Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony Carl Zeiss Vario Sonnar 16-35 mm f/2.8 T* SSM - test obiektywu

Sony Carl Zeiss Vario Sonnar 16-35 mm f/2.8 T* SSM
18 czerwca 2009

1. Wstęp

Na początku września 2008 roku światło dzienne ujrzała pierwsza pełnoklatkowa lustrzanka firmy Sony, która uzyskała oznaczenie A900. Oprócz niej zaprezentowano także nowe obiektywy - były to Carl Zeiss Vario Sonnar 16-35 mm f/2.8 T* SSM i Sony 70-400 mm f/4-5.6 G SSM. Oba niezmiernie ucieszyły wszystkich posiadaczy lustrzanek firm Sony i Konica-Minolta. Szczególne jednak wrażenie robił pierwszy z tych obiektywów. Jedna sprawa, to oczywiście logo Zeiss na obudowie. Test modelu 24-70 mm f/2.8 pokazał na co stać tę firmę i co dzięki niej zyskują użytkownicy systemu Alfa. Co więcej, uzupełnienie oferty profesjonalnych obiektywów o ultraszerokokątny i światłosilny model 16-35 mm spowodowało, że Sony ma obecnie w swojej ofercie chyba najlepsze szkła reportersko-studyjne na rynku. Zestawowi szkieł 16-35, 24-70 i 70-200G, uzupełnionym o portretowe "stałki" Zeissa o ogniskowych 85 mm i 135 mm, chyba żadna firma na rynku nie jest w stanie przeciwstawić czegoś równie dobrego i nowoczesnego.

Z niecierpliwością więc czekaliśmy kiedy nadejdzie okazja do uważnego przyjrzenia się nowemu obiektywowi Zeissa wyprodukowanemu we współpracy z firmą Sony. Choć został on oficjalnie zaprezentowany we wrześniu, dość długo trwało zanim finalne egzemplarze trafiły do sklepów w Polsce, a jeden z nich do naszych testów. W końcu jednak udało się, dzięki czemu w następnych rozdziałach możemy zaprezentować efekty współpracy tego obiektywu z lustrzankami Sony A100 i A900.

Za wypożyczenie obiektywu do testów dziękujemy firmie Sony Poland.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zapraszamy też do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule "Jak testujemy obiektywy?".

Sony Carl Zeiss Vario Sonnar 16-35 mm f/2.8 T* SSM - Wstęp