Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - test obiektywu

13 maja 2025
Arkadiusz Olech Komentarze: 4

9. Odblaski

Podczas pracy na maksymalnym otworze względnym, odblaski nie dają się nam jeszcze zbyt mocno we znaki. Gdy ostre źródło światła jest blisko centrum kadru artefaktów świetlnych nie ma prawie wcale. Gdy przesuwamy je w kierunku rogu, najpierw pojawia się pierwszy czerwony łuk, a potem drugi tęczowy. Najgorzej jest w momencie, gdy słońce znajduje się tuż poza kadrem, bo wtedy jesteśmy w stanie złapać na zdjęciu jasnego, bladego "duszka".

Niestety wszystkie te efekty zauważalnie intensyfikują się, gdy przymykamy przysłonę. Wtedy, gdy słońce jest w kadrze, blików i flar jest więcej, a intensywność pojawiających się łuków mocniejsza. Natomiast jasna flara rozbłyskująca w momencie, gdy słońce jest tuż poza kadrem jest już naprawdę paskudna. Jakby tego było mało, nawet gdy ustawiamy aparat z obiektywem tak, że możemy prawie sfotografować swoje stopy, na zdjęciu mamy szansę uwiecznić małe, zielonkawe bliki.

W tej kategorii Viltrox ma więc sporo do poprawy. Być może wspólną przyczyną obserwowanych tutaj problemów i dużych wartości winietowania opisywanych w poprzednim rozdziale jest wspominana już słaba wydajność powłok dla światła padającego pod dużymi kątami.

----- R E K L A M A -----

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

Viltrox AF 16 mm f/1.8 - Odblaski

----- R E K L A M A -----

MAJÓWKOWE SZALEŃSTWO - RABATY DO 3500zł

Eizo CG319X - NOWY

19998 zł 18498 zł
Raty 20x0%. Zostaw swój sprzęt w rozliczeniu.