Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - test obiektywu

18 lipca 2025

9. Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 nie miał łatwego zadania w kwestii pracy pod ostre światło. Ma on przecież bardzo dużą przednią soczewkę, która jest dość płytko schowana w obudowie. Jednocześnie jest obiektywem, który nie zmienia swoich zewnętrznych rozmiarów, a więc ustawianie ostrości odbywa się poprzez ruch elementów optycznych wewnątrz konstrukcji. To utrudnia sprawę, bo ogranicza miejsca, w których możemy wstawiać odpowiednie przesłony i karbowania. Jakby tego było mało, mamy tutaj do czynienia z 13 soczewkami ustawionymi w 11 grupach, a to oznacza, że niechciane odbicia światła mogą zachodzić na aż 22 granicach powietrze-szkło.

Biorąc pod uwagę fakt, jak wysoko była ustawiona tutaj poprzeczka, nie możemy mieć zbyt dużo zastrzeżeń. Na maksymalnym otworze względnym sytuacja jest wręcz bardzo dobra, bo tam artefakty świetle są słabe i nieliczne. Trochę gorzej wygląda to, gdy mocniej przymkniemy przysłonę, ale wtedy znajdujemy się na granicy poziomu małego i średniego. Bardzo ważne jest też to, że niezależnie od użytej przysłony i położenia ostrego źródła światła w kadrze, kontrast uzyskiwanych obrazów jest bardzo wysoki.

W tej kategorii Panasonic znów okazał się lepszy od konkurencyjnego modelu Sony, w przypadku którego pracę pod ostre światło klasyfikowaliśmy z oceną średnią.

----- R E K L A M A -----

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - Odblaski

----- R E K L A M A -----

-1000 ZŁ NA AKCESORIA DO GFX 100RF
Raty 20x0%. Zostaw swój sprzęt w rozliczeniu.