Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital 50 mm f/2.0 Macro ED - test obiektywu

13 sierpnia 2007
Arkadiusz Olech Komentarze: 6
Komentarze czytelników (6)
  1. opiotr
    opiotr 14 sierpnia 2007, 08:29

    Szkoda ze wprowadziliscie te logowanie bo nikomu nie chce sie pisac teraz komentarzy. Fajny test, chcialbym tylko napisac ze nie we wszystkich puszkach olympusa wybiera sie rodzaj AF z menu, niektore maja przelacznik na obudowie, i klopot z wysunietym obiektywem tez raczej nie istnieje bo wiekszosc ma w menu ma ustawiona opcje 'lens reset' ktora przy wylaczeniu aparatu ustawia obiektyw w pozycji na nieskonczonosc.

  2. rm
    rm 16 sierpnia 2007, 13:40

    Mam pytanie dotyczące testu aberracji chromatycznej. Na zdjęciach ilustrujących "całkowity brak abrerracji" widzę białą obwódkę wokół czarnego kształtu z tablicy testowej. Sądzę, że jest to wynik przetwarzania obrazu przez aparat. Skąd wiemy jaka jest aberracja obiektywu skoro aparat zastępuje białą obwódką to co występuje wokół ciemnych przedmiotów? Proszę Was o wyjaśnienie - może czegoś nie rozumiem.

  3. Arek
    Arek 16 sierpnia 2007, 15:52

    Biała obwódka wynika z agresywnego wyostrzania JPGów. Pomiary aberracji chromatycznej są prowadzone jednak na niewyostrzonych RAWach, na których nie ma ani obwódki, ani aberracji.

  4. elgreen
    elgreen 9 lipca 2008, 12:37

    Szkoda, ze nie daliscie paru slow porownania do szkiel 1.4/1.8 innych systemow. Jak sie popatrzy na wykresy przebiegow rozdzielczosci (centrum/brzegi) u Nikkora 1.4 czy Pentaxa 1.4 i potem na Zuiko 50mm f2 to roznica jest znaczaca na korzysc Zuiko.

  5. 9 lipca 2008, 12:42

    wykadruj sobie środek nikona czy pentaxa do formatu 4:3 by miał jakieś 7-8Mpix i otrzymasz to samo ...

  6. staryman
    staryman 10 lipca 2008, 12:39

    Apsolót, bardzo trafne spostrzeżenie, za duże szumy na ISO 3200, doświetl sobie, ISO 100 i po krzyku. Za "krótki" obiektyw, podejdź bliżej, za wysoki obiekt, weź taboret czy nawet drabinę i perspektywa zapewniona, po co wydawać kasę na specjalistyczne obiektywy.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział