywy typu G znane są z wyrafinowanych rozwiązań optycznych – w przypadku modelu SELP18105G wysoka rozdzielczość i kontrast w całym zakresie ogniskowych to zasługa połączenia dwóch soczewek ED z trzema elementami asferycznymi. Konstruktorzy zadbali również o ograniczenie zniekształceń oraz aberracji sferycznej i chromatycznej. W rezultacie obiektyw nienagannie odwzorowuje obraz o wysokim kontraście, a dzięki kołowej przysłonie tworzy profesjonalnie wyglądający efekt bokeh — miękkiego rozmycia nieostrych fragmentów obrazu.

Nowe obiektywy z mocowaniem Sony E

Zaawansowany, wszechstronny obiektyw SELP18105G świetnie spisuje się przy nagrywaniu filmów Full HD. Opracowana na potrzeby kamer Handycam technologia gwarantuje bardzo ciche i płynne działanie automatyki ostrości, a elektryczna regulacja zoomu umożliwia zmiany zbliżenia bez dekoncentrowania filmowanych osób.

Do nastawiania zoomu — ze stałą lub zmienną prędkością — służy osobna dźwignia na tubusie obiektywu, której duża czułość pomaga uniknąć niepożądanych zachwiań aparatu. Możliwości twórczego kształtowania obrazu zwiększają niezależne pierścienie ostrości i zoomu, dzięki którym użytkownik może korygować ostrość w czasie zmian ogniskowej. Dla większego komfortu użytkowania, regulacja zbliżenia i ostrości nie powoduje zmiany fizycznej długości obiektywu.

Podobnie jak nowy model SEL1670Z, obiektyw SELP18105G ma stałą maksymalną przysłonę F4, dzięki czemu do jego wnętrza zawsze trafia duża ilość światła. W uzyskaniu wyraźniejszych zdjęć z ręki przy słabym oświetleniu lub dużym zbliżeniu pomaga stabilizator Optical SteadyShot.

E 50 mm F1,8 (SEL50F18)

Nowe obiektywy z mocowaniem Sony E

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, firma Sony wprowadza czarną wersję kolorystyczną stałoogniskowego obiektywu E 50 mm F1,8, która pasuje wyglądem do wielu aparatów z gniazdem bagnetowym typu E. Jasny, stałoogniskowy obiektyw SEL50F18 idealnie nadaje się do wykonywania z ręki nastrojowych zdjęć portretowych z atrakcyjnie rozmytym tłem (bokeh). Jeśli fotografowanie odbywa się w świetle zastanym, stabilizator Optical SteadyShot pomoże uzyskać wyraźne, niezamazane fotografie i stabilne filmy. Dla uniknięcia zakłócenia spokoju fotografowanych lub filmowanych osób, w obiektywie zastosowano też cichy, płynnie działający system AF.

Nowe obiektywy z mocowaniem typu E Sony SEL1670Z, SELP18105G i SEL50F18 pojawią się w Europie w październiku 2013 r.

1 Po założeniu obiektywu kamera NEX-VG900E automatycznie przełącza się w tryb kadrowania APS-C.


Komentarze czytelników (34)
  1. 27 sierpnia 2013, 08:15

    No, no... 18-105 mm f/4 też bardzo ciekawy. Ciekawe jak z cenami.

  2. FOTOGRAF
    FOTOGRAF 27 sierpnia 2013, 08:32

    Sony nareszcie pokazało sensowne obiektywy systemu, który posiada tak zaawansowane modele jak Nex-7. Lepiej późno niż wcale. Do tej pory sądziłem, że Sony spowolniło rozwój systemu aparatów z wymienną optyką do maksimum. Sprzedaż Nex-7 z tym samym obiektywem co całej reszty typu Nex-3, zadziwiało nawet najwierniejszych fanów marki! Czekam na tak znakomitą propozycję jak Olympus 12-40 2.8. Olympus po raz kolejny zaskakuje przemyślaną strategią oraz wytrwałym dążeniem do osiągniecia postawionego celu!

