Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - test obiektywu

13 maja 2025
Arkadiusz Olech Komentarze: 6
Komentarze czytelników (6)
  1. PDamian
    PDamian 13 maja 2025, 19:17

    "Winietowanie
    Ostateczny efekt tego jest taki, że większy Viltrox winietuje bardziej niż mniejsze Sony."

    -Ale tam winietowanie mierzyliście po korekcie dystorsji
    "Tutaj też użyto nieskorygowanych na winietowanie, ale skorygowanych na dystorsję plików JPEG." link
    gdzie aparat przyciął z kąta widzenia 112.8 na 108.45 stopnia.

  2. MaciekNorth
    MaciekNorth 13 maja 2025, 19:48

    Dlaczego w wadach nie wymieniono pola widzenia mniejszego od deklarowanego? W rzeczywistości jest to obiektyw 17mm!

  3. Arek
    Arek 13 maja 2025, 19:54

    PDamian - no bo przed korektą dystorsji na RAW-ach Sony miał pole widzenia dużo większe od deklarowanego. W efekcie małe Sony na większym polu 108 stopni winietuje mniej niż duży Viltrox na 105 stopniach i to jest jedyny rozsądny sposób porównywania tych szkieł.

  4. Arek
    Arek 13 maja 2025, 19:57

    MaciekNorth - bo w stosunku do specyfikacji różnica wynosiła mniej niż pół stopnia. Ale jak bardzo chcesz, w swojej głowie, możesz to traktować jako wadę.

  5. joint
    joint 13 maja 2025, 22:59

    Mam ten obiektyw i mam też Nikkora 14-30 f/4 - porównywałem je ze sobą by ustalić, który z nich sprzedać i wciąż się waham. Na plus dla Viltroxa ostrość i rozmycie tła, no i to, że nie trzeba go "rozkręcać" do startu. Na minus absurdalnie tragiczna praca z bocznym słońcem, dużo węższy obrazek niż w Nikkorze ustawionym na 16mm, no i czasem zdarza się, że muszę aparat uruchomić ponownie bo obiektyw się nie włączył (ten sam przypadek na dwóch egzemplarzach, więc to raczej taka cecha). Budowa niby solidna, ale połyskliwy plastik na przodzie sprawia raczej słabe wrażenie, choć nie tak jak strasznie tandetny tulipan - w życiu tak lichego nie widziałem. Nikkor jeśli chodzi o pracę z bocznym słońcem pracuje perfekcyjnie, zero flar, duszków czy innych niespodzianek. W sumie to chyba właśnie sobie odpowiedziałem na pytanie, który obiektyw należy sprzedać ;)

  6. rhalf
    rhalf 13 maja 2025, 23:56

    Fajny tekst, nie tak różowo. Szeroki kąt powinien mieć lepszą pracę pod światło, bo prawie zawsze jest pod światło... Ciekawe jak to się ma do mojego 16-35 f4 IS L. Jak zawsze przy porównaniach do małych szerokich kątów - długość obiektywu to głównie korekcja dystorsji, wobec czego sprawiedliwe jest dopiero porównanie rozdzielczości Z Sony po korekcji.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział