Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Pentax smc DA* 50-135 mm f/2.8 ED IF SDM - test obiektywu

17 października 2007

3. Budowa i jakość wykonania

Pierwszy minus w stosunku do Tokiny 50-135 rzuca się od razu. Tam dostawaliśmy dobrej jakości łącznik statywowy, Pentax nam go poskąpił. Na szczęście w obu przypadkach kupujący w zestawie otrzymuje osłonę przeciwsłoneczną.

Dobrej jakości wykonania trudno Pentaxowi odmówić. Zwarty korpus wykonany z dobrych i wytrzymałych materiałów, uszczelnienia, metalowy bagnet, duże oraz wygodne pierścienie do zmiany ogniskowej i manualnego ustawiania ostrości, czytelna skala - to wszystko poważne zalety i cechy, których oczekujemy od dobrego instrumentu. Na szczęście Pentax ma tutaj w stosunku do Tokiny jedną poważną zaletę. Tokina stosuje swój One-touch Focus Clutch Mechanism, który powoduje, że aby przejść z trybu AF do MF trzeba przesunąć całym pierścieniem do ustawiania ostrości w kierunku korpusu aparatu. Dla mnie osobiście nie jest to dobrym rozwiązaniem. Pentax postawił na zwykły i klasyczny przełącznik AF/MF - chwała mu za to.

Pentax smc DA* 50-135 mm f/2.8 ED IF SDM - Budowa i jakość wykonania

----- R E K L A M A -----


Obracając pierścieniami nie zmieniamy rozmiarów instrumentu, a wszystkie elementy optyczne ruszają się wewnątrz. Pentax nie będzie więc zasysać kurzu i pyłu, a dodatkowo zapewni przyjemną pracę z wszelkiego rodzaju filtrami (w tym przypadku na gwincie 67 mm).

Pentax smc DA* 50-135 mm f/2.8 ED IF SDM - Budowa i jakość wykonania

Jeśli chodzi o konstrukcję wewnętrzną to Pentax ma dokładnie taką samą liczbę elementów jak Tokina oraz Sigma 50-150 mm składając się z 18 soczewek ustawionych w 14 grupach. Tokina miała jednak jeden element niskodyspersyjny, Sigma aż cztery, a Pentax posiada trzy tego typu elementy. Czy to pomoże mu w osiąganiu lepszych wyników? Zobaczymy w następnych rozdziałach.

Pentax smc DA* 50-135 mm f/2.8 ED IF SDM - Budowa i jakość wykonania