Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony FX6

Sony FX6
17 listopada
2020 16:00

Sony FX6 to najnowsza kamera tego producenta. Korzysta ona z pełnoklatkowej matrycy o rozdzielczości 10.2 megapiksela oraz dobrze znanego fotografom bagnetu E.

INFORMACJA PRASOWA

Sony powiększa ofertę produktów Cinema Line o pełnoklatkową,
profesjonalną kamerę FX6
Kamera FX6 łączy najlepszą w branży cyfrową technologię kinową z zaawansowanymi funkcjami przetwarzania obrazu z aparatów bezlusterkowych Alpha™

FX6 — najważniejsze cechy produktu

  • 10,2-megapikselowy, pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ 4K wykonany w technologii BSI
  • Niewielki i lekki korpus zaprojektowany z myślą o mobilności
  • Wyjątkowo wysoka czułość: możliwość rozszerzenia zakresu ISO do 409 600 podczas pracy w bardzo słabym oświetleniu
  • Ponad 15-stopniowy zakres dynamicznyi
  • Profil wyglądu obrazu S-Cinetone™ — zastosowany także w kamerze FX9 i inspirowany właściwościami kolorymetrycznymi kamery VENICE
  • Procesor obrazu BIONZ XR™ — wykorzystany po raz pierwszy w aparacie α7S III
  • System automatyki ostrości Fast Hybrid AF — używany również w aparatach α i kamerze FX9
  • Możliwość nagrywania w trybie pełnoklatkowym w formacie 4K 120p / HD 240p z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2
  • Obsługa sygnałów wyjściowych w formacie do 12G-SDI i 4K 60p 16-bit SDI RAW
  • Współpraca z ponad 50 obiektywami z mocowaniem typu E
Sony FX6

Firma Sony oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie na rynek kamery FX6 (ILME-FX6V) — najnowszego produktu z serii Cinema Line, dzięki której doświadczenie firmy Sony w dziedzinie przetwarzania obrazu staje się dostępne dla szerokiego kręgu filmowców i twórców treści.

Seria Cinema Line, do której należą również kamery VENICE i FX9, jest owocem bogatego doświadczenia firmy Sony w cyfrowej produkcji filmowej. Pozwala nadawać obrazowi ceniony wygląd materiałów z tradycyjnych taśm filmowych, a ponadto ma szereg zalet użytkowych: innowacyjną konstrukcję, większą trwałość i łatwość dostosowywania do własnych potrzeb.

Jako produkt z serii Cinema Line nowa kamera FX6 jest oparta na kluczowych technologiach Sony: przetworniku obrazu, procesorze obrazu i systemie AF (autofokus). Współpracuje ponadto z licznymi obiektywami Sony z mocowaniem typu E, dzięki czemu zapewnia elastyczność w procesie twórczym.

— Kamera FX6 jest najnowszym przykładem starań Sony, by pokonywać ograniczenia obecnej technologii przetwarzania obrazu i spełniać potrzeby klientów — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Wzbogacając serię Cinema Line, chcemy dopomóc filmowcom i twórcom treści w rozwoju niezwykłych umiejętności i talentów. FX6 wykorzystuje potencjał najlepszej na rynku kamery filmowej Sony VENICE i łączy go z najbardziej zaawansowanymi technologiami innowacyjnych aparatów bezlusterkowych Sony α.

Kinowa jakość obrazu z pełnoklatkowej matrycy

Nowa kamera jest wyposażona w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o rozdzielczości 10,2 megapikselaii, cechujący się ponad 15-stopniowym zakres dynamicznymiii, dużą czułością i niskim poziomem szumów. Bazowa czułość kamery FX6 wynosi ISO 800. Filmując w słabym lub bardzo słabym oświetleniu, można wybrać ustawienie ISO 12 800iv lub rozszerzyć czułość do maksymalnie 409 600v. Kamera umożliwia nagrywanie obrazu w formatach XAVC All Intra z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2, w DCI 4K (4096 x 2160 z szybkością do 60 kl./svi), QFHD 4K (3840 x 2160 – z szybkością do 120kl./svi) i FHD (1920x1080 – z szybkością do 240kl./svi) oraz w formacie także XAVC Long GOP z 8-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:0 QFHD 4K (3840 x 2160 – z szybkością do 120pvi) i z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2 FHD (1920x1080 – z szybkością do 240kl./s). Zapis w formacie XAVC Long GOP pozwala na znaczną redukcję rozmiarów plików. Wydajność procesora obrazu BIONZ XR™ — zastosowanego po raz pierwszy w nowym aparacie Sony α7S III — jest nawet czterokrotnie większa niż jego odpowiednika z modelu FS5 II.

Sony FX6

W pracach nad kamerą FX6 wykorzystano zaawansowaną technologię przetwarzania koloru, która wcześniej posłużyła do stworzenia najlepszej na świecie kamery filmowej Sony VENICE. Nowy model pozwala więc wzbogacać reprodukcję tonalną za pomocą profilu obrazu S-Cinetone™ lub użyć ustawień S-Log3, S-Gamut3 i SGamut3.Cine do zwiększenia elastyczności w postprodukcji. Technologia kinowego koloru w kamerze FX6 jest zoptymalizowana do zastosowań o wysokim standardzie. W pełni wykorzystuje zakres dynamiczny przetwornika i zapewnia maksimum twórczej swobody. Pozwala ponadto z łatwością dopasować materiał filmowy do nagrań z innych z kamer z serii Cinema line.

Zaawansowane funkcje dla filmowców

Kamera FX6 jest wyposażona w system Fast Hybrid AF oparty na imponujących rozwiązaniach z aparatów Sony α, takich jak 627 pól AFvii wykrywających fazę w płaszczyźnie ogniskowej z zaawansowaną technolgią wykrywania twarzy i system Real-time Eye AF do ustawiania ostrości na oko w czasie rzeczywistym czy ciągłość działania automatyki ostrości, pozwalająca operatorom z łatwością i dokładnie utrzymywać ostrość na szybko poruszających się obiektach. System Fast Hybrid AF obsługiwany jest przez ponad 50 obiektywów z mocowaniem typu E dla zapisu do 120k/s obrazu. Kamera umożliwia dokonywanie nagrań 4K (QFHD) w tempie 120 kl./s w celu ich odtworzenia w nawet 5-krotnie zwolnionym tempie.

Nowa kamera FX6 ma wbudowany elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej, który pozwala z łatwością sterować ilością światła przepuszczanego do przetwornika. Można go regulować ręcznie w zakresie od 1/4 do 1/128 lub przełączyć w tryb automatyczny, uzyskując idealne naświetlenie obrazu i stałą głębię ostrości lub kąt otwarcia migawki, mimo zmieniających się warunków oświetlenia. W połączeniu z bardzo wysoką czułością kamery filtr ten daje niezwykłe możliwości twórcze w niemal każdych warunkach.

Sony FX6

Stworzona dla mobilnych twórców

Nieprzeciętna mobilność i funkcjonalność

Kamera FX6 waży zaledwie 0,89 kg i ma wymiary 116 × 153 × 114 milimetrów. Obudowę wykonano z wytrzymałego stopu magnezu, a lekka i kompaktowa konstrukcja ułatwia błyskawiczne rozpoczęcie zdjęć w niespodziewanej sytuacji. System rozpraszania ciepła utrzymuje temperaturę głównych podzespołów w normalnym zakresie roboczym, zapobiegając ich przegrzaniu nawet przy długotrwałym nagrywaniu. Z kolei modularna konstrukcja pozwala z łatwością podłączać uchwyty, wizjery i inne akcesoria oraz instalować kamerę w gimbalach, pod dronami itp.

3,5-calowy wizjer LCD kamery FX6 jest przystosowany do montażu w różnych miejscach na obudowie. Stanowi to dodatkowe ułatwienie w pracy i przy posługiwaniu się dotykowym menu. Dzięki menu szybkiego dostępu z najczęściej używanymi funkcjami operator może jednym dotknięciem zmieniać podstawowe ustawienia, takie jak kodek, tryb odczytu matrycy, rozmiar obrazu, częstotliwość, bazowa czułość ISO, tryb zdjęć i poziomy dźwięku.

