Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - test obiektywu

12 lipca 2023

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Testowany obiektyw nie ma żadnych problemów z komą, co jasno prezentują poniższe zdjęcia. Nawet w rogach matrycy pełnoklatkowej obraz diody nie pokazuje żadnych istotnych zniekształceń. W tej kategorii Sony zasłużył więc na zdecydowane pochwały.

Centrum, 70 mm, f/4.0 Róg APS-C, 70 mm, f/4.0 Róg FF, 70 mm, f/4.0
Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 135 mm, f/4.0 Róg APS-C, 135 mm, f/4.0 Róg FF, 135 mm, f/4.0
Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 200 mm, f/4.0 Róg APS-C, 200 mm, f/4.0 Róg FF, 200 mm, f/4.0
Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm rozumiany jako średnia różnica pomiędzy pionowymi i poziomymi wartościami funkcji MTF50 wyniósł 4.4% i jest to wartość bardzo mała. Największy wkład do tego wyniku ma maksymalna ogniskowa, na której astygmatyzm sięga 6.3%.

----- R E K L A M A -----

Rozogniskowane krążki światła nie wzbudzają naszego zachwytu, szczególnie po tym co zobaczyliśmy u Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II. W przypadku testowanego tutaj modelu wyraźnie daje się we znaki cebulowy bokeh. Jakby tego było mało, sporo do powiedzenia ma winietowanie mechaniczne, które na maksymalnym otworze względnym jest naprawdę duże i nie znika całkowicie nawet po przymknięciu przysłony o 2 EV.

Centrum, 200 mm, f/4.0 Róg APS-C, 200 mm, f/4.0 Róg FF, 200 mm, f/4.0
Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 200 mm, f/5.6 Róg APS-C, 200 mm, f/5.6 Róg FF, 200 mm, f/5.6
Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 200 mm, f/8.0 Róg APS-C, 200 mm, f/8.0 Róg FF, 200 mm, f/8.0
Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 70-200 mm f/4 Macro G OSS II - Koma, astygmatyzm i bokeh