Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Venus Optics LAOWA 9 mm f/5.6 FF RL

Venus Optics LAOWA 9 mm f/5.6 FF RL
30 czerwca
2020 11:52

W ofercie firmy Venus Optics pojawił się najszerszy rektilinearny obiektyw pełnoklatkowy na świecie o imponującym polu widzenia wynoszącym 135 stopni - model LAOWA 9 mm f/5.6 FF RL.

Najważniejsze parametry nowego obiektywu przedstawiają się następująco:

  • Typ obiektywu: Ultraszerokokątny stałoogniskowy,
  • Ogniskowa: 9 mm,
  • Światłosiła: f/5.6,
  • Pole widzenia: 135°,
  • Ostrość od: 0.12 m,
  • Maksymalne powiększenie: 0.21x,
  • Maksymalna wartość przysłony: 22,
  • Liczba listków na przysłonie: 5,
  • Mechanizm autofokusa: MF,
  • Konstrukcja: 14 elementów / 10 grup, 2 soczewki asferyczne, 2 soczewki o ekstra niskiej dyspersji,
  • Rozmiar filtra: brak możliwości stosowania filtrów nakręcanych,
  • Dostępne mocowania:
    • Leica M / VM-Mount
    • Sony E
    • Sony FE
    • L-mount/Leica-SL
    • Nikon Z
  • Wymiary 62.4 x 66 mm
  • Waga 350 g

Obiektyw Venus Optics LAOWA 9 mm f/5.6 FF RL został wyceniony na 899 $ (wersja z bagnetem Leica M) lub 799 $ (pozostałe wersje). Można go kupić na stronie producenta. Zamieszczono na niej również obszerną galerę zdjęć przykładowych prezentujących, jak ekstremalna perspektywa oferowana przez instrument o ogniskowej 9 mm prezentuje się w praktyce. Poniżej zamieściliśmy kilka z nich.

Specyfikacja obiektywu jest już dostępna w naszej bazie:

Venus Optics LAOWA 9 mm f/5.6 FF RL

Venus Optics LAOWA 9 mm f/5.6 FF RL

Venus Optics LAOWA 9 mm f/5.6 FF RL


Komentarze czytelników (48)
  1. Arek
    Arek 30 czerwca 2020, 12:01

    Ciekawe po co on ma pierścień do ustawiania ostrości :)

  2. komor
    komor 30 czerwca 2020, 12:04

    Skoro z bliska ustawia ostrość, to do zbliżeń może się przydać. :) Ciekawie się musi tym filmować robiąc najazd blisko przy ścianie lub podłodze.

  3. Amadi
    Amadi 30 czerwca 2020, 12:05

    Jak trafi do redakcji na test, to go mogę porwać na pół dnia i zrobić trochę ujęć z gimbala ;)

  4. Arek
    Arek 30 czerwca 2020, 12:43

    Dobry pomysł, będę pamiętał.

  5. tripper
    tripper 30 czerwca 2020, 13:08

    Szaleni :-)

    To mi się podoba w tej firmie. Zamiast iść na łatwiznę i klepać kolejne nudne stałki jakich pełno na rynku, robią coś innego niż konkurencja.

    Podoba mi się bardzo krótki dystans ostrzenia. Super sprawa.

  6. Kmicic
    Kmicic 30 czerwca 2020, 13:18

    dystorsji nie widać, może kiedyś...

  7. gustawkaz
    gustawkaz 30 czerwca 2020, 13:23

    fajny obiektyw :)...
    ...i z tego co widzę jest dostępne jeszcze mocowanie pod Nikon Z :)

  8. krisss
    krisss 30 czerwca 2020, 13:34

    Pierścień ostrości potrzebny jest jak widać - zawsze. Tak naprawdę głębia ostrości nie istnieje. Ostrość masz tam gdzie ją ustawiłeś. To mała plamka rozmycia powoduje, że zdjęcie wydaje się ostre w pewnym zakresie odległości. Jak się powiększy obraz do 100x70 albo wiele więcej - pojawiają się nieostrości w tzw. głębi ostrości.

  9. Arek
    Arek 30 czerwca 2020, 13:37

    krisss - ja trochę żartowałem. Fakt, że można nastawić ostrość na 0.5 metra i mieć ostro od 0.3 metra do nieskończoności na matrycach klasy 24 MPix. Ale na bardziej upakowanych pewnie zakres będzie mniejszy. A mamy minimalny dystans to przecież 0.12 metra więc coś tam pokręcić trzeba.