Profesjonalne możliwości

Z myślą o zastosowaniach profesjonalnych kamera FX6 jest wyposażona w wyjście 12G-SDI z funkcją reprodukcji 16-bitowego sygnału RAW, wyjście HDMI, wejście i wyjście kodu czasowego, łącze Wi-Fi i czterokanałowy system zapisu dźwięku (przez gniazda XLR, stopkę Multi Interface i wbudowany mikrofon stereofoniczny). Dwa gniazda na nośniki danych współpracują zarówno z kartami CFexpress typu Aviii, wyróżniającymi się bardzo wysoką prędkością odczytu i zapisu, jak i kartami SDXC UHS-II/UHS-I.

Edycję nagrań z kamery FX6 można szybko i wygodnie przeprowadzić w programach Sony Catalyst Browse/Prepareix. Pozwalają one między innymi importować dane o stabilizacji obrazu, by na ich podstawie przekształcić nagranie w niezwykle płynny i stabilny materiał filmowy. Dedykowany przycisk Clip Flag umożliwia oznaczanie wybranych ujęć w celu ich łatwego filtrowania i wyszukiwania w programach Catalyst Browse/Prepare. Uwzględniane są również metadane dotyczące obrotu kamery, nie ma więc potrzeby uprzedniego obracania nagrania. Zgodność z aplikacją mobilną Sony Content Browser oznacza łatwość zdalnego sprawdzania i regulowania ostrości, przysłony i ogniskowejx.

O serii Cinema Line

Cinema Line to seria profesjonalnych kamer, które dzięki bogatemu doświadczeniu firmy Sony w cyfrowej produkcji filmowej pozwalają uzyskać obraz o wyglądzie jak z taśmy filmowej. Zapewniają również większą funkcjonalność i niezawodność, by spełnić zróżnicowane potrzeby wymagających twórców.

Do serii Cinema Line należy także cyfrowa kamera filmowa VENICE, którą cenią sobie twórcy filmów fabularnych i seriali, oraz profesjonalna kamera FX9, chętnie stosowana w produkcjach dokumentalnych i serialowych. Nowa kamera Sony FX6 jest pomyślana jako uniwersalne narzędzie dla twórców, którzy opowiadają za pomocą obrazu.

Materiały poświęcone serii Cinema Line, kamerze FX6 i innym produktom Sony można znaleźć w witrynach www.sonycine.comwww.alphauniverse.com — źródłach wiedzy i inspiracji dla wszystkich fanów technologii Sony do fotografowania i tworzenia treści.

Filmową prezentację produktu można obejrzeć poniżej

i) Dotyczy krzywej S-Log3. Test Sony.
ii) Rozdzielczość całkowita 12,1 megapiksela
iii) Dotyczy krzywej S-Log3. Test Sony.
iv) Filmowanie z użyciem krzywej S-Log3
v) Filmowanie w trybie SDR/HDR
vi) Przycinanie obrazu o 10%
vii) Maksymalna liczba pól AF i pokrycie obszaru. Wartości zależą od trybu zapisu.
viii) Do nagrywania w formatach XAVC-I QFHD 100/120 kl./s i XAVC-I FHD 150/180/200/240 kl./s niezbędne są karty CFexpress typu A.
ix) Wymagany jest pakiet Catalyst w wersji 2020.1
x) Wymagane są kompatybilne kamery, piloty, smartfon i aplikacje.


Komentarze czytelników (15)
  1. saturn
    saturn 17 listopada 2020, 18:13

    HA 10,1 mpx :-)

    Nikt jej nie kupi bo wiadomo 10,1 mpx to za mało w postprocesie:-)

    24 i więcej w MILC'ach to jest to!

  2. Jacek_Z
    Jacek_Z 17 listopada 2020, 19:11

    Pisałem przy premierze A7sIII, ze to APARAT bez sensu i powinni go robić już tylko jako kamerę. Czyli coś o ergonomii takiej jak ta premiera. Może teraz niektórzy zrozumieją o czym pisałem.

  3. tomek__
    tomek__ 17 listopada 2020, 19:33

    @Jacek_Z

    Przekonaj teraz tych wszystkich, którzy kupują A7S III, że się mylą.
    Ja sądzę, że rynek jednak wie lepiej.

