Panasonic Lumix S1 II - test aparatu
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Z góry dziękujemy za zrozumienie.
Kliknij tutaj aby zamknąć to okno.
Komunikat nie wyświetli się więcej podczas tej sesji (wymagana obsługa cookies).
Dzieki za test. Kiedy przetestujecie Sony A7V? I moze uchylicie rabka tajemnicy dlaczego test video juz zrobiliscie a testu aparatu jeszcze nie ma? Jakis ban czy poprostu brak czasu?
Co do testu autofocusa to fajnie by bylo gdybe ten rowerzysta odjezdzal/oddalal sie tez od aparatu. Z mojego rajdowego doswiadczenia musze powiedziec ze autofocus w takich sytuacjach radzi sobie zdecydowanie gorzej.
Jak pisałem że AF w S1II nie "dojechał" do ceny aparatu, to był lament w komentarzach ;)
Taki sam test z rowerzystą jest na DPreview, z podobnie miernym efektem (Amadi wooooolniej, to Panasonic :D)
PS. 1. Aparat fajny, ale najlepiej zaczekać niecały rok na "prawie to samo", w znacznie niższej cenie czyli S5III
PS. 2. Szkoda, że Panas taką S1-ką II / R (bez w pełni warstwowej matrycy) nie podjął rękawicy rzuconej przez konkurencję w postaci R5II / Z8 / A1 - i chyba ostatecznie odpuścił sobie rynek fotografii sportowej i przyrodniczej.
Wg mnie system Panasa powinien być zbudowany tak:
- S5D - 3'500 zł - DFD
- S5II - 6'000 zł - faza
- S5III - 9'000 zł - faza, semi-stacked
- S1II - 15'000 zł - faza, stacked, 44 Mpix (z perfect AF-C)
To co jest obecnie, to jakiś misz-masz dla fanatyków marki
"Do ISO 6400 wygląd histogramów nie budzi większych zastrzeżeń, bowiem swoim kształtem przypominają rozkład Poissona. Dla wyższych nastaw ich charakterystyka zmienia się i rozkłady mocno się wypłaszczają. Darki wyglądają dobrze do ISO 3200. /.../
W poniższej tabelce można zauważyć, że przy przejściu z ISO 3200 na 6400 nie zwiększa się wartość odchylenia standardowego. To niestety sugeruje redukcję sygnału na poziomie danych w RAW."
Odszumianie RAW to lipa link
@MaSz - zrobienie materiału na test filmowy trwa krócej niż na fotograficzny, to raz. A dwa, że u mnie DaVinci Resolve obsługuje wszystko, co wychodzi z aparatu czy kamery w momencie premiery, a Maciek musi z pewnymi procedurami poczekać, aż Adobe wyda aktualizację obsługującą RAW-y z nowego urządzenia, czyli zwykle minimum miesiąc po premierze.
@Amadi dzieki za odpowiedz.
Rozumiem, że nie tak jak w A7V (tak tym najnowszym) wszystkie szkła fotografują w 30 fps?
@Marek_N
Marku S5 III - na rynku już jest - to model S1 II E
S1IIE można traktować co najwyżej jako S5II+. Wolna matryca z S5II, brak 4K/60 w formacie 16x9, 30 fps tylko w trybie APS-C. To w ogóle wstyd, że w 2025 roku aparat z tak słabą specyfikacją ma w nazwie symbol Flagowca.
C / N / S mają w 2025 roku na tej półce (~2500$) aparat z matrycą semi-stacked. Jedynie Lumix się ostał, więc na 100% w 2026 będzie S5III - a żeby na wstępie nie odstawał od aparatów które na rynku są już prawie rok, to będzie musiał mieć bardzo zbliżoną specyfikację do S1II, przy dużo niższej cenie.
Pozostaje kwestia czy Panas buduje ten system dla garstki swoich obecnych fanów, czy chce zdobywać nowych. O ile z S5II wrócili do gry (przekrojowo bardzo fajne hybrydy z ceną niższą od konkurencji), to S1II / S1IIR wygląda jak szybki skok na kasę - a potem to się zobaczy. Ale gdzie te aparaty przy takim Nikonie Z8??
No chyba że ilość filmowców zakochanych w Lumixie jest tak duża, że nie doceniam tego potencjału.
"Rozumiem, że nie tak jak w A7V (tak tym najnowszym) wszystkie szkła fotografują w 30 fps?"
@RobinsonR66
-Na 30 nie sprawdzałem, ale z nowymi tele Sigma
wyciągał 60 i 70 klatek na sekundę
i te 12-bitowe RAW [przy 70 kl/s] nie są specjalnie gorsze od 14-bitowych [przy 60 kl/s]