  10. krisss
    krisss 30 czerwca 2020, 13:42

    Oj wiem, wiem...chciałem tylko powiedzieć, że często ludziska przeceniają głębię ostrości.

  11. TRI-X
    TRI-X 30 czerwca 2020, 14:02

    Ciekawe jaka cena za ten ekstra milimetr porównujac z Voightlanderem i Samyangiem.
    Regulowana dystorsja? Pierwsze zdjęcie to takie prostolinijne nie jest..
    No cóż Laowa stara się i jak Tripper zauważył, zamiast klepac to samo co inni, przestawili się na innowacyjne szerokokąciaki. Mam do Fuji X Laowę 9/2.8 i to malęństwo zdaje egzamin w porównanie z klocem 8-16/2.8. Optycznie słabsze od tego zooma ale mnie wystarcza w całości. Laowa 17/4 do GFX daje podobny kąt na quasi średnim formacie i kosztuje dużo mniej niż Canon shift/tilt 17mm. Mała ciekawostka a propos tego ostatniegoznaleziona u jonasrask.

    There has been a lot of talk about whether this lens is just a Laowa 12mm f/2.8 full frame lens with a built in Magic Format Converter on the back. I was told by Venus Optics, that this is not the case, so this lens should be made for the GFX.
    EDIT: I have had further clarification from Venus Optics about this matter. The 17mm f/4 is indeed the same optical formula as the 12mm f/2.8 + MFC. Sorry about the confusion.

  12. TRI-X
    TRI-X 30 czerwca 2020, 14:09

    Sorry, przeoczyłem cenę. wygląda że tańszy od obu konkurentów. Oczywiście wersja bagnet M plus adapter jest droższa ale bardziej uniweralna bo z adapterami pasuje do wszystkich bezlusterkowców

  13. olaieryk
    olaieryk 30 czerwca 2020, 14:14

    Ciekawe szkło. Czekam na kolejne szkła od tego producenta. Podoba mi się ilość mocowań:
    Leica M / VM-Mount
    Sony E
    Sony FE
    L-mount/Leica-SL
    Nikon Z
    Gdzie inni śpią Laowa robi kasę.

  14. +tof
    +tof 30 czerwca 2020, 14:51

    Świetne szkło Gratuluję Laowie odwagi Nie kupię tak jak 99.99 % klientów Fajne szkło szkoda że Laowy za rok dwa nie będzie

  15. BlindClick
    BlindClick 30 czerwca 2020, 14:55

    Wlasnie, znowu maly producent cos wymyslil, a duzi?
    350g - to jakas magiczna waga, kolejny obiektyw. Manual - ok, ale za to maly.
    Ona jest mniejsza od ostatniego Tamrona.
    Jakby Olek cos takiego chcial zrobic - nie zaszkodziloby pewnie, ale moze tak jest ze jak sie cos stanie sie olbrzymie to moze jedynie upasc...

  16. sanescobar
    sanescobar 30 czerwca 2020, 17:43

    Kurcze ale fajny :) Dawno tak entuzjastycznie nie chciało mi się czegoś mieć :)

    Zanabęde :)

  17. baron13
    baron13 30 czerwca 2020, 18:36

    A na Cwanona nie ma... Szkoooda. Naciągnęli by mnie.

  18. Stivenson
    Stivenson 30 czerwca 2020, 19:21

    Baronie, nie ma adaptera z Leica M na eos To?

  19. Stivenson
    Stivenson 30 czerwca 2020, 19:21

    *Na Eos R?

  20. baron13
    baron13 30 czerwca 2020, 20:52

    @Stivenson: Jest. Dzięki. O takiej kombinacji nie pomyślałem.

  21. mig-37
    mig-37 30 czerwca 2020, 21:54

    Ciekawe czym różni się obiektyw w mocowaniu Sony E od tego Sony FE? Bo chyba nie bagnetem?

  22. Paździoch
    Paździoch 30 czerwca 2020, 22:10

    @baron13

    Przecież bezlusterkowcem podobno nie da się robić zdjęć :)

  23. janek_w
    janek_w 1 lipca 2020, 06:58

    @Paździoch

    Póki się nie ma, to się nie da :)

  24. lord13
    lord13 1 lipca 2020, 07:44

    @mig-37
    "Ciekawe czym różni się obiektyw w mocowaniu Sony E od tego Sony FE?"

    Oczywiście niczym :) To jest generalnie bałagan Optycznych w nazewnictwie, a później w bazie danych niestety.

