Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Pełnoklatkowe bezlusterkowce firmy Sony zadebiutowały na rynku w październiku 2013 roku czyli prawie pięć lat wcześniej niż konkurencyjne systemy Canon RF i Nikon Z. I różnicę tych pięciu lat ewidentnie widać, przez co Sony może pełnymi garściami czerpać ze swojej pozycji lidera w tym segmencie. Podczas gdy konkurenci wciąż są na etapie premier podstawowej optyki, Sony może sobie wybierać, czy zaprezentować jakiś oryginalny obiektyw, czy może odświeżyć coś, co zostało wprowadzone na rynek kilka lat temu. A jeśli odświeżyć, to oczywiście opierając się o najnowsze technologie, co prowadzi do zaprezentowania obiektywów mniejszych, lżejszych, a jednocześnie często tak samo dobrych optycznie lub nawet lepszych niż poprzednicy.
Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II jest doskonałym przykładem takiej polityki. Wraz z jego premierą dostajemy do ręki najmniejszy i najlżejszy obiektyw tej klasy na rynku. Zastosowanie skomplikowanego układu optycznego opartego o mnóstwo elementów specjalnych spowodowało jednocześnie, że model wciąż może spełniać wysokie wymagania jakie tej klasie sprzętu stawiają profesjonalni fotografowie na całym świecie.
Jakby tego było mało, ostatnie nowości obiektywowe firmy Sony prezentują zauważalny progres w pracy mechanizmu ustawiającego ostrość. Najczęściej mamy tutaj do czynienia z autofokusem opartym o kilka wydajnych silników XD, co powoduje, że ustawianie ostrości jest błyskawiczne i pewne, a praca mechanizmu bardzo wydajna zarówno podczas fotografowania jak i kręcenia filmów. Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II jest tutaj bardzo dobrym przykładem, bo jego autofokus pracuje jeszcze lepiej niż u poprzednika, który też przecież, w swoim czasie, zawieszał poprzeczkę dość wysoko.
Nasze pierwsze wrażenia są na razie bardzo optymistyczne, na pełną ocenę nowego obiektywu Sony przyjdzie jednak czas, gdy jego finalny model trafi do naszej redakcji i przejdzie pełną procedurę testową. Już nie możemy się doczekać...
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.