  4. Amadi
    Amadi 17 listopada 2020, 20:12

    To są dwie różne wersje podobnej technologii. Jeśli ktoś woli aparat ze względu na mniejsze gabaryty, stabilizację matrycy czy wizjer, to weźmie aparat.

    A jak ktoś woli kamerową ergonomię albo potrzebuje timekodu czy wyjścia SDI to weźmie kamerę.

    Najważniejsze z punktu widzenia Sony jest to że jedno i drugie kupi od tej samej firmy.

  5. komor
    komor 17 listopada 2020, 20:47

    @Jacek_Z, twierdzisz, że to prostokątne pudełko ma lepszą ergonomię niż tradycyjna forma lustrzanki/bezlustra? Bo przecież dodatkowa rączka, ekran i cała reszta szpeju jest odłączana i równie wygodnie można sobie origować dowolny korpus.
    Owszem, duża ilość przycisków ma znaczenie przy reportażu lub czasem przy emisji ze studia. W pozostałych wypadkach – niespecjalnie. Dobrze, że istnieją obydwa segmenty rynku, bo skierowane są do innych potrzeb i – jak zauważa Amadi – obecnie spotykają się pośrodku, idąc z dwóch przeciwstawnych stron rynku.

  6. Szabla
    Szabla 17 listopada 2020, 21:39

    Taka budowa ma znaczenie przede wszystkim przy prawdziwym filmowaniu.

  7. Paździoch
    Paździoch 17 listopada 2020, 22:05

    @Jacek_Z

    To spróbuj FX6 zamontować na standardowym gimbalu i wygodnie tym filmować.
    A7sIII wykorzystuje się w mnóstwie profesjonalnych produkcji bo można go użyć do ujęć gdzie zastosowanie pełnowymiarowej kamery jest niewygodnie albo w ogóle niemożliwe.

  8. ad1216
    ad1216 17 listopada 2020, 22:09

    Jest spora liczba tzw. hybrydowców, którzy robią zdjęcia i filmują , dla nich sama kamera to za mało. Można też mieć i kamerę i aparat jednocześnie lub dwa body, co ja osobiście preferuję.

  9. Jacek_Z
    Jacek_Z 17 listopada 2020, 22:34

    Widzicie? Nikt z was A7SIII nie traktuje jako aparatu. I ja o tym mówiłem. Więc po co ergonomia aparatu?
    Kupują bo taniej, ale teraz część ludzi będzie kupowało FX6, choć będzie zapewnie droższe. Myślę, że część filmowców sie wkurzyła kupując A7sIII widząc teraz coś ciekawszego, tzn FX6.

  10. Amadi
    Amadi 18 listopada 2020, 00:06

    @Jacek_Z - ja prywatnie wolę ergonomię aparatu do filmowania. Nie wiem skąd takie zawzięte przekonanie że ergonomia kamery jest w czymkolwiek lepsza (mówię per se o ergonomii nie o różnicach typu IBIS vs ND). Jest inna. Jak ktoś lubi to ma tak jak lubi. Ot i tyle :)

  11. zbytek3
    zbytek3 18 listopada 2020, 08:55

    Dyskusja w stylu: co lepsze jajko czy kura, albo samochod sportowy czy SUV...
    racje ma ten co to cudo kupi: KONIEC.

  12. BlindClick
    BlindClick 18 listopada 2020, 09:38

    10mp, w sam raz do 8mp tv.
    Tym razem te przypisy mnie wkurzają, czyli to 12mp, ale podane jako 10mp.

    Brak ibisa. Nie potrzebny? Czy nie da się.
    Może jakieś statystyki sprzedaży by się zorientować o rynku?

  13. Szabla
    Szabla 18 listopada 2020, 09:38

    Raczej kura czy gołąb ;)

  14. Paździoch
    Paździoch 18 listopada 2020, 11:16

    @Jacek_Z
    Widzicie? Nikt z was A7SIII nie traktuje jako aparatu. I ja o tym mówiłem. Więc po co ergonomia aparatu?

    Bo właśnie tak ergonomia jest wygodniejsza w wielu przypadkach.

  15. Szabla
    Szabla 18 listopada 2020, 14:43

    Ergonomia aparatu jest dla tych, którzy wolą aparat.
    Ergonomia kamery jest dla tych, którzy wolą kamerę.
    :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.