Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Podczas pracy na maksymalnym otworze względnym, odblaski nie dają się nam jeszcze zbyt mocno we znaki. Gdy ostre źródło światła jest blisko centrum kadru artefaktów świetlnych nie ma prawie wcale. Gdy przesuwamy je w kierunku rogu, najpierw pojawia się pierwszy czerwony łuk, a potem drugi tęczowy. Najgorzej jest w momencie, gdy słońce znajduje się tuż poza kadrem, bo wtedy jesteśmy w stanie złapać na zdjęciu jasnego, bladego "duszka".
Niestety wszystkie te efekty zauważalnie intensyfikują się, gdy przymykamy przysłonę. Wtedy, gdy słońce jest w kadrze, blików i flar jest więcej, a intensywność pojawiających się łuków mocniejsza. Natomiast jasna flara rozbłyskująca w momencie, gdy słońce jest tuż poza kadrem jest już naprawdę paskudna. Jakby tego było mało, nawet gdy ustawiamy aparat z obiektywem tak, że możemy prawie sfotografować swoje stopy, na zdjęciu mamy szansę uwiecznić małe, zielonkawe bliki.
W tej kategorii Viltrox ma więc sporo do poprawy. Być może wspólną przyczyną obserwowanych tutaj problemów i dużych wartości winietowania opisywanych w poprzednim rozdziale jest wspominana już słaba wydajność powłok dla światła padającego pod dużymi kątami.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.