  25. Stivenson
    Stivenson 1 lipca 2020, 09:14

    @mate
    skoro na : link jest produkt o nazwie : "Aparat klasy premium α6600 z mocowaniem typu E"
    oraz inny produkt link pod nazwą E 16-55mm F2.8 G
    a produkty są dzielone na FE to chyba na optycznych jest porządek a nie bałagan :D

  26. Stivenson
    Stivenson 1 lipca 2020, 09:20

    link
    więcej zdjęć przykładowych i nawet holder na filtry założyli
    Zapowiada się naprawdę fajny obiektyw

  27. DarkRaptor
    DarkRaptor 1 lipca 2020, 10:25

    Znów bardzo mile zaskakują, będzie na mojej "wishliście".

    "In addition to the ultra-wide perspective, the new Laowa 9mm lens can focus extremely close, almost like a macro lens."

    "Almost" to słowo klucz :) Mam Laowa 15/4 i nie jest tak różowo jak podają w specyfikacji. Sprawdza się w krajobrazie, fajne w close-up, ale deklarowane 1:1 to w zasadzie ma się dopiero na przedniej soczewce, pomijając trudne technicznie ustawienie się z takim szkłem do tego rodzaju zdjęć ;)

  28. mig-37
    mig-37 1 lipca 2020, 10:49

    @ Stivenson, nie mnóżmy bytów. To jest obiektyw FE ponieważ zaprojektowano go na format 135. A że przy okazji można go założyć na korpusy APS-C? Sony posługuje się jednym mocowaniem w EVIL-ach, literka F w nazwie podpowiada że mają większe pole obrazowe.

  29. lord13
    lord13 1 lipca 2020, 11:30

    @Stivenson
    "a produkty są dzielone na FE to chyba na optycznych jest porządek a nie bałagan :D"

    Jest bałagan o tyle, że bagnet jest jeden i nazywa się E, FE to jest oznaczenie obiektywów kryjących pełną klatkę, podobnie jak u Nikona mamy bagnety F czy Z i obiektywy FX i DX, ale nikt tego nie wyróżnia jako osobne bagnety. W Canonie sytuacja jest nieco inna, bo chociaż EF i EF-S pod względem mechanicznym są takie same, to sam producent rozróżnia te dwa standardy mocowań.
    Konsekwencją tego jest to, że jak wchodzisz sobie w bazę danych Optycznych i wybierzesz bagnet E, to masz do jednego wora wrzucone zarówno szkła na cropa jak i na ff, a oprócz tego jest wyszczególniony bagnet FE tylko ze szkłami pod ff. W Canonie jak wybierzesz sobie bagnet EF-S i szkła tylko Canona, to baza zwraca wyniki tylko w postaci szkieł aps-c. Z kolei w Nikonie przy wyborze ich bagnetu wszystko jest również w jednym worze. To jest właśnie ta niespójność wynikająca z błędnego traktowania oznaczeń i moim zdaniem złej struktury bazy danych. Powinno być prawidłowe oznaczenie bagnetów i dodatkowa pozycja w postaci formatu koła obrazowego, co pozwoliłoby wygodnie i czytelnie filtrować wyniki.

  30. 3xN
    3xN 1 lipca 2020, 13:53

    @lord13 – popieram i dorzucę jeszcze prośbę o wyszczególnienie obiektywów makro.

  31. Stivenson
    Stivenson 1 lipca 2020, 13:56

    mate, możemy dyskutować cały dzień, tylko po co skoro i tak zawsze masz rację :D

  32. lord13
    lord13 1 lipca 2020, 14:47

    @3xN
    Można by jeszcze dodać np. stabilizację, mechanizm ustawiania ostrości (AF/MF) czy bardziej precyzyjnie zakres ogniskowych/kątów widzenia, zakres przysłon itd. Możnaby zrobić przełącznik podstawowego i zaawansowanego formularza zapytań do bazy danych. Wbrew pozorom wiele pracy to nie kosztuje, a użyteczność by znacząco wzrosła.
    Zresztą, wystarczy popatrzeć jak wygląda lens feature search na dpreview (chociaż oni też powielają błąd z bagnetami, nie tylko w przypadku Sony), żeby sobie uzmysłowić o ile precyzyjniej można filtrować wyniki.

