Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E - test obiektywu

13 grudnia 2022

10. Autofokus

W połączeniu z Sony A6400 autofokus Tokiny 11–18 mm pracuje bezgłośnie i bardzo szybko. Przebieg całego zakresu odległości i potwierdzenie ostrości zajmuje około 0.3 sekundy – to świetny rezultat.

Po przejściu na pełnoklatkowy korpus, jakim jest Sony A7R III, w zasadzie nic się nie zmienia. Autofokus znów pracuje bezgłośnie i bardzo szybko.

Celność mechanizmu, w przypadku obu typów korpusów, była bardzo dobra. Nikt jednak nie oczekiwał innego wyniku od obiektywu ultraszerokokątnego, w przypadku którego duża głębia ostrości zawsze ułatwia zadanie.

----- R E K L A M A -----

Jedyna rzecz, do której możemy mieć uwagi, to efekt wieszania aparatu, który pojawia się przy fotografowaniu na maksymalnej ogniskowej. Do takich wydarzeń dochodzi naprawdę sporadycznie, ale miały one miejsce na obu aparatach użytych w teście, więc to wina raczej Tokiny niż korpusów Sony. Po prostu, w pewnym momencie, po ustawieniu ostrości dociskanie spustu migawki nie skutkuje wykonaniem zdjęcia. Wyłączenie i włączenie aparatu nic nie daje, bo wtedy układ aparat plus obiektyw podnosi się w stanie, w którym zarówno wizjer jak i wyświetlacz są czarne i nadal nic nie można zrobić. Pomaga dopiero wypięcie obiektywu z bagnetu i ponowne go przypięcie.

Jeśli chodzi o tendencję do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem, to nie było żadnej. Obiektyw trafiał dokładnie tam, gdzie należało.

A7R III, APS-C, 18 mm, f/2.8
Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E - Autofokus
A6400, 18 mm, f/2.8
Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E - Autofokus