Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Poradniki

Przepis na świetne cyfrowe zdjęcia – 10 składników do przyrządzenia wyśmienitych fotografii

13 sierpnia 2010

3. Dobra kompozycja



----- R E K L A M A -----

Przepis na świetne cyfrowe zdjęcia – 10 składników do przyrządzenia wyśmienitych fotografii - Dobra kompozycja

Dobrze wyważone zdjęcie jest jak zrównoważony posiłek — bardzo satysfakcjonujące. Umieszczenie głównego tematu poza centrum zazwyczaj wygląda ciekawiej, niż gdy jest on w martwym środku. Eksperymentuj z umieszczaniem go w różnych miejscach i częściach kadru, aby znaleźć najlepszą kompozycję dla danej sceny. Martwy środek jest zazwyczaj zabójczy.

Powinieneś też dążyć do takiej kompozycji, aby tło uzupełniało temat. W portretach na przykład postać powinna wyróżniać się z tła. Można to osiągnąć za pomocą długiej ogniskowej (200 mm lub więcej), ustawienia małej przysłony (w okolicach f/2,8) oraz ustawienia ostrości na fotografowanej postaci. Taka kombinacja ogniskowej i przysłony sprawi, że postać będzie ostra, a tło rozmyte. Im bliżej podejdziesz, tym tło zostanie bardziej rozmyte. Twój model będzie się także wyróżniał, jeśli umieścisz go na stosunkowo jednolitym lub ciemnym tle.