  33. lord13
    lord13 1 lipca 2020, 14:58

    @Stivenson
    No ale w sumie nad czym chciałbyś deliberować cały dzień? :) Sytuacja jest klarowna, bagnet jest jeden, nazywa się E i samo Sony go tak oznacza. W obrębie tego bagnetu mamy obiektywy oznaczane jako E (aps-c) i FE (ff). Dodanie do bazy danych jednej pozycji w postaci formatu obsługiwanego przez obiektyw i danie możliwości filtrowania po tym załatwiałoby sprawę.
    Analogiczna sytuacja wytworzyła się w obrębie bagnetu Z, gdzie na początku mieliśmy tylko ff i wszystkie szkła noszą oznaczenie Z, po czym doszła puszka cropowa, która również ma bagnet Z, a obiektywy zyskały dodatkowe oznaczenie w postaci Z DX, jednak nikt nie wyróżnia bagnetu Z DX.
    W Canonie, ze względu na brak kompatybilności dwukierunkowej między EF i EF-S to w ogóle mamy miszmasz, bo są 3 grupy obiektywów: pełnoklatkowe w standardzie EF, cropowe (produkcji Canona) w standardzie EF-S i cropowe (producentów trzecich) w standardzie EF, jednak wystarczyłoby sensownie poukładać bazę danych, aby dało się to łatwo filtrować.

  34. baron13
    baron13 1 lipca 2020, 15:27

    @Paździoch: "Przecież bezlusterkowcem podobno nie da się robić zdjęć :)" A ja zawsze pisałem, że niektórych zrobić się nie da. Więc tego obiektywu i eosa rp zamierzam użyć do robienia tych które się da . taka różnica :-)

  35. Kmicic
    Kmicic 1 lipca 2020, 15:49

    bazę danych to trzeba najpierw uzupełnić. co jak co ale brak tak popularnego szkła jak helios 58 f2 jest przynajmniej dziwny

  36. DlaZabawy
    DlaZabawy 2 lipca 2020, 12:51

    Akurat co do bagnetu to w Canonie sprawa jest o tyle skomplikowana (w przeciwieństwie do Nikona), że obiektywy do APS-C (bagnet EF-S) mogą głębiej wchodzić w bagnet (mniejsze lustro), przez co podpięcie ich pod FF (bagnet EF) uszkodziłoby aparat przy pierwszym klapnięciu lustrem. Dlatego obiektywy EF można podpinać do puszki z bagnetem EF-S, a w drugą stronę już nie - jest tam mechaniczna blokada.

    Akurat całkiem logiczne. Za to zupełnie nie rozumiem nazewnictwa puszek. Są serie Canon EOS, Canon Rebel, Canon Kiss, i diabli wiedzą co jeszcze - modeli tam bez liku, a różnice często kosmetyczne.

  37. lord13
    lord13 2 lipca 2020, 13:20

    @DlaZabawy
    "że obiektywy do APS-C (bagnet EF-S) mogą głębiej wchodzić w bagnet (mniejsze lustro), przez co podpięcie ich pod FF (bagnet EF) uszkodziłoby aparat przy pierwszym klapnięciu lustrem."

    Pisałem już o tym. Standard EF-S mają obiektywy aps-c produkowane tylko przez Canona, bo szkła cropowe np. Sigmy są w standardzie EF, co powoduje dodatkowy bałagan.

  38. baron13
    baron13 2 lipca 2020, 18:24

    Tak się składa, że mam kilka obiektywów pod apsc i opisuje się je, jako apsc i EF-s. Tyle, że mechanicznie nie różnią się od EF. Można je podłączyć do lustrzanek pełnoklatkowych. Natomiast w eosie rp podłączamy także EF-s Canona w których wystaje tylna soczewka. Dość dyskusyjna sprawa, czy sensownie jest pisać, że w standardzie EF-s są tylko szkła Canona. Zarówno w przypadku obiektywu Canona jak i Sigmy podłączenie szkła pod EF-s pod pełną klatkę jest z konsekwencjami. w przypadku Canona w RP następuje automatyczne przełączenie się w mniejszy format matrycy, a w przypadku Sigmy po prostu widzimy obcięte pole obrazowe. Moim zdaniem bezpiecznie jest mówić , że to są po prostu obiektywy pod apsc.

  39. janko
    janko 2 lipca 2020, 18:31

    Laowa prawdopodobnie juz wkrotce zaprezentuje kolejne bardzo kompaktowe UWA, a mianowicie
    11mm f4.5 oraz 14mm f4.

  40. lord13
    lord13 3 lipca 2020, 00:33

    @baron13
    "Tak się składa, że mam kilka obiektywów pod apsc i opisuje się je, jako apsc i EF-s."

    Pod warunkiem, że są to szkła Canona, no ale o tym przecież już była mowa kilka razy, więc nie wiem po co to powtarzać.

    "Tyle, że mechanicznie nie różnią się od EF."

    Pod względem kształtu kołnierza mocującego nie, ale są głębiej wpuszczane, więc jak najbardziej jest to różnica mechaniczna.