  3. Michel
    Michel 27 sierpnia 2013, 08:40

    myzrael: $1000 za Zeissa i $600 za 18-105.

  4. Szabla
    Szabla 27 sierpnia 2013, 08:45

    Olympus ma tylko bezlusterkowce ;)

  5. Arek
    Arek 27 sierpnia 2013, 09:06

    Bardzo fajne premiery. Tanio nie będzie, ale pewnie jakość optyczna takiego Zeissa będzie to rekompensować.

  6. 27 sierpnia 2013, 09:13

    @Szabla: a co ma Sony? No co? Bo chyba tego całego badziewiastego SLT nie nazwiesz lustrem, co?

  7. 27 sierpnia 2013, 09:16

    No to całkiem niezłe te ceny jak na początek!

  8. Szabla
    Szabla 27 sierpnia 2013, 10:34

    @podpis: lustra to już historia. Sony w przyszłość patrzy. :D

  9. Michel
    Michel 27 sierpnia 2013, 10:58

    Ja mam nadzieję, że również "G" na obiektywie 18-105 będzie oznaczało wysoką jakość.

  10. mav
    mav 27 sierpnia 2013, 11:08

    Szabla - kiedy wreszcie wydadzą firmware dla fs-100 żeby tego wspaniałego power zooma dla filmowców można było w niej używać przez LANC, jak np. potrafi ubogi braciszek ea50?

  11. Szabla
    Szabla 27 sierpnia 2013, 11:21

    Kamery zawodowe to nie moja kategoria.

  12. mav
    mav 27 sierpnia 2013, 11:37

    Z tego co się zorientowałem w naszym kraju, to prawie niczyja :(

  13. noumen
    noumen 27 sierpnia 2013, 11:47

    Nareszcie.
    Wszystkie, trzy szkła bardzo cieszą. Wolałbym wprawdzie 16-70 bez OSS a 2,8, ale to już nieco subiektywne.
    Bardzo jestem ciekaw różnic optycznych pomiędzy obydwoma zoomami. Trzeba przyznać, że przy tak ustalonych cenach (1000$ Z, 600$ G) wybór będzie trudny. Gdyby oba oferowały zbliżoną jakość obrazu i miały zbliżoną cenę, wybrałbym zapewne Zeissa - nie dla tego, że to Zeiss a ze względu na szerszy koniec i znacznie mniejsze wymiary. Skoro jednak jest aż 400$ różnicy, to pewnie obejrzę dokładniej G i zastanowię się, czy te 2 mm na szerokim końcu, oraz 100 g i 3,5 cm mniej w torbie warte są takiej kasy.
    Wizualnie oba są ślicznie ascetyczne. Szkoda, że pewnie (jak to u Sony) nieuszczelnione.
    Czarna 50-tka - szkoda, że nie od razu. Przecież gdy go wprowadzano, Nex-7 już był na rynku i nietrudno było przewidzieć, że jego użytkownicy woleliby raczej wtopić się w otoczenie dyskretną czernią, niż błyszczeć dookoła skądinąd ładnie przetoczonym aluminium.

  14. 27 sierpnia 2013, 13:27

    1000 i 600 $ --> € więc po nieurodzaju czas już na...żniwa, żniwa!

  15. tadeusz69
    tadeusz69 27 sierpnia 2013, 14:42

    zdjęcia zrobione Zeissem i A3000

    link

  16. 27 sierpnia 2013, 15:57

    a po tych wspaniałych zdjęciach ceny czyli preorder w EUROpie :D
    link
    link
    link

  17. Arek
    Arek 27 sierpnia 2013, 16:31

    16-70 za ponad 4000 zł... Hmmm... Jak to jest, że Sigma może robić w Japonii jaśniejsze 17-70 mm za 1700 zł?

  18. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 sierpnia 2013, 16:42

    @toledo
    Te makro pięknie się prezentują!

