Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II - czyli o tym czy kit jest do kitu. - test obiektywu

6 lutego 2006

5. Aberracja chromatyczna

Tutaj dla odmiany mamy sytuację odwrotną. Lekko przymknięty i ustawiony na 55 mm Canon EF-S daje prawie niezauważalną aberrację na poziomie 0.05%. Znacznie gorzej jest dla ogniskowych z zakresu 18-30 mm, gdzie aberracja przy maksymalnie otwartej przesłonie zaczyna się powyżej poziomu 0.05% i szybko rośnie do nawet 0.13% przy maksymalnej wartości przesłony.

Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II - czyli o tym czy kit jest do kitu. - Aberracja chromatyczna


W jaki sposób efekt ten jest widoczny na zdjęciach możemy przekonać się patrząc na poniższe wycinki tablicy testowej ISO, które całkowicie potwierdzają nasze wnioski. Dla 18 i 30 mm aberracja jest widoczna bez najmniejszych problemów, a trudno ją dojrzeć przy 55 mm. Choć aby być uczciwym, trzeba przyznać że nawet poziom 0.13% nie jest dyskwalifikujący i przy dobrym opanowaniu warsztatu fotograficznego i metod obróbki zdjęć z aberracją możemy sobie bez problemów poradzić.

----- R E K L A M A -----

Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II - czyli o tym czy kit jest do kitu. - Aberracja chromatyczna