    "Dość dyskusyjna sprawa, czy sensownie jest pisać, że w standardzie EF-s są tylko szkła Canona."

    Tu nie ma nic dyskusyjnego. Sigmy pod aps-c Canona są w standardzie EF a nie EF-S i podpięcie ich do pełnoklatkowych puszek nie grozi przywaleniem lustra w obiektyw.

  41. baron13
    baron13 3 lipca 2020, 12:55

    Cóż kolejna dyskusja jak se pan coś nazwał :-) Można tak, można inaczej, ale.. Łatwo sprawdzić że Canoan EF-s nie wejdą w "prawdziwy" EF, w pełnoklatkową lustrzankę. Obiektyw Sigmy wchodzi :-) Gdzie ta mechaniczna różnica? SZkła sigmy są na wszelki wypadek oznaczane jako EF-s. Co oznacza być w standardzie EF, to już nie umiem wymyślić :-)

  42. lord13
    lord13 3 lipca 2020, 13:56

    @baron13
    "Gdzie ta mechaniczna różnica?"

    Właśnie w tej głębokości wpuszczenia obiektywu w bagnet, która dopuszcza inne wartości dla standardu EF i inne dla standardu EF-S, Sigma trzyma się tego pierwszego.

    "SZkła sigmy są na wszelki wypadek oznaczane jako EF-s"

    Nie są. Poniżej masz specyfikację chociażby 18-35/1.8. Jak byk stoi EF mount, a nie EF-S mount:
    link

  43. baron13
    baron13 3 lipca 2020, 17:44

    @lord13: No to jeszcze raz. Własnie dokładnie o tym piszę, że mechanicznie, jak utrzymujesz wyjątkowo słusznie, Sigma nie różni się od Canona. Zauważyłeś, co piszę? Mogę podmontować Sigme i pod apsc i pod fufu Canona, więc jak piszesz Sigma mechanicznie to EF. Ale opisuje się ją "Wersja z mocowaniem Canon EF-S (do lustrzanek Canon z matrycą APS-C)".
    link
    Nie zamierzam dyskutować czy słusznie :-) Jak mi się wydaje podstawowa różnica pomiędzy nami, że ja mam to szkiełko :-)

  44. lord13
    lord13 4 lipca 2020, 07:51

    @baron13
    "więc jak piszesz Sigma mechanicznie to EF. Ale opisuje się ją "Wersja z mocowaniem Canon EF-S (do lustrzanek Canon z matrycą APS-C)"."

    Ale to jest właśnie błąd sklepu, zresztą powielany też przez Optycznych. To że obiektyw jest pod aps-c nie oznacza z automatu, że to jest EF-S i sama Sigma tego tak nie opisuje, gdzie dałem linka do oficjalnej strony.

  45. baron13
    baron13 4 lipca 2020, 09:22

    @lord13: "Ale to jest właśnie błąd sklepu..." albo świadome działanie po tym, jak jakiś delikwent wpadł z awanturą. Po tym uznali, że bezpieczniej jest nazwać EF-s , bo inaczej można klienta wpuścić w maliny. Albo niezbyt kumaty klient wpuszcza się sam wszystko jedno jak to opisać, mamy w sklepie awanturę i spada sprzedaż. Jak wyżej napisałem, to już dyskusja, co jak ktoś sobie nazwał i jest średnio potrzebna.

  46. lord13
    lord13 4 lipca 2020, 12:56

    @baron13
    Ale o jakiej awanturze i wpuszczaniu w maliny mowa? Podanie specyfikacji zgodnie z deklaracją producenta to wpuszczanie w maliny?

  47. baron13
    baron13 4 lipca 2020, 16:02

    @lord13: wystarczy, że ktoś pomyśli, że ten obiektyw ponieważ "jest EF", jest pod fufu. Nie szkodzi, że ton gapa.

  48. lord13
    lord13 6 lipca 2020, 07:38

    @baron13
    Chcesz powiedzieć, że użytkownicy Canona są jakoś ponadstandardowo mało rozgarnięci, że trzeba ich oszukiwać w specyfikacji, żeby wiedzieli jakie szkło mają kupić? Że nie odróżniają oznaczeń stosowanych przez Sigmę (DG i DC)? Jak w takiej sytuacji odnajdują się użytkownicy np. bagnetu F?
    A wpuszczaniem w maliny to jest właśnie podawanie nieprawdziwych informacji, bo opisanie obiektywu EF jako EF-S sugeruje, że nie można go podpiąć do puszek EF podczas, gdy można to zrobić bez problemu i ryzyka.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.