  19. Michel
    Michel 27 sierpnia 2013, 16:46

    @Arek: niech zrobi na bagnet E w podobnej cenie, to będzie wybór :-)

    A poważnie: po pierwsze to Zeiss, więc za znaczek już trzeba doliczyć. Po drugie, być może w tym szkle kombinacja najdłuższej ogniskowej i maksymalnie otwartej przysłony nie będzie bezużyteczna.

  20. Szabla
    Szabla 27 sierpnia 2013, 17:05

    Sigma to Sigma, a Zeiss to Zeiss. :)

  21. 27 sierpnia 2013, 17:43

    @archangelgabrys jak wydasz 4k zł na ten obiektyw to z każdego zdjęcia nim zrobionego będziesz jeszcze bardziej zadowolony :D

  22. Vendeur
    Vendeur 27 sierpnia 2013, 18:47

    Co by nie mówić, zdjęcia z linka podanego przez tadeusz69 prezentują się naprawdę wyśmienicie.

  23. MarekZegarek
    MarekZegarek 27 sierpnia 2013, 20:20

    Cieszą mnie premiery szkieł do Sony i plany premiery Olka. Zbliża się dzień, w którym ulżę kręgosłupowi zastępując ciężki plecak szklarni pod 5-kę Canona lekką torbą z zestawem bezlusterkowym. Bez żalu za utraconą jakością zdjęć. Może już pod choinkę 2013 ? Ciekawe, co to będzie: NEX czy OMD ?

  24. noworries
    noworries 27 sierpnia 2013, 21:02

    Co by nie mówić, 18-105mm ze stałym światłem f/4, skuteczna w filmowaniu stabilizacją, a do tego niezmieniające swoich gabarytów wydaje sie niezła propozycja.

  25. ***s***
    ***s*** 27 sierpnia 2013, 21:52

    @tadek, Makro jest dosc nieadekawtnym testem obiektywow. p.Wyszomirski robi lepsze fotki starym kompaktem za 300zl.

  26. 27 sierpnia 2013, 22:04

    Bardzo fajne zoomy. Brakuje odpowiedników w m4/3 (tzn. trochę lepszy zakres i trochę lepsze światło niż w kitowym).

  27. Krystiano
    Krystiano 27 sierpnia 2013, 22:47

    Ciekaw jestem czy 18-105 nie zmienia ostrości podczas zumowania,? Jeśli okaże się że nie to wchodzę w ten system, wraz z nex 6. Ale zapowiada się bardzo dobrze.

  28. Krystiano
    Krystiano 27 sierpnia 2013, 22:49

    Ciekaw jestem czy 18-105 nie zmienia ostrości podczas zumowania,? Jeśli okaże się że nie to wchodzę w ten system, wraz z nex 6. Ale zapowiada się bardzo dobrze.

  29. Krystiano
    Krystiano 27 sierpnia 2013, 23:31

    Ciekaw jestem czy 18-105 nie zmienia ostrości podczas zumowania,? Jeśli okaże się że nie to wchodzę w ten system, wraz z nex 6. Ale zapowiada się bardzo dobrze.

  30. noworries
    noworries 27 sierpnia 2013, 23:41

    Krystiano, też mnie to zastanawia, raczej powinno byc tak, jak mówisz. Pewnie z tej cechy wynikają spore gabaryty obiektywu.

  31. wojcias
    wojcias 28 sierpnia 2013, 02:10

    Szkoda troche ze 18-105 nie jest od 16 ale cos za cos. Jest stala f4.0. Jest silnik dla filmowcow.
    Zeby tylko trzymal jakosc tak jak 16-105 to bedzie niezle.

  32. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 28 sierpnia 2013, 08:29

    Jeżeli będzie 1000 Euro za Zeissa to w systemie m4/3 można mieć takiego zooma ze światłem f2,8

  33. Szabla
    Szabla 28 sierpnia 2013, 13:44

    A jak wtedy z głębią ostrości? ;)

  34. nikos
    nikos 26 września 2013, 09:18


    Lens-Turbo:

